پیام ویژه

آخرين مطالب

واکنشهای داخلی و خارجی به تحریم‌های جدید علیه ایران اقتصادي

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - پهپاد جاسوسی آمریکایی 7 کیلومتر درون آب‌های سرزمینی ایران/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم رهبری و «ظریف» از سوی آمریکا/ راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان ظرف دو ماه آینده/ واکنش روحانی به طرح ادعای تصرف اموال رهبری در خارج از کشور
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، امیر سرتیپ حاتمی در جمع کارکنان ستاد وزارت دفاع گفت: اقدام پدافند هوایی در سرنگونی پهپاد آمریکایی غرور، عزت و شرف ایرانی‌ها را برانگیخت و نشان داد نظام جمهوری اسلامی ایران در حراست از منافع ملی خود هرگز مماشات و مسامحه نخواهد کرد.
امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در جریان سفر خود به استان فارس، گفت: دشمن می‌داند اگر شیطنتی انجام دهد جان سالم بدر نخواهد برد و دیگر شکست آن تنها آسیب تجهیزاتی نیست.
همچنین رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد که پهپاد جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای نظامی کشور مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد به طور قطعی در آب‌های سرزمینی ایران بوده است و چهار مایل یا هفت کیلومتر داخل آب‌های سرزمینی کشور قرار داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور با تأکید بر اینکه نباید در زندگی خصوصی مردم مداخله کرد و این مداخله باید در حد ضرورت قانونی باشد، افزود: این مداخلات ضد بهداشت است و تذکر زیاد انسان را کلافه می‌کند و تحمل هر انسانی حدی دارد.
وی همچنین با اشاره به طرح ادعای آمریکا برای تحریم اموال رهبری در خارج از کشور گفت: وقتی کسی عقلش را از دست بدهد از تصرف و تحریم اموال رهبر ایران در بانک‌های جهانی سخن می‌گوید؛ چرا که همه می‌دانند اموال رهبری جز یک حسینیه و یک خانه ساده نیست.
اسقرار پرونده الکترونیک نظام سلامت در کشور
رئیس‌جمهور با حضور در رصدخانه اطلاعات نظام سلامت کشور مستقر در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور آغاز اسقرار پرونده الکترونیک نظام سلامت در کشور را صادر کرد و هنگام صدور فرمان آغاز استقرار پرونده نظام سلامت با تقدیر از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران این کار بزرگ، گفت: استقرار پرونده نظام سلامت، آغاز گام دوم تحول نظام سلامت در کشور است.
سیدحسین نقوی حسینی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز ضمن برگزاری نشست با فرماندهان و معاونان سازمان هوا و فضای سپاه از بقایای پهپاد ساقط شده آمریکایی بازدید خواهند کرد.
همچنین مهرداد لاهوتی با بیان اینکه فراکسیون مستقلین هیچ دخالتی در انتخاب مجتبی ذوالنور به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نداشته است، اظهار کرد: فراکسیون مستقلین در مورد انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس هیچ ورودی نداشت و اعضای فراکسیون در کمیسیون‌های مختلف آتش به اختیار عمل کردند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به تصمیم اخیر آمریکا برای تحریم رهبری ایران و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در توییتر در این ارتباط نوشت: تحریم بی‌حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستأصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.
در همین رابطه حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: ظریف در حال تبدیل شدن به ماندلای ایران است.
واکنش سرگئی لاوروف در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
همچنین سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران با تاکید بر اینکه با سیاست‌های یک جانبه آمریکا مقابله می‌کنیم، گفت که به نظر می‌رسد آمریکا به دنبال جایگزین کردن قوانین بین‌المللی با قوانین کشوری خود و اقداماتی یک‌جانبه است.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز با تاکید بر اینکه روسیه مخالف متهم کردن ایران در حمله به نفتکش‌ها است گفت: روسیه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نگران است.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم گفت: ترامپ ابله ابلاغیه خبیثانه ای امضا و اعلام کرد که هشت سردار عزیز مایه افتخار سپاه ما را زیر تحریم بردند، این کارها بیشتر کار تبلیغاتی است.

محمد جواد ظریف در همایش «نفس‌های سوخته» (بزرگداشت شهدا و جانبازان شیمیایی به مناسبت 7 تیر سالروز حمله شیمیایی صدام به سردشت) خطاب به کشورهای غربی گفت: مردم ما چگونه حرف های شما در مخالفت با سلاح های کشتارجمعی را باور کنند!؟ در حالیکه علی رغم ارائه مستندات و مدارک متقن از سوی جمهوری اسلامی ایران، سالها نه تنها با استفاده صدام از سلاح شیمیایی مقابله نکردید، بلکه بر آن سرپوش گذاشتید.

پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در حریم جمهوری اسلامی ایران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مواضعی ضد و نقیض و متفاوت اتخاذ کرده است که این مساله نشان‌ دهنده سردرگمی و بی‌ثباتی شخصیتی وی است.
همچنین رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه برای اقدام نظامی علیه ایران به تائید کنگره نیازی ندارد، گفت که از تصمیم خود برای این کار منصرف شد، چراکه اقدام مناسبی نبود.
کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان پس از جلسه شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تنش‌ها اخیر به وجود آمده در منطقه، بر تعهدشان نسبت به حفظ برجام و اجرای کامل قطعنامه 2231 شواری امنیت تاکید کردند.
پس از این جلسه جاناتان کوهن، سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل نیز با تکرار ادعاهای این کشور علیه ایران در منطقه گفت که آمریکا به تلاش اقتصادی و دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در همایش سراسری قوه قضائیه با بیان اینکه ما در کشور مسئولیت داریم، اظهار کرد: ظرفیت بسیاری در کشور وجود دارد آن جای که از ظرفیت‌ها استفاده کردیم آثارش را دیدیم. آرامشی که دیده می‌شود در بستر مقاومت است نه در بستر مذاکره و چیز دیگر. امروز شاهد ظرفیت سپاه در منطقه هستیم. ما در این حوزه به منویات مقام معظم رهبری عمل کردیم.
درهمین همایش حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: در شهریور سال گذشته من مطلبی را گفتم که بعضی‌ها گفتند زود است ولی گفتم که دوره دوم ریاست قوه رو به اتمام است و باید تصمیم بگیریم که در دوره آینده آیا ریاست قوه از داخل دستگاه قضائی باشد یا خارج از قوه قضائیه و آن زمان گفتم که به نظرم اگر رئیس قوه قضائیه از داخل باشد کارها بهتر انجام می‌شود. من گفته بودم آیت الله رئیسی شایسته این کار است ولی بعضی‌ها می‌گفتند ایشان تازه تولیت آستان را پذیرفتند و شاید این کار نشود ولی ما گفتیم نظراتمان را می‌گوئیم.
دادستان کل کشور نیز گفت: انتصاب‌های ما در دستگاه قضائی با واسطه و بلاواسطه با امر ولی فقیه است و ایشان به ما فرموده‌اند که باید انقلابی عمل کنیم و اگر از این خط مشی منحرف شویم نزد خدا مسئول هستیم.
سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری هم در همایش سراسری قوه قضائیه گزارشی از عملکرد سالانه قوه قضائیه را ارائه داد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طراحی سایت سامانه ثبت اموال مسئولان رو به اتمام است و ان‌شاءالله ظرف دو ماه آینده تکمیل و راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/230924/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند