پیام ویژه

آخرين مطالب

از در اختیار بودن دانش فنی‌ کیفی‌سازی نفت‌کوره تا صدور دانش فنی و تجهیزات پیشرفته پالایشی ایرانی

گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در 1402 چه بود؟ وزارت نفت

گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در 1402 چه بود؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - صنعت پالایش نفت ایران در سال 1402 موفق شد با حمایت از شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان ایرانی، برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست‌ به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحدهای پالایشی گام بردارد.

به گزارش شانا، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دولت سیزدهم با توجه به اهمیت توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز کشور به‌منظور کاهش خام‌فروشی، اقتصاد مقاومتی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها، تمرکز بر صنایع پالایشی را در دستور کار قرار داد و در ادامه با پیگیری‌ گام‌های رو به جلو خود، برای نخستین بار در کشور با صدور خدمات فنی - مهندسی و تجهیزات مهم پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست‌ ساخت ایرانی به پروژه‌های فراسرزمینی، دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی واحدهای نفت کوره، امضای تفاهم‌نامه و قراردادهای مختلف در زمینه توسعه ظرفیت پالایشی کشور، تکمیل‌ طرح‌های توسعه پالایشگاهی و توسعه زیرساخت‌های انتقال فرآورده، همچنین توزیع پایدار سوخت در ایام مختلف سال توانست اقدام‌های مؤثری را برای توسعه این صنعت در سال 1402 اجرایی کند. در گزارش پیش رو گام‌های برداشته‌شده به‌منظور توسعه زیرساخت‌های صنعت پالایش نفت در سال 1402 را مرور کرده‌ایم که می‌خوانید.
فروردین 1402
تأمین پایدار سوخت نوروزی مسافران
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در حالی سوخت موردنیاز مسافران نوروزی را در آغاز سال 1402 مدیریت کرد که رکورد مصرف 144 میلیون لیتر بنزین طی یک روز جابه‌جا شد. در چنین شرایطی با برنامه‌ریزی منسجم زنجیره تولید و توزیع سوخت کشور که از ابتدای اسفندماه سال 1401 آغاز شده بود، جریان سوخت در کشور با همت شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات نفت، لحظه‌ای دچار وقفه نشد و سوخت مسافران نوروزی بی‌وقفه تأمین شد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در شرایطی عملیات‌ سوخت‌رسانی کشور طی نوروز را بدون کمترین هیاهو مدیریت کرد که کشور با شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین و گاز روبه‌رو بود.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نخستین روزهای فروردین 1402 از تولید روزانه 115 میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داده و تاکید کرده بود: هیچ‌ کمبودی در زمینه تأمین سوخت نوروزی در کشور وجود ندارد. علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز طی مصاحبه‌ای در اواخر فروردین‌ماه از افزایش 9 درصدی مصرف بنزین کشور در نوروز 1402 خبر داد و گفت: عرضه نظام‌مند و مدیریت مصرف سوخت در کشور نیازمند استفاده از کارت سوخت شخصی است.
تبدیل پالایشگاه بندرعباس به پتروپالایشگاه
هاشم نامور، مدیرعامل وقت پالایشگاه نفت بندرعباس در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه از تبدیل این پالایشگاه به پتروپالایشگاه و دستیابی به دانش فنی تولید کک اسفنجی در این واحد پالایشی خبر داده و گفته بود: با تولید کک اسفنجی موردنیاز صنایع آلومینیوم‌سازی در واحدهای جدید این پالایشگاه، ایران جزو هفت کشور برتر جهان در تولید کک اسفنجی قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرده بود: در قالب اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات این پالایشگاه، 15 واحد فرآیندی و تعدادی واحدهای جانبی با اجرای این پروژه به پالایشگاه بندرعباس افزوده می‌شود که این مجموعه صنعتی را از یک پالایشگاه به یک پتروپالایشگاه تبدیل می‌کند.
اردیبهشت 1402
امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه سپهتن به منظور شفافیت، مدیریت و توزیع عادلانه سوخت
ابتدای اردیبهشت‌ماه سال 1402 تفاهم‌نامه چهارجانبه سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بین جاده‌ای (سپهتن) میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امضا شد. این تفاهم‌نامه به‌منظور مدیریت مصرف سوخت، مدیریت هوشمند ترافیک و ایمنی جاده‌ها و اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای براساس پیمایش، در مرحله نخست برای ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اجرایی خواهد شد.

پیام ویژه


سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از کارکنان صنعت نفت در آیین امضای این تفاهم‌نامه چهارجانبه از اقدام‌های بی‌ادعا و ستودنی وزارت نفت در تأمین و توزیع سوخت نوروزی قدردانی و تشکر کرد.
توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شبکه توزیع سوخت کشور با همکاری شرکت پخش و مخابرات
سیزدهم اردیبهشت‌ماه سال 1402 شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و مخابرات ایران به‌منظور تأمین ارتباط پایدار و امن روی زیرساخت‌های شبکه سوخت‌رسانی کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. مدیرعامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را استقرار شبکه و راه‌اندازی سرویس خدمات ارتباطی پایدار و امن با توجه به گستردگی شبکه سوخت‌رسانی در کل کشور در 37 منطقه عملیاتی و 232 ناحیه خواند.
اجرای طرح ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت
سال 1402 اجرای طرح ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت به‌منظور به‌کارگیری سیاست‌های غیرقیمتی برای مصرف بهینه‌ سوخت و توزیع یکپارچه سوخت در دستور کار قرار گرفت. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی در اردیبهشت‌ماه سال 1402 اهداف این طرح را در حالی تشریح کرد که هنوز در شرایط ناترازی مصرف و تولید بنزین قرار نگرفته بودیم، اما مصرف بنزین کشور در مقایسه با مدت مشابه سال 1401، افزایش 10 رصدی را نشان می‌داد.
این شرکت همچنین از اعزام هزار بازرس به جایگاه‌های عرضه سوخت کشور برای نظارت بر طرح سامان‌دهی کارت‌های آزاد خبر داده و اعلام کرده بود: به‌ ازای هر سکو، یک یا دو کارت سوخت اضطراری و به هر سکوی موتورسیکلت در جایگاه‌های عرضه نیز یک کارت سوخت اختصاص داده شده است.
دورخیز پالایشگاه اصفهان برای تبدیل به پتروپالایش برتر منطقه
محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پالایشی اصفهان در نشست خبری که اردیبهشت‌ماه سال 1402 در محل پالایشگاه اصفهان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از دورخیز این هلدینگ پالایشی با افزایش سطح پیچیدگی به 12.6 برای تبدیل به پتروپالایش برتر منطقه تا سال 1406 خبر داده و گفته بود: سطح پیچیدگی 12.6 برنامه‌ریزی‌شده برای این پالایشگاه، بالاترین سطح فناوری و پیچیدگی در منطقه خواهد بود و حدود 400 پروژه در این واحد پالایشی و زیرمجموعه‌های آن در حال اجراست که سطح پیچیدگی، فناوری و رشد این واحد پالایشی را نشان می‌دهد.

پیام ویژه


انتقال بیش از 131 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده سالانه در کشور
ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشستی که اردیبهشت‌ماه سال 1402 برگزار شد، از انتقال بیش از 131 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده سالانه در کشور خبر داده و گفته بود: بیش از 68 درصد از حجم فرآورده انتقالی در کشور با خطوط لوله انجام می‌شود.
وی افزود: هزینه انتقال هر تن کیلومتر فرآورده با نفتکش جاده‌پیما، 838 تومان و هر تن کیلومتر با خطوط لوله 79 تومان است که این عدد نشان‌دهنده هزینه 10 برابری انتقال فرآورده از طریق نفتکش‌ و به‌صورت زمینی است. حمل جاده‌ای افزون بر تحمیل هزینه انرژی، خطرهایی را نیز با خود به همراه دارد.

پیام ویژه


افزایش 775 هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی کشور
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت همچنین در گزارشی از افزایش 775 هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی کشور با بهره‌برداری و تکمیل چهار طرح خط لوله انتقال فرآورده تبریز - خوی - ارومیه، خط لوله سبزآب - شازند، خط لوله انتقال فرآورده بندرعباس - سیرجان - رفسنجان و خط لوله انتقال فرآورده رفسنجان - یزد خبر داد.
ارائه نیازها و توانمندی‌های صنعت پالایش در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
نشست هم‌اندیشی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با دانش‌بنیان‌ها، امضای 26 تفاهم‌نامه همکاری با دانش‌بنیان‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام رقم صرفه‌جویی 16 میلیون لیتری روزانه سوخت با مدیریت مصرف سوخت از سوی جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، امضای سه قرارداد همکاری بین پالایشگاه تهران با دانش‌بنیان‌های ایرانی و رونمایی از کاتالیست ایرانی واحد آراف‌سی‌سی پالایشگاه شازند، امضای تفاهم‌نامه با دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های پالایشی تهران، شازند و آبادان، نشست تخصصی طرح‌های صنعت سی‌ان‌جی و تفاهم‌نامه همکاری بین پالایشگاه کرمانشاه و شرکت آذرانرژی از جمله رویدادهای صنعت پالایش در نمایشگاه بیست‌وهفتم بین‌المللی نفت، گاز، ‌ پالایش و پتروشیمی بودند.

پیام ویژه


خرداد 1402
تفاهم‌نامه همکاری پالایش و پخش با ایمیدرو
ابتدای خردادماه سال 1402، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینه تولید پترولیوم کک کلسینه‌شده یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
سالاری در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نیاز این صنعت به تولید کک گرید آندی و اسفنجی در صنایع فولادی و آلومینیوم و بومی‌سازی دانش فنی تولید این محصول، خوراک موردنیاز تولید کک آندی و اسفنجی را تأمین خواهیم کرد و افزون بر آن از واردات این محصول که در شرایط تحریمی، از چالش‌های عمده بخش فولاد و آلومینیوم به‌شمار می‌آید، جلوگیری خواهیم کرد.

پیام ویژه


امضای تفاهم‌نامه تعمیرات اساسی باراندازهای بندر شهید رجایی با سازمان بنادر و دریانوردی
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خردادماه یک تفاهم‌نامه دیگر را با سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تعمیرات اساسی باراندازهای (اسکله‌های) نفتی شماره یک و دو بندر شهید رجایی امضا کردند. کرامت ویس کرمی، معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هدف از اجرای این تفاهم‌نامه را نوسازی، بازسازی و تعمیرات اساسی اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی اعلام کرد.

پیام ویژه


اجرای موفقیت‌آمیز طرح «باک‌پر»
درآمدهای مرزی از محل اجرای طرح «باک پر» در مرز بازرگان در خردادماه سال 1402 به روزانه 5 میلیارد تومان رسید. طرح موفقیت‌آمیز باک پر که به‌منظور پایش و کنترل سوخت‌رسانی مرزی از روزهای پایانی سال 1401 در منطقه ارومیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی شد، خردادماه سال 1402، افزایش محسوس و خیره‌کننده درآمدهای مرزی دولت (تا روزانه 5 میلیارد تومان فقط از یک نقطه مرزی) را به همراه داشت و احتمال اجرای سراسری آن در دیگر مناطق مرزی کشور قوت گرفت.
برگزاری نشست‌های بررسی طرح‌های کیفی و بهبود فرآورده‌ در پالایشگاه‌های کشور
در سال 1402 اجرای طرح‌های کیفی‌ و بهبود فرآورده پالایشگاه‌های کشور به‌دنبال قانون بودجه 1402 مبنی بر اختصاص 40 درصد از سود شرکت‌های پالایشی به طرح‌های توسعه‌ای، در قالب سلسله نشست‌هایی در پالایشگاه‌های کشور پیگیری و موانع و چالش‌های آن بررسی شد.
همکاری ایران و ونزوئلا در زمینه افزایش ظرفیت پالایشی
ایران و ونزوئلا خردادماه 1402 در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به کاراکاس، سندها و قراردادهای مختلفی در حضور مقام‌های ارشد دو کشور امضا کردند که ادامه و توسعه همکاری دو کشور در زمینه افزایش ظرفیت پالایشی در پالایشگاه‌های موجود ونزوئلا یکی از زمینه‌های موردتفاهم دو کشور بود و تنها بر اساس یکی از تفاهم‌نامه‌های امضاشده در روز دوشنبه (22 خردادماه) شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، تعمیرات اساسی و راه‌اندازی پالایشگاه‌های ازکارافتاده ونزوئلا را ادامه می‌دهند.

پیام ویژه


رونمایی از کاتالیست ساخت داخل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند
کاتالیست ایرانی که با حمایت شرکت پالایش نفت شازند و با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولید شده است، در آیینی خردادماه سال 1402 در شازند رونمایی شد.
مجید رجبی، مدیرعامل این پالایشگاه در آیین رونمایی از این کاتالیست واحد RFCC با اشاره به اینکه کاتالیست واحد آراف‌سی‌سی از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی و در فرآیندی 10 ساله تولید شده است، گفته بود: در این پالایشگاه، به‌طور میانگین روزانه 16 میلیون لیتر بنزین و 12 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو 4 تولید می‌شود.
وی همچنین از بومی‌سازی کاتالیست واحد RCD این پالایشگاه افزون بر کاتالیست واحد RFCC خبر داده و تصریح کرده بود: کاتالیست تولیدشده با توان شرکت‌های داخلی این واحد نیز به‌زودی رونمایی می‌شود.

پیام ویژه


تیر 1402
نهایی شدن ترکیب سهامداران طرح جدید پتروپالایشگاه شهید سلیمانی
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تیرماه سال 1402 از نهایی شدن ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی خبر داد و گفت: هلدینگ خلیج‌فارس با 30 درصد سهم به‌عنوان سهامدار عمده این پروژه انتخاب شده است.
وی افزود: صندوق بازنشستگی صنعت نفت (شرکت سرمایه‌گذاری اهداف) با 15 درصد، بانک ملی (گروه توسعه ملی) با 15 درصد، بانک رفاه (شرکت آینده‌سازان رفاه پردیس) با 15 درصد، بانک تجارت و ملت هرکدام با 7.5 درصد سهم به‌عنوان اعضای نهایی ترکیب سهامداران این پروژه انتخاب شدند و سهم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز 10 درصد است.
پیشرفت 90 درصدی ساخت پیگ هوشمند ایرانی
رضا کاظم‌نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در تیرماه سال 1402 از پیشرفت 90 درصدی ساخت پیگ هوشمند ایرانی با توان متخصصان داخلی بخش خصوصی خبر داده بود.
وی افزوده بود: دستگاه پیگ هوشمند به‌تازگی با همکاری پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بخش خصوصی ساخته شده است. تا پیش از این ناچار بودیم از خدمات شرکت‌های خارجی به‌منظور بررسی، تحلیل و آنالیز داخلی خطوط لوله وضع خطوط لوله استفاده کنیم، اما هم‌اکنون این دستگاه در داخل کشور طراحی شده است و مراحل ساخت آن تا 90 درصد پیشرفت دارد.
مرداد 1402
بهره‌برداری 3 طرح محیط زیستی پالایشگاه نفت تهران
آیین بهره‌برداری از سه طرح محیط زیستی پالایشگاه نفت تهران با حضور علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین روز مردادماه در پالایشگاه نفت تهران برگزار شد. گام نخست طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستم فیلتراسیون طرح تصفیه پساب شهری، پروژه افزایش ظرفیت واحد بازیافت و ایستگاه گاز جدید پالایشگاه نفت تهران با هدف کمک به حل بحران آب استان تهران 160 میلیارد ریال اعتبار سه طرحی بودند که طی آیینی رسمی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حامد آرمان‌فر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران و جمعی از مدیران محلی به بهره‌برداری رسید.
رونمایی از نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین ساخت ایران
نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین (مورد استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی) ساخت شرکت ایرانی اکسیر نوین فرآیند آسیا هجدهم مردادماه سال 1402 رونمایی شد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آیین رونمایی از این محصول گفت: خدا را شاکریم که همکاران ما در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند و از ظرفیتی که در کشور داریم به‌خوبی استفاده شد.

پیام ویژه


افزایش ظرفیت صادرات گاز مایع ایران
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی به مناسبت روز خبرنگار در مردادماه سال 1402 از افزایش ظرفیت صادرات گاز مایع ایران و ذخیره‌سازی 5 میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور به‌منظور سوخت‌رسانی زمستانی خبر داده و گفته بود: حجم صادرات گاز مایع در فصل‌های مختلف متفاوت است، اما حدود 40 درصد گاز مایع تولیدی در کشور، برای صادرات در اختیار شرکت‌های پالایشی است.
مدیریت موفق سوخت‌رسانی تابستانی
جواد اوجی، وزیر نفت روز یکشنبه، 22 مردادماه در حاشیه نشست رؤسای کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کشور با تأکید بر اینکه همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال هستند، گفته بود: ذخایر سوخت بنزین امروز بیش از 150 میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه پارسال است و مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین در کشور به‌دلیل افزایش مسافرت‌ها در فصل تابستان افزایش یافته است، اظهار کرده بود: خوشبختانه با مدیریت سوختی که در سراسر کشور از سوی همکارانم در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود، کل جایگاه‌های سوخت کشور روال عادی خود را طی می‌کنند. مدیرعامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران رکورد مصرف روزانه بنزین تابستان را 142 میلیون لیتر اعلام کرد.
شهریور 1402
رتبه برتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جشنواره شهید رجایی
هجدهمین جشنواره شهید رجایی روز (شنبه، چهارم شهریورماه) با حضور رئیس‌جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این جشنواره، موفق به «کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد در گروه تولیدی» شد و معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دست رئیس‌جمهوری لوح سپاس گرفت.

پیام ویژه


استقرار 17 جایگاه و 18 دستگاه خودروی سوخت‌رسان سیار در مرزهای شش‌گانه خروجی زائران اربعین
مدیرعامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از استقرار 17 دستگاه سوخت‌رسان سیار و اعزام 18 دستگاه خودروی سوخت‌رسان در مرزهای شش‌گانه خروجی زائران مراسم اربعین حسینی همزمان با آغاز سفرهای زائران خبر داده و گفته بود: حجم ذخایر نفت‌گاز کشور برای سوخت‌رسانی مطلوب به نقاط مرزی در مقایسه با پارسال، 700 میلیون لیتر افزایش یافته است.
رونمایی نخستین کمپرسور صادراتی ایران
همزمان با هفته دولت آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی شرکت آراز صنعت آسیا (آصا) در محل کارخانه این شرکت در شهر قدس برگزار شد.
سالاری در این آیین گفته بود: این نخستین قرارداد در حوزه صدور تجهیزات ایرانی با شرکت دانش‌بنیان ایرانی آصا بود که به ثمر نشست و این شرکت توانست با بومی‌سازی این کمپرسور که دانش فنی آن در اختیار شرکت‌های آمریکایی و اروپایی بود، در رقابت با تجهیزات آمریکایی در این حوزه قرار گیرد که گام بسیار مهمی در شرایط تحریم است.
رونمایی از مدارک طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی
در شهریورماه سال 1402 و همزمان با هفته دولت مدارک طراحی بنیادی کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت و پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند رونمایی شد.
طرح تولید کک سوزنی در پالایشگاه امام‌خمینی (ره) شازند با هدف اصلی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه، تولید محصول راهبردی کک سوزنی و بهبود شرایط زیست‌محیطی موجود، با استفاده از دانش فنی بومی پژوهشگاه صنعت نفت تعریف شده است.
طرح تولید کک اسفنجی از سوی پالایشگاه بندرعباس در مرحله اجرا بوده است و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز با تحویل مدارک طراحی پایه وارد فاز EPC می‌شود.

پیام ویژه


توزیع 50 درصدی گاز مایع کشور به شیوه الکترونیکی
محسن شاهرخی، معاون وقت نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع نزدیک به 50 درصد گاز مایع مصرفی در کشور به‌صورت الکترونیکی خبر داده و گفته بود: از ابتدای سال 1402 تا نیمه نخست تیرماه، حدود 153 هزار تن گاز مایع به‌صورت الکترونیکی در بخش‌های مختلف خودرویی، خانگی و صنعتی توزیع شده است.
به‌دنبال تغییر سیاستی در سبد سوخت کشور و قانون بودجه سال 1402، وزارت نفت موظف شد بسترهای لازم را برای اجرای مطلوب و نظارت بهتر بر عملکرد توزیع هدفمند و صحیح گاز مایع با شناسایی مصرف‌کنندگان مجاز و برنامه‌ریزی برای تخصیص سهمیه شرکت‌های موزع از طریق سامانه سدف و فروش گاز مایع به‌صورت الکترونیکی ایجاد کند.
امضای تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره شرکت پالایش نفت شیراز
تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره شرکت پالایش نفت شیراز با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بین حمیدرضا دهقان، مدیرعامل پالایشگاه نفت شیراز و محمد امیدی، مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا امضا شد. هدف از اجرای این تفاهم‌نامه کاهش حجم گوگرد نفت کوره تولیدی در پالایشگاه شیراز به منظور کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی تولیدی در این پالایشگاه است.
کیفی‌سازی نفت کوره در پالایشگاه‌ها با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها و صادرات نفت‌کوره
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آیین امضای تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره پالایشگاه نفت شیراز از برنامه این شرکت برای شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره در همه پالایشگاه‌های کشور با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خبر داد.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح‌ها در پالایشگاه‌های ده‌گانه کشور راه برای ورود ایران به حوزه صادرات نفت کوره هموار شود.
امضای تفاهم‌نامه تجهیز 400 جایگاه عرضه سی‌ان‌جی
تفاهم‌نامه سه‌جانبه تجهیز 400 جایگاه سوخت‌گیری گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگاه خاتم‌الاوصیا (عج) و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در شهر اصفهان امضا شد.
توسعه زیرساخت‌های صنعت سی‌ان‌جی افزایش سهم سوخت پاک سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها با تأکید بر استفاده حداکثری از زیرساخت‌های داخلی و توان صنعتی کشور به‌منظور ارائه خدمات و تأمین تجهیزات موردنیاز 400 جایگاه سوخت‌ سی‌ان‌جی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه بود که بر اساس آن، با استفاده از ظرفیت و توانمندی فناورانه شرکت هسا و بخش خصوصی و با تصویب منابع لازم در شورای اقتصاد، 400 جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در نقاط مختلف کشور ایجاد و تجهیز خواهد شد.

پیام ویژه


مهر 1402
آرایش زمستانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع سوخت زمستانی
مرتضی عابدینی، ‌مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نخستین روز مهرماه سال 1402 از آماده‌باش کامل این شرکت برای تأمین سوخت زمستانی پس از سوخت‌رسانی‌های نفس‌گیر ایام اربعین و شهادت امام رضا (ع) همزمان با روزهای پایانی تابستان و اوج سفرهای برون‌شهری خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از 90 درصد مخازن سوخت نیروگاهی کشور، تکمیل ظرفیت شده است. وی در این باره گفته بود: هم‌اکنون بیش از 3 میلیارد و 100 میلیون لیتر سوخت در نیروگاه‌ها ذخیره‌شده که این عدد یک میلیارد و 41 میلیون لیتر بیش از ذخیره‌سازی نیروگاهی در سال گذشته و معادل 90 درصد ظرفیت مخازن نیروگاهی کشور است.
بهره‌برداری واحد تصفیه نفت‌گاز پتروپالایش اصفهان با حضور رئیس‌جمهور
واحد تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه نفت اصفهان هفتم مهرماه سال 1402 با ظرفیت تولید روزانه 16 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو 5 با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.
هدف از اجرای این طرح، کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی در پالایشگاه اصفهان به کمتر از 10 ppm و تولید 16 میلیون لیتر (معادل حدود 100 هزار بشکه) در روز گازوئیل یورو 5 برای عمل به تکالیف مندرج در قانون هوای پاک است. با راه‌اندازی این واحد همچنین از انتشار روزانه 300 تن گوگرد جلوگیری شده و افزون بر آن رقابت‌پذیری محصول نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه در بازارهای جهانی فراهم شد.

پیام ویژه


آغاز عملیات اجرایی طرح تولید بنزین و پروپیلن پتروپالایش اصفهان
عملیات اجرایی طرح تولید بنزین و پروپیلن هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز همان روز با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت به‌صورت رسمی آغاز شد. ظرفیت خوراک این واحد 91 هزار بشکه است که بیش از 80 درصد آن از واحد RHU و بقیه که نفت‌گاز سبک حاصل از برج خلأ و نفت‌گاز سنگین است از پالایشگاه موجود دریافت می‌شود.
قدردانی اوجی از فعالیت شبانه‌روزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای مدیریت افزایش بی‌سابقه مصرف بنزین
وزیر نفت 24 شهریورماه پارسال در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما گفته بود: با توجه به تردد سنگین هموطنان در جاده‌های کشور به‌خصوص محورهای شمال و شمال شرق کشور، رکورد مصرف روزانه بنزین به 137 میلیون لیتر رسیده است و کارکنان صنعت نفت به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.
وی از عملکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین سوخت مسافران تابستانی و نیز زائران اربعین قدردانی کرده بود.
آبان 1402
امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های لاوان و کرمانشاه
قرارداد ارتقای کیفی نفت‌کوره تولیدی پالایشگاه‌های نفت لاوان و کرمانشاه با بهره‌گیری از ظرفیت دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری امضا شد. بر اساس این دو قرارداد که میان شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرآیندآسیا و شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت آذر انرژی تبریز با هدف ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این دو پالایشگاه امضا شد، گوگرد نفت کوره تولیدی در این دو پالایشگاه به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت که این موضوع نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و ارتقای شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت کشور ایفا خواهد کرد.

پیام ویژه


امضای تفاهم‌نامه سامانه ثبت درخواست صدور کارت سوخت
تفاهم‌نامه راه‌اندازی سامانه برخط ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت نیز آبان‌ماه سال 1402 بین شرکت پژوهش و توسعه ناجی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد. با راه‌اندازی این سامانه، فرآیند بین‌دستگاهی صدور کارت سوخت حذف می‌شود و مدت زمان صدور کارت هوشمند سوخت از یک ماه به 10 روز می‌رسد.
آذر 1402
مقابله هوشمندانه با حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور و قدردانی رئیس‌جمهور
در روزهای پایانی سال 1402، جایگاه‌های عرضه سوخت کشور هدف حمله سایبری دشمن قرار گرفت. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اما با توجه به تجارب گذشته که دشمن توزیع سوخت در کشور را هدف قرار داده بود، به سرعت وارد عمل شد و در همان ساعات نخست، تعداد زیادی از جایگاه‌ها را عملیاتی کرد و ظرف چند روز کل جایگاه‌ها به چرخه عملیات سوخت‌رسانی بازگشتند. رئیس‌جمهوری نیز با قدردانی از اوجی و کارکنان وزارت نفت برای اقدام بهنگام در رویارویی با تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در سامانه‌های سوخت‌رسانی کشور، همچنین اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع رسانه‌ها در این زمینه قدردانی کرد و گفت: عملکرد سنجیده وزارت نفت و پوشش خبری مناسب این موضوع از سوی رسانه‌ها، مانع تحقق اهداف دشمنان در ایجاد نگرانی برای مردم شد.
دی 1402
امضای قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی
قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت پتروپالایش شهید سلیمانی در روزهای ابتدایی زمستان سال 1402 امضا شد.
بر پایه این قرارداد، 450 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی به‌منظور احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در اختیار شرکت پالایشی شهید سلیمانی قرار خواهد گرفت. احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در دهمین نشست شورای اقتصاد روز چهارشنبه (دهم آبان‌ماه) تصویب شده بود.
طرح 300 هزار بشکه‌ای پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نخستین پروژه صنعت نفت در حوزه تلفیق پالایش و پتروشیمی است که هدف از احداث آن، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی برای هم‌سویی با نگاه دولت و پیش‌بینی سند تحول است.

پیام ویژه


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: شرکت بزرگ ساخت تجهیزات پالایشی به‌منظور تأمین تجهیزات موردنیاز این پروژه و دیگر پروژه‌های پالایشی، متشکل از ظرفیت سه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، نفت بندرعباس و پتروپالایشگاه شهید سلیمانی شکل خواهد گرفت.
ثبت‌نام 4 هزار تاکسی برای طرح تعویض مخازن فرسوده سی‌ان‌جی
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در روزهای پایانی آبان ماه سال 1402 فراخوان تعویض مخازن فرسوده سی‌ان‌جی را اعلام کرد و سعید رحمان سالاری، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشست تخصصی رؤسای انجمن صنفی صنعت سی‌ان‌جی کشور از ثبت‌نام 4 هزار تاکسی برای طرح تعویض مخازن فرسوده سی‌ان‌جی خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود 2 هزار و 550 تجهیز سی‌ان‌جی در سطح کشور وجود دارد که این تعداد، ظرفیت توزیع روزانه 35 تا 40 میلیون مترمکعب در کشور را فراهم کرده است.
تولید روزانه 300 میلیون فوت‌مکعب هیدروژن در 10 پالایشگاه نفت کشور
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در روزهای پایانی دی‌ماه سال 1402 در رویداد بین‌المللی هیدروژن با تأکید بر اینکه پالایشگاه‌های نفت کشور بالاترین مقدار هیدروژن در کشور را تولید می‌کنند با اشاره به این که روزانه در 10 پالایشگاه نفت، حدود 300 میلیون فوت‌مکعب هیدروژن تولید و در کشور مصرف می‌شود، گفته بود: ورود هیدروژن به سبد سوختی کشور به قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی و رقابتی که می‌تواند به‌عنوان سوخت سبز و پاک در سبد سوخت داشته باشد، بستگی دارد.
سالاری با تأکید بر اینکه بالاترین تولید هیدروژن در کشور در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود، افزوده بود: برنامه‌ریزی برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور یک الزام است.
بهمن 1402
آغاز نخستین عملیات اجرایی کیفی‌سازی و گوگردزدایی از نفت کوره به شیوه دانش‌بنیان‌
عملیات اجرایی واحد گوگردزدایی از نفت کوره برای نخستین‌ بار در کشور به شیوه دانش‌بنیان با حضور وزیر کشور در ابتدای بهمن‌ماه شرکت پالایش نفت لاوان آغاز شد. عملیات اجرایی واحد گوگردزدایی از نفت کوره نخستین بار در کشور به شیوه دانش‌بنیان و روش EPC و عملیات اجرایی واحد تقطیر در خلأ جدید و واحد تولید قیر به همراه سرویس‌های جانبی آن آغاز شد.
کاشت 5 میلیون اصله نهال در صنایع پالایشی به‌منظور مشارکت در پروژه‌های ترسیب کربن
آیین کاشت 3 هزار اصله نهال و 500 هزار اصله نهال در صنایع پالایشی در پالایشگاه نفت تهران همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 1402 برگزار شد.
سالاری در این آیین گفته بود: 15 میلیارد دلار تاکنون به طرح‌های بهینه‌سازی صنایع پالایشی اختصاص داده شده است و افزون بر این به 9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دیگر در طرح‌های ارتقای کیفی‌ نفت کوره نیاز داریم.
وی با تأکید بر همکاری نزدیک بین صنعت و محیط زیست گفت: به‌منظور اجرای دستور مقام معظم رهبری و اجرای تکالیف ترسیب کربن صنایع، کاشت 500 هزار اصله نهال در صنایع پالایشی در دستور کار قرار گرفته است که این عدد در سال‌های آینده به 5 میلیون اصله افزایش می‌یابد.

پیام ویژه


مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در این آیین از آغاز عملیات اجرایی پروژه ارتقای کیفی نفت‌کوره پالایشگاه تهران خبر داده و گفته بود: با اجرای پروژه سی‌سی‌آر (واحد بنزین‌سازی) پالایشگاه تهران، روزانه 1.5 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به عزم این شرکت برای تبدیل شدن به یک مجتمع پتروپالایشی از پیشرفت 80 درصدی احداث واحد تولید نرمال هگزان مجموعه خبر داده و اظهار کرده بود: با راه‌اندازی این واحد تا تابستان سال 1403، روزانه 47 تن حلال نرمال هگزان تولید خواهد شد.
بهره‌برداری از 8 پروژه توسعه‌ای و محیط زیستی پالایشگاه آبادان
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، هشت پروژه مهم توسعه‌ای و زیست محیطی پالایشگاه نفت آبادان به بهره‌برداری رسید. تصفیه‌خانه آب به روش اسمز معکوس، پروژه بارگیری وکیوم باتوم، پروژه کلیدی استفاده از سیستم کنترل مولدهای گازی هیتاچی و پروژه ساخت و روزآمدن کردن سیستم موتور اکتان از مهم‌ترین این پروژه‌ها بودند که با حضور جمعی از مقام‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مقام‌هاز محلی در آبادان به بهره‌برداری رسیدند.
هوشمندسازی 100 درصدی خدمات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 1402 از هوشمندسازی 100 درصدی خدمات این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت به‌صورت کامل به تعهدهای خود در زمینه بند «ج» تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 مبنی بر هوشمندسازی حداقل 20 درصد خدمات دستگاه‌های اجرایی عمل کرده است.
اسفند 1402
امضای تفاهم‌نامه «هوشمندسازی عرضه سوخت»
تفاهم‌نامه هوشمندسازی عرضه سوخت بین شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ارتباطات سیار (همراه اول) در نخستین روز اسفندماه سال 1402 امضا شد. هدف از این تفاهم‌نامه که با حمایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی شده، شناسایی هوشمند خودرو در جایگاه، پلمب هوشمند ناوگان حمل‌ونقل سوخت و هوشمندسازی نظارت بر توزیع فرآورده‌های نفتی است.
در این آیین همچنین توافق‌نامه کارتخوان‌های ساخت داخل سامانه هوشمند سوخت بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت صنایع الکترونیک شیراز و شرکت یاور همگامان کویر یزد با هدف استفاده از توان داخلی برای توسعه زیرساخت‌های زنجیره توزیع سوخت و ارتقای امنیت سامانه هوشمند توزیع سوخت در کشور امضا شد.

پیام ویژه


برگزاری نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش و پخش
نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با هدف معرفی توانمندی‌های زنان شاغل در صنعت نفت و ارائه مقاله‌های تخصصی از سوی زنان متخصص صنعت پالایش در زمینه چالش‌های مهم روزهای هشتم و نهم اسفندماه برگزار شد.
بهجت کریمیان، مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از دریافت نزدیک به 100 مقاله علمی از زنان متخصص و توانمند صنعت پالایش کشور به نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش خبر داد.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: جایگاه زنان شاغل در صنعت نفت و دیگر صنایع باید با حمایت و پشتیبانی ویژه مدیران از نقش‌های خانوادگی آنها و تعریف قوانین تازه منحصر به زنان ارتقا یابد.

پیام ویژه


تبدیل پالایشگاه تهران به پتروپالایشگاه با خرید سهام عمده پتروشیمی شازند
وحید عبیری، رئیس هیئت مدیره و رئیس کارگروه سرمایه‌گذاری پالایشگاه نفت تهران در واپسین روزهای سال 1403 از خرید بیش از 50 درصد سهام پتروشیمی شازند از سوی پالایشگاه نفت تهران و تبدیل این مجتمع پالایشی به پتروپالایشگاه خبر داده بود.
وی گفته بود: بر اساس سند راهبردی و مطالعات بلندمدت متخصصان و کارشناسان بازار سرمایه و پالایشگاه و بررسی‌های تحلیلی کمیته‌ سرمایه‌گذاری، شرکت پالایش نفت تهران 51.3 درصد از سهام عمده پتروشیمی شازند متعلق به گروه توسعه ملی به ارزش حدودی 24.1 هزار میلیارد تومان را خریداری کرد.
عبیری اظهار کرده بود: اخبار مسرت‌بخش دیگری از پتروپالایشگاه تهران داریم که به مرور زمان منتشر خواهد شد و کام 50 میلیون سهامدار این شرکت پالایشی را شیرین خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1472636/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییرات اساسی برای شغل‌های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌ها/ تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

کیش در فکر بازارهای جهانی/ گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

قتل سه عضو یک خانواده با سلاح گرم؛ قاتل دستگیر شد

چهار اشکال جداول بودجه 1403

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

گوگل دوربین پیکسل 8a را با عنوان “AI-mazing” تبلیغ می‌کند؛ 7 سال آپدیت سیستم عاملی

تغییرات اساسی برای شغل های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه ها و تمدید مهلت ثبت نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

امید آفرینی، سلامت روح و جسم با توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها به میزبانی نگین خلیج فارس

تولید بیش از 196 میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی

رئیس قوه قضاییه: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

دانشجویان دانشگاه‌ها بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز؛ سکه به 41 میلیون تومان بازگشت

روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه/ تصاویر

جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!

تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی برای سربازان

گوشی محبوب پوکو به HyperOS آپدیت شد

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با خانواده شهید راه قدس «بهروز واحدی»

جلسه ستاد شاهد استان گلستان با هدف بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان جامعه ایثارگری برگزار شد

لزوم تقویت برنامه های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی

خاندوزی: 150 همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

کدام حساب‌های بانکی مشمول مالیات بر سوداگری است؟

بلومبرگ: اپل به مذاکره با گوگل و OpenAI برای تجهیز آیفون به هوش مصنوعی ادامه می‌دهد

هاله ابهام بر سر پروژه‌های ریاض

پرداخت وام صندوق شاهد به 9 هزار ایثارگر مازندرانی دردولت سیزدهم

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد

امدادرسانی به بیش از 3 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 12 استان

خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت!

توضیح معاون علمی رئیس جمهور درباره سرنوشت پروژه هواپیمای 72 نفره ساخت ایران

تولیدکننده بی‌سروصدای نفت

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه اول ایستاد

منتخب مجلس دوازدهم: به راحتی دروغ می‌گویند که وقتی عبدالملکی دستمزد را 57 درصد گران کرد 20 درصد از کارگران اخراج شدند

برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد

قیمت Xperia 1 VI لو رفت؛ گوشی پرچمدار 2024 سونی

عملکرد دولت سیزدهم قابل دفاع نیست

تیراندازی در عروسی 2 نفر را به کام مرگ فرستاد

سامانه بارشی جدید در راه ایران

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

گردباد ویرانگر در آمریکا

زمان برگزاری حراج جدید شمش طلا اعلام شد

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

گاف تاریخی جواد کریمی قدوسی چه بود؟

وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی‌‌الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

جزئیات طرح وزارت بهداشت درباره «قلیان اکسیژن»

نجات خودروی گرفتارشده از رودخانه زمکان با 6 سرنشین