پیام ویژه

آخرين مطالب

قهرمانی جهان به‌خاطر دست ندادن پرید! ویژه سایر رسانه ها

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - اعتراضات نابجا در تمامی رده‌های سنی از بزرگسالان گرفته تا نوجوانان به یک اپیدمی تبدیل شده، یک بیماری که علاجی برای آن پیدا نشده و مشخص نیست کشتی ایران تا چه زمانی باید تاوان این رفتارها را بپردازد.
به گزارش مشرق ، در حالیکه تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران بخت نخست کسب عنوان قهرمانی جهان در صوفیه بلغارستان بود اما یک اعتراض نابجا و دست ندادن کشتی‌گیر وزن 51 کیلوگرم ایران با مربی حریف کافی بود تا براحتی آب خوردن روسیه جای ایران را در جایگاه نخست بگیرد!
علی قلی‌زادگان در دیدار رده‌بندی وزن 51 کیلوگرم قهرمانی جهان در حالیکه تا 30 ثانیه پایانی مقابل حریف اوکراینی پیش بود بر اثر یک غافلگیری "با فن سر و ته یکی" ضربه فنی شد و شکست خورد، هر چند یک مدال برنز جهان از چنگ ایران و قلی زادگان خارج شد اما هنوز ایران بخت نخست قهرمانی تیمی در این رقابت‌ها بود و جای نگرانی وجود نداشت.
بیشتر بخوانید:
واکنش توکلیان به دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان
قلی‌زادگان با پنجمی جهان 10 امتیاز به اندوخته امتیازات ایران اضافه کرده بود و ایران هنوز هم بالاتر از روسیه بخت نخست عنوان قهرمانی بود، موضوعی که تا حد زیادی تلخی از دست رفتن مدال‌های طلا و برنز در روز آخر را از بین می‌برد.
اما همزمان با نواخته شدن سوت پایان مبارزه، اپیدمی"اعتراض" بار دیگر گریبان کشتی ایران را اینبار در رده نوجوانان گرفت؛ قلی‌زادگان بی‌توجه به اهمیت 10 امتیازش برای قهرمانی ایران، شدیدا به عملکرد داوری اعتراض داشت(در حالی که تصمیم داور درست بود و کشتی‌گیر ایران ضربه شد). در حالی که کشتی‌گیر ایران به وسط میدان نمی‌رفت تا داور دست حریف را به عنوان برنده بالا ببرد، امیر توکلیان سرمربی تیم ملی نوجوانان با اصرار، او را به وسط تشک فرستاد تا داور دست حریف را به علامت فرد پیروز بالا ببرد، اما کشتی‌گیر نوجوان ایران از اعتراض دست بردار نبود و اینبار برای اینکه نشان دهد بیماری"اعتراض" بیش از این‌ها در جان کشتی و ورزش ایران رخنه کرده به سمت مربی حریف نمی‌رود و با او دست نمی‌دهد.
همین بی‌توجهی به قانون صریح اتحادیه جهانی کشتی که بی‌احترامی به مربی حریف تعریف شده است، کافی است تا قلی‌زادگان بلافاصله از مسابقات اخراج(دیسکالیفه) شود و هیچ امتیازی به او تعلق نگیرد.
بعد از این اتفاق و از دست رفتن عنوان قهرمانی ایران با اختلاف 2 امتیازی نسبت به روسیه، سرمربی تیم ملی و دیگر مسئولان این تیم بجای قبول اشتباه، در توجیه کردن این کشتی‌گیر نوجوان، باز هم از توطئه و تصمیمات پشت پرده برای گرفتن عنوان قهرمانی از ایران و تقدیم آن به روسیه با عنوان" سر تیم ما را بریدند" صحبت کردند.
در جایی‌که کشتی ایران سال‌هاست جایگاه و نفوذی در اتحادیه جهانی کشتی و تصمیمات و لابی های پشت پرده کشتی جهان ندارد و با سیاه‌نمایی شاید چشم دیدن موفقیت کشتی ایران را نیز ندارند آیا ما باید چاقو بدستشان بدهیم تا سر تیم‌مان را ببرند؟ آیا مسئولان تیم ملی نباید با حساسیت بیشتر نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به کشتی‌گیران نوجوان که شدیدا بنا بر اقتضای سنی در معرض تصمیمات احساسی هستند، اقدام کنند؟ آیا نمی‌شد با کمی تدبیر از وقوع این اتفاق که لطمه سنگینی بر جایگاه کشتی ایران در مسابقات جهانی زد، جلوگیری کرد؟
تا کی قرار است کشتی ایران تاوان این اعتراضات بچگانه در تمامی رده های سنی که هیچ منفعتی هم نداشته و ندارد را بدهد؟ چرا باید کشتی ایران بخاطر مسائل پیش پا افتاده مانند نپوشیدن گرمکن در زمان اهدای مدال یا دست ندادن با مربی حریف در پایان مسابقه اینگونه متضرر شود و آب به آسیاب دشمن بریزیم تا اینگونه به کشتی ایران لطمه بزنند. در حالی که همگان می‌دانیم اگر این اتفاق برای کشتی‌گیر روسیه پیش می‌آمد، شاید مسئولان مسابقات اینگونه او را تنبیه نمی‌کردند.
سال‌هاست نه تنها کشتی بلکه ورزش ایران از اینگونه رفتارها ضربه می خورد و مسئولان ورزش نه تنها بدنبال یافتن راه چاره برای آن نبوده‌اند، بلکه هر بار سعی کرده‌اند با یافتن بهانه‌های واهی و یا مقصر جلوه دادن ورزشکاران از قبول اشتباهات خود طفره بروند.
سال گذشته بود که در جریان همین رقابت‌های جهانی کشتی نوجوانان، داور میدان به وضوح حق یکی از کشتی‌گیران ژاپنی را نادیده گرفت اما چلنج مربی و کشتی‌گیر ژاپنی و اعتراض تماشاچیان راه به جایی نبرد و کشتی‌گیر ژاپنی علی‌رغم شایستگی شکست خورد اما برابر داور به نشان احترام سر خم کرد و کوچکترین اعتراضی نیز از خود نشان نداد.
آیا زمان آن نرسیده که از روانشناسان خبره ورزشی در اردوهای تیم ملی برای آموزش رفتاری کشتی گیران استفاده شود؟ به نظر می‌رسد آموزش مسائل رفتاری به ورزشکاران با استفاده از متخصصان در تمامی رده‌های سنی باید مورد توجه مسئولان ورزش و روسای فدراسیون‌ها قرار گیرد تا بیش از این به جایگاه ورزش ایران در رویدادهای بین المللی خدشه وارد نشود.
البته این اتفاقات منکر زحمات بسیار زیاد امیر توکلیان و کادر فنی‌اش نمی‌شود که تیمی بسیار خوب را مهیا ساختند و بدون شک تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان مستحق قهرمانی جهان بود اما بخاطر یک رفتار اشتباه، زحمات همه به باد رفت و قهرمانی جهان تقدیم روسیه شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/246906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند