پیام ویژه

آخرين مطالب

مروری بر فرجام پرونده «معذرت خواهی» یک امام‌جمعه؛ نادان دوستانی که صدیقی را از مردم دور کردند سياسي

مروری بر فرجام پرونده «معذرت خواهی» یک امام‌جمعه؛ نادان دوستانی که صدیقی را از مردم دور کردند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - کاظم صدیقی که در ابتدای سال خود را باخته بود با کمک طرفدارانش احیاء شد و بی‌توجه به تمام اتفاقات، در فرجام همان حرفهایی را زد که غالب مسئولین در برابر نقدهای مشابه می زنند.

حسین صیقلانی- به گزارش خبر فوری، خطبه کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران و اظهاراتش در رابطه با ماجرای باغ ازگل حاشیه بسیار زیادی داشته است. اظهاراتی که تعبیر به ختم غائله ازگل شد.
آنچه در خطبه های صدیقی قابل اعتناء و توجه است تفاوتش با ویدئویی است که او چندی پیش و پس از شعله ور شدن ماجرای حوزه علمیه و باغ ازگل منتشر کرد. صدیقی هم در ویدئوی پخش شده و هم در خطبه نماز جمعه تهران از مردم «معذرت خواهی» کرد اما میان این دو معذرت خواهی زمین تا آسمان تفاوت بود.
برای درک بهتر این موضوع، بهتر است مروری بر بخش کلیدی خطبه صدیقی و ویدئوی پخش شده از او بعد از افشای ماجرای باغ ازگل داشته باشیم.
اظهارات کاظم صدیقی در ویدئوی معذرت خواهی: در تاسیس این موسسه، نوشتن اساسنامه و معرفی افراد غفلتی از ناحیه من واقع شد. من به افرادی اعتماد نابه جا کردم. این اعتماد براساس سوابق خدمتی آن ها صورت گرفت. من از محتوای اساسنامه موسسه مطلع نبودم و از اعضای موسسه هیچ اطلاعی نداشتم. .. . این غفلت من موجب آزردگی خودم و وجدان مردم عزیزمان شده است. من از وقوع چنین غفلتی هم در محضر خدا استغفار می کنم. هم از زعامی امت و زعیم عالیقدر خودمان با تمام وجود عذرخواهی می کنم. امیدوارم که هم خدا ببخشید و هم شما مردم با سعه صدر خود این طلبه را دعا کنید ( اینجا ببینید).

پیام ویژه


اظهارات کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آن‌ها را محفوظ بگردان... . ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی‌شویم، دروغ نمی‌گوییم، غیبت نمی‌کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل‌ها بدست می‌آوریم. دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است ( اینجا ببینید).

پیام ویژه


کاظم صدیقی در هر دو اظهارنظر معذرت خواهی کرد اما لحن و بیان او در ویدئوی منتشر شده بعد از افشای ماجرای باغ ازگل ملتمسانه، نادمانه و خواهشمندانه است. او از «مردم» بابت «غفلتش» معذرت می خواهد و «با تمام وجود» از خداوند می خواهد او را ببخشد. او از مردم هم تقاضای عفو دارد و از آنها «سعه صدر» بیشتری می‌خواهد.
لحن صدیقی در خطبه نماز جمعه، برخلاف ویدئوی منتشر شده، متفاوت است. او فضاسازی علیه خود را توطئه دشمن می داند و مدعی است فضاسازی علیه او فضاسازی علیه «مردم» است. در حالیکه، صدیقی در ویدئوی معذرت خواهی خود، مردم را مقابل خود دانسته و در محضر آنان از ملت و خداوند معذرت می خواهد، در خطبه های نماز جمعه آنها را «شریک» خود می داند و مدعی است، بصیرت مردم و حمایت آنان از او باعث آبرومندی اش شده است. در انتها نیز به نحو نامحسوس و ظریف، اظهارات قبلی خود را پس گرفته و اتهامات علیه خود را «شایعات» می‌داند و می گوید: « دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند.»
بیشتر بخوانید: صدیقی و پناهیان؛ دو قصه متفاوت با دو نقطه مشترک غم انگیز!
ویدئوی معذرت خواهی کاظم صدیقی ابتدای فروردین 1403 منتشر شد و خطبه نماز جمعه در تاریخ 24 فروردین ماه 1403 ایراد گردید. در چند روزی که میان این دو اظهارنظر فاصله است، چه اتفاقی افتاده که پیر نادم و پشیمان ما به جای گریه و سر دادن ذکر «العفو»، با سینه ای ستبر به منبر رفته و خود را به نوعی پیروز فتنه معرفی می کند؟
شکی نیست که کاظم صدیقی بعد از ماجرای باغ ازگل، رسانه ای شدن آن و به خصوص سیل توییت ها و پست ها در فضای مجازی، خود را «باخت» و ترجیح داد برای جلب رضایت مردم معذرت خواهی کند. اما بعد از این اتفاق بود که یاران صدیقی از راه رسیدند و با دفاع های بی مورد و بی منطق خود، جریان را تغییر دادند. ابتدا علی فروغی، رئیس شبکه سه سیما بود که در یادداشتی عجیب مخالفان «عدالت خواه» صدیقی را «خوارج» نامید. بعد از او، پایداری ها بودند که یکی پس از دیگری از صدیقی حمایت کردند.
روزنامه همشهری نیز از مردم خواست «برخوردی مومنانه» با صدیقی داشته باشند. سپس دانشگاه امام صادق (ع) بود که از صدیقی بابت سخنرانی شبهای قدر دعوت کرد اما مخالفت دانشجویان و فعالان سیاسی باعث لغو شدن این مراسم گردید. در انتها نیز سردبیر روزنامه همشهری بود که بعد از مشخص شدن حضور صدیقی در نماز جمعه در صفحه مجازی خود نوشت: «الحمدلله».
بدین ترتیب، کاظم صدیقی که در ابتدای سال خود را باخته بود با کمک طرفدارانش احیاء شد و بی توجه به تمام اتفاقات، همان حرفهایی را زد که غالب مسئولین می زنند.
بیشتر اتفاقاتی که در سطح بالای سیاسی و اقتصادی کشور رخ می دهند به همین ترتیب، فراموش می شوند. فضای مجازی و فعالیت خودجوش مردم یک عمل اشتباه را افشاء کرده و از مسئول مربوطه «پاسخ» طلب می کند اما سیاسیون ذی نفوذ، ضمن محکوم کردن فضای مجازی، دور مسئول مربوطه را گرفته و با محاصره اش، او را از توبیخ و پاسخ گویی رهایی می دهند. بدین ترتیب، میان حکومت و مردم فاصله می افتد و ارتباط این دو با هم قطع می شود.
بیشتر بخوانید: حجت الاسلام کاظم صدیقی کیست؟
بی‌تردید آیت‌الله صدیقی دفاعی در برابر انتقادها داشت اما رفتار مدافعان او به گونه‌ای بود که به جای شنیده شدن دفاعیه‌ها، باز هم صورت مساله پاک شد. انگی به یک چهره روحانی خورد، بی آنکه در یک فرآیند بحث رسانه‌ای پاک شود. مشتی نمونه خروار از رفتارهای مناقشه‌ساز در کشور...

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1480335/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش جالب صداوسیما از شوق و علاقه تهرانی ها در تجمع امام رضایی ها

ویدیویی از لحظه تخریب دیوار پارکینگ یک منزل مسکونی در اثر سیل مشهد

مرگ سه راهدار در تصادف رانندگی

پازل گمشده سیاست ارزی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری دیدار کرد

وزیر کشور: تقسیم استان سیستان و بلوچستان در حال بررسی است

واکنش عجیب وزیر بهداشت وقت به سازنده تجهیزات پزشکی داخلی!

کارشناس هواشناسی: هشدار نارنجی برای شمال و شمال شرق همچنان ادامه دارد

مجوز "وکالت" الکترونیکی می شود

سرمقاله ایران/ هوشیاری در مقابل اسب تروای امیدستیزان

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برادر بزرگ، همه ما را می‌بیند!

سرمقاله جام جم/ کابینه بحران‌زده

سرمقاله ابتکار/ دوقطبی «پنج شنبه» «شنبه»

سرمقاله اطلاعات/ 76سال نکبت

جنایت به خاطر یک نگاه؛ قاتل دستگیر شد

زمان ثبت‌نام سرویس مدارس اعلام شد

فناوری جدید شیائومی، فیلم‌های علمی-تخیلی را به خانه شما میاورد

سرمقاله اعتماد/ عثمان خوافی و اوج موسیقی سنتی ایران

قانون جدید اجاره بها ضمانت اجرا دارد؟

سرمقاله خراسان/ مقصران سیل مشهد درغافلگیری گیوتین عدالت!

سرمقاله کیهان/ از مجلس شورای اسلامی انتظار نبود!

سرمقاله وطن امروز/ وضعیت اسرائیل پیش از حمله سراسری به رفح

سرمقاله فرهیختگان/ با کتاب زیستن یعنی سیاسی بودن

سرمقاله شرق/ کوری سفید

مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

3 نفر همچنان در سیل خراسان رضوی مفقود هستند

ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

عدم تعطیلی بانک‌ها در روز‌های شنبه قطعی شد/ ویدئو

زمان ازسرگیری اعزام‌های عمره

مدارس مشهد در نوبت عصر فردا غیرحضوری شد

این کشف، گوشی هوشمند شما را به یک کارت اعتباری تبدیل می‌کند!

راه سکه از طلا جدا شد؛ کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟

گوشی‌های هواوی به سنسور تشخیص چهره زیر نمایشگر مجهز می‌شوند؟

روایت فرماندار مشهد از ساخت و سازهای غیراصولی؛ 5 طبقه روی دیوار 20 سانتی‌متری در سیدی!

صحبت های مدیر سازمان امور مالیاتی در لزوم استفاده از کارتخوان

پزشکی که قید استاد شدن در دانشگاه هاروارد آمریکا را زد و به ایران بازگشت

تصادف کوئیک و پارس، 6 نفر را روانه بیمارستان کرد

سرجهازی دولت در صادرات غیرنفتی

پیش ‌بینی قیمت دلار 29 اردیبهشت 1403

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 اردیبهشت 1403

2 برادر در 12 ثانیه 25 میلیون دلار رمزارز سرقت کردند

قسمت استیکرهای واتس‌اپ به‌زودی احتمالاً تغییر خواهد کرد

قطار شایعه‌های شیائومی 15 اولترا شروع‌ به حرکت کرد

ارتشی‌ها به کمک سیل‌زدگان مشهدی رفتند

گوشی محبوب پوکو به HyperOS آپدیت شد

واکنش متفاوت علم الهدی به سیل در زمان 2 رئیس جمهور مختلف/ دوره روحانی: نتیجه مدیریت فرصت‌طلبانه، ایجاد نکبت و نقمت برای مردم است؛ سیل قابل مدیریت و مهار بود/ دوره رئیسی: وقوع این سیل یک بلای طبیعی بود؛ نباید از موضوعات دلگرم‌کننده در بحران اخیر غافل شد

پیکرهای چهار مفقود سیلاب در فریمان پیدا شد

آبشار شلماش، جان یک جوان را گرفت

واژگونی خودروی پراید، دو کشته برجای گذاشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها از 15 ماه عبور کرد