پیام ویژه

آخرين مطالب

در دویست و سیزدهمین جلسه شورا تصویب شد؛

تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک در سال 1403 گزارش

تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک در سال 1403
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - همزمان با دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رقم پایه عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک 100 هزار تومان اعلام و با 20 رأی موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی در دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران درخصوص تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر در سال 1403 با بیان اینکه مباحث مفصلی در زمینه عوارض طرح ترافیک در کمیسیون مطرح شد، اظهار کرد: نظر مشترک کمیسیون بر این بود که هزینه پایه ورود وسایل نقلیه به محدوده های طرح ترافیک در هر روز 100 هزار تومان باشد اما سه ضریب نیز داشته باشد.
وی با اعلام اینکه براساس جدول ضرایب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه، ضریب برای خودروهای هیبریدی و برقی صفر است، یادآور شد: وسایل نقلیه دارای معاینه فنی برتر تهران ضریب 0.8، وسایل دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی تهران بر اساس دسترسی لازم به سامانه سیمفا، وسایل نقلیه دارای معاینه فنی معتبر 1، وسایل نقلیه با عمر بیش از 20 سال 1.2 است.
آخوندی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران 73 هزار تومان بود، خاطرنشان کرد: پس از مباحث صورت گرفته در کمیسیون، این موضوع مطرح شد که شهرداری از طرح ترافیک به دنبال درآمد نیست و این طرح قرار است بازدارنده باشد.
وی افزود: رفت و برگشت افراد با تاکسی در طرح ترافیک کمتر از 200 هزار تومان نخواهد بود و وقتی رقم کمتر برای طرح در نظر گرفته شود، افراد تشویق می شوند که با خودروهای خود در طرح تردد کنند و این شرایط را برای کسانی که با وسایل حمل و نقل عمومی نیز تردد می کنند، به دلیل ایجاد ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی سخت تر خواهد کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: از این لایحه چنین پیامی مخابره می شود که اگر قرار است ترافیک و آلودگی هوای یک محدوده کنترل شود ما به دنبال درآمد از آن نیستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی خودروها در سایر شهرها به راحتی معاینه فنی می گیرند و در تهران تردد می کنند، یادآور شد: در تهران فرآیند سخت گیرانه و طولانی برای دریافت معاینه فنی اعمال می شود؛ درست است که پلیس خودروهای دودزا را متوقف می کنند اما باید ضوابطی مشخص شود که بر اساس آن خودروهایی که از تهران معاینه فنی دریافت کرده اند، در پایتخت تردد کنند.
وی با بیان اینکه تردد خودروهای با عمر 20 سال باید در طرح ترافیک ضریب 1.5 داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید از عمر 10 سال به بعد از ضریب 1.1 آغاز کنیم و تا 20 سال به ضریب 1.5 برسیم.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از لایحه ها و تجدیدنظرخواهی هایی که در قوه قضاییه انجام می دهیم برای شهرداری هزینه های قابل توجه و سنگینی دارد و ممکن است برای شهرداری چالش برانگیز باشد، اظهار کرد: در حال تدبیر اندیشی هستیم که به جای پرداخت پول در حساب فی مابین با قوه قضایی، ارقام تهاتر شود.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های کمک کننده در این زمینه، طرح ترافیک و هزینه های ناشی از آن است. بسیاری از مجتمع های قضایی نیز در طرح ترافیک قرار دارند و می توان این پیشنهاد را لحاظ کرد.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه خودروهای آژانس باید 60 درصد هزینه طرح را بپردازند و پیشنهاد بنده این است که تخفیف برای این خودروها از 40 به 60 درصد برسد، یادآور شد: تخفیف به ساکنان محدوده طرح ترافیک 50 درصد است و پیشنهاد می شود که به 75 درصد برسد.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز با اشاره به زمان شرایط اضطرار که مدارس و در نهایت ادارات تعطیل می شوند، خاطرنشان کرد: بعد از چند روز تصمیم گرفته می شود که طرح فروخته نشود. باید از زمان شروع شرایط اضطرار، ممنوعیت تردد خودروها را بلافاصله اعمال کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری وظیفه خود را در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کاهش آلودگی هوا انجام داده و این ممنوعیت تردد می تواند پیوست خوبی باشد.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با بیان اینکه در بودجه سنواتی برای پلیس راهور اعتبار در نظر گرفته می شود، گفت: با توجه به اینکه بیان شد فروش طرح ترافیک برای بازدارندگی است و برای کسب درآمد نیست، نباید پلیس را به سمت این موضوع سوق دهیم و پیشنهاد ما این است رقم بودجه برای پلیس از محل فروش طرح ترافیک حذف شود.
محسن بیات رئیس اداره املاک و حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردرای تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه باید بر اساس نرخ تورم اقدام کنیم و اگر بر این اساس نباشد، مصوبه ما در هیئت تطبیق تأیید نخواهد شد، گفت: مصوبه ما مبنی بر 35 درصد افزایش بود اما در کمیسیون مباحثی مطرح و 100 هزار تومان به عنوان رقم پیشنهاد شد که اگر این رقم اعمال شود، بازدارندگی خواهد داشت.
وی افزود: رقم نهایی با اعمال ضرایب در نهایت 185 هزار تومان خواهد بود و اگر بر اساس افزایش 45 درصدی نرخ تورم باشد، این عدد کمتر از نرخ تورم خواهد بود.
بیات ادامه داد: وجود وزارت خانه ها و ارگان های مهم و دانشگاه ها در محدوده طرح ترافیک، باعث شده که دستگاه های اجرایی تقاضاهای زیادی در خصوص طرح ترافیک داشته باشند. اگر قرار باشد برای دانشگاه ها و حوزه های علمیه، تخفیف طرح ترافیک را در نظر بگیریم، دیگر دستگاه ها نیز مجدداً تقاضای این تخفیف را خواهند داشت و اعمال آن شاید عادلانه نباشد.
وی همچنین تصریح کرد: ارقام در صورتی به پلیس اختصاص داده می شود که عملکرد داشته باشد و این عملکرد در معاونت حمل و نقل و ترافیک تأیید شود، در آن صورت رقم درآمدی آن به پلیس اختصاص خواهد یافت.
بیات با بیان اینکه پلیس هیچ گونه جریمه ای را برای خودروهایی که طرح ترافیک ندارند، اعمال نمی کند، گفت: عدم فروش طرح ترافیک باعث نمی شود که خودروها در محدوده های طرح تردد نکنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1458945/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از طوفان شن در مسیر سبزوار به شاهرود

دیگه ماشینتو کارواش نبر ... اونم با 198 تومن

جزئیات وام 40 تا 300 میلیونی ودیعه مسکن

تلگراف: حزب‌الله با حمایت ایران، امنیت را از اسرائیل گرفته است

بی‌خانمان‌های روستای امامزاده ابراهیم چادرنشین شدند

آخرین خبرها از دور دوم انتخابات

استخدام بیش از 1500 «ماما» در کشور طی سال گذشته

طلای جهانی ثابت شد

پاسخ «کیهان» به اعتراض‌ها درباره کاهش حکم بابک زنجانی

برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر استان فارس در شیراز

سلمانی نسبت به برخورد با مسئولان متخلف شهرستانی در زمینۀ خدمات دهیِ سلامت به والدین شهدا هشدار داد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: آرامش کیش، برگ برنده‌ی جذب گردشگر است/فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

حجاج این اقلام را به فرودگاه نبرند

عبور طوفان تندری از سبزوار و سیمای آخرالزمانی غرب خراسان رضوی

اظهارات تکان دهنده مشاور عالی وزیر کشور درباره تحدید جمعیت

اوضاع وخیم ذخایر آبی در 11 استان کشور

کسب عنوان دانشمند برگزیده علوم پزشکی دهه اخیر کشور توسط نخبه برگزیده شاهد و ایثارگر خراسان رضوی

مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد ماه

ورزش در روح، روان و جسم ایثارگر تاثیر بسزایی دارد

در دوازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟

آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز

ایکس باکس 4 استودیو از جمله آرکین و تانگو را تعطیل می‌کند

سرمقاله قدس/ دادگاه لاهه و دوراهی حق‌گرایی و غرب‌گرایی

برخی نمایندگان مجلس چند خودرو شاسی بلند گرفته‌اند

فاطمه هاشمی: قیمت برخی داروهای سرطان بیش از 50 الی 60 میلیون است

سرمقاله ایران/ چند روایت کلیدی از وعده صادق

سرمقاله دنیای اقتصاد/ رابطه مقداری پول

سرمقاله همدلی/ تأملی برجنبش دانشجویی در غرب

سرمقاله جهان صنعت/ ایران- آژانس؛ یک- یک

شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها "نقره‌داغ" می‌شوند

آغاز ثبت نام الکترونیکی یک میلیون و 700 هزار کلاس اولی از امروز

سرمقاله فرهیختگان/ مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سرمقاله شرق/ حریم شکسته

سرمقاله اعتماد/ فساد را جدی بگیریم

واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد

مادساز The Witcher 3 به زودی عرضه می‌شود

سرمقاله کیهان/  اسرائیل در تنگنای توافق دوحه

سرمقاله وطن امروز/ ضدملی تا روز آخر!

کشف ١٠6 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه

نکاتی درباره مصرف بهینه اینترنت و مکالمه برای حجاج ایرانی

داروی ایرانی SMA در مرحله ارزیابی کیفی

AMD نحوه نام‌گذاری تراشه‌های Ryzen را به‌طور کلی تغییر می‌دهد

سرمقاله خراسان/ دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت