پیام ویژه

آخرين مطالب

نصرالله: ترامپ ممکن است با شنیدن خبر اکتشاف میدان نفتی جدید ایران سکته کند بين الملل

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - «روز شهید به مثابه سالروزی برای هر شهیدی از شهدای حزب الله است. شهداء اهل ایمان و اعتقاد بودند. آن شهیدان جنگشان در راه خدا و دفاع از مقدسات و مظلومان بود.»

به گزارش جام نیوز ،«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت سالگرد روز شهید در لبنان، میلاد پیامبر اکرم (ص) را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.
این سخنرانی به طور مستقیم از شبکه المنار، المیادین، و العالم و چند شبکه لبنانی به طور زنده پخش می شود.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید حزب الله( حزب الله لبنان یازدهم نوامبر را روز شهید نامگذاری کرده و هر سال این روز را به یاد شهدایش گرامی می دارد) گفت: به همه مسلمانان سالروز میلاد رسول گرامی اسلام(ص) را تبریک می گوییم.
وی در ادامه بیان کرد: در روز شهید یادآور می شویم که چگونه شارون به خاطر شکستی که به ارتشش پس از عملیات استشهادی احمد قصیر وارد ش، خوار و ذلیل شد. روز شهید به مثابه سالروزی برای هر شهیدی از شهدای حزب الله است. شهداء اهل ایمان و اعتقاد بودند. آن شهیدان جنگشان در راه خدا و دفاع از مقدسات و مظلومان بود.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ارتش آمریکا همانند مزدوران رفتار می کند و از این رو آنها تصور می کنند که همه مردم به این شکل هستند.
نصرالله افزود: شهیدان ما را وارد زمان پیروزی هها و دستاوردها کردند و ما از آنها تشکر می کنیم. از جمله دستاوردهای آنها این است که خطرهای بزرگ را از کشور ما دفع کردند مانند حملات تروریستی که طی سال‌های اخیر رخ داد.
وی در ادامه به سخنان «عبد الملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله که اعلام کرد، اگر رژیم صهیونیستی به یمن تجاوز کند صنعا به شدت پاسخ خواهد داد، پرداخت و گفت، اهمیت این موضوع در آن است که این سخنان از زبان فرمانده‌ای گفته می‌شود که پنج سال است با ارتش و قوای بزرگ در حال مبارزه و جنگ است.
نصرالله ادامه داد، یمن امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از موشک و پهپاد را در اختیار دارد و شجاعت استفاده از این موشک‌ها و پهپادها را هم دارد.
وی تأکید کرد: موضع عبدالملک الحوثی، اعلام وجود قدرتی دیگر در محور مقاومت یعنی یمن است.موضع وی یک تحول بسیار مهم است و دشمن و مقاومت ، هر دو اهمیت این موضع را می‌دانند.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت، هزاران نفر در صنعا ساعت‌ها منتظر سخنرانی رهبر انصارالله بودند و این یک پیام سیاسی بسیار مهم است.
محور بعدی سخنان نصرالله جمهوری اسلامی ایران بود. وی گفت،در ماه‌های گذشته شبح جنگ علیه ایران وجود داشت اما امروز این موضوع به احتمال 99. 99 درصد از بین رفته است. ایران در برابر تحریم‌ها و محاصره ایستادگی کرد و امروز در موضع منطقه‌ای خود مقتدر ایستاده است. راهبرد ترامپ علیه ایران شکست خورده است.
نصرالله سپس تصریح کرد: امروز شاهد تغییر ادبیات برخی کشورهای منطقه و منطقه خلیج فارس هستیم؛ اسمشان را نمی‌بریم اما برخی در حال تقابل با ایران بودند. اعمال تحریم، فشار از داخل و خارج بر ایران، ارعاب برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره،که همه شکست خورد. ترامپ خیلی وقت است پای تلفن است تا ایران به او زنگ بزند.
وی افزود، محاسبات ترامپ فقط بر اساس نفت و پول است و همه دیدند چگونه از شرق فرات خارج شد و تعدادی از نیروهای آمریکایی در آنجا فقط به خاطر چاه‌های نفت ایستادند.
دبیر کل حزب الله در ادامه سخنان خود درباره کشورمان گفت: حسن روحانی رئیس جمهور محترم ایران روز گذشته اعلام کرد که در جنوب غربی ایران یک میدان نفتی جدید با ذخیره 53 میلیارد بشکه نفت کشف شده است. الان ترامپ که این خبر را می شنود احتمالا از شدت ناراحتی و عصبانیت سکته خواهد کرد.
وی در پرداخت به تحولات لبنان گفت: رایزنی‌ها در لبنان همچنان ادامه دارد تا بهترین راه‌حل برای کشور گرفته شود.
نصرالله گفت، حزب‌الله از زمان تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده، بخشی از پویش مبارزه با فساد خواهد بود.اجماعی ملی در لبنان برای مقابله با فساد و بازگرداندن اموال به غارت رفته وجود دارد و امروز کسی نمی‌تواند از مفسدی حمایت کند.
وی تصریح کرد، مقابله با فساد نیاز به قاضیانی پاک دست و شجاع دارد که تسلیم فشارهای سیاسی نشوند . این مبارزه همچنین نیازمند دادگاه‌های عادل و سازوکارهای مناسب برای بازگردان پول‌های به غارت رفته است.
وی در پرداخت به تحولات لبنان گفت: رایزنی‌ها در لبنان همچنان ادامه دارد تا بهترین راه‌حل برای کشور گرفته شود.
نصرالله گفت، حزب‌الله از زمان تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده، بخشی از پویش مبارزه با فساد خواهد بود. اجماعی ملی در لبنان برای مقابله با فساد و بازگرداندن اموال به غارت رفته وجود دارد و امروز کسی نمی‌تواند از مفسدی حمایت کند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد، مقابله با فساد نیاز به قاضی‌هایی پاک دست و شجاع دارد که تسلیم فشارهای سیاسی نشوند. این مبارزه همچنین نیازمند دادگاه‌های عادل و سازوکارهای مناسب برای بازگردان پول‌های به غارت رفته است.
وی در ادامه از قاضی‌های لبنانی خواست نماینده شهدا باشند، تسلیم فشارها نشوند و گام‌های شجاعاته برای حمایت از کشور و نجات آن بردارند.
نصرالله قول داد اگر در پرونده‌های فساد مالی پای مسؤولی از حزب‌الله در میان باشد، حزب‌الله از او حمایت نخواهد کرد. وی تأکید کرد، انسان مفسد مانند مزدوری است که دین نمی‌شناسد.
دبیرکل حزب‌الله طرح افزایش تعرفه و مالیات بر شهروندان را اقدامی اشتباه خواند و گفت، دولت آمریکا مانع از آن می‌شود که اوضاع لبنان حل شود و در راستای تعمیق بن بست اقتصادی لبنان کار می‌کند.
نصرالله در ادامه از مهمترین ابزارها برای حل مسأله کنونی لبنان را فعال کردن بخش تولید در کشور دانست و گفت، لبنان در این بخش در بدترین وضعیت خود قرار دارد و اگر چرخ تولید نچرخد فرصت‌های کاری به وجود نمی آید.
وی در ادامه گفت، شرکت‌های چینی آماده سرمایه گذاری‌های میلیارد دلاری در لبنان هستند اما آمریکا این اجازه را نمی دهد.
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد، فرصت ورود شرکت‌های خارجی به لبنان وجود دارد اما آمریکا مانع این کار می‌شود.شرکت های ایرانی دولتی و خصوصی قادر هستند که در لبنان سرمایه گذاری کنند و فرصت شغلی ایجاد کنند اما آمریکا جلوی آن را برای لبنان می گیرد.

آمریکایی ها تروریسم مالی علیه بانک ها در لبنان را اعمال می کنند و در قبال حواله به لبنان سختگیری مالی می کنند. ما پولی در بانک ها نداریم و منبع پول و امول ما مشخص است و سخنگیری مالی علیه ما سودی ندارد.‎
نصرالله تصریح کرد، یکی از دلایل عصبانیت آمریکا از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق ، رفتن وی به چین و بستن قراردادهای اقتصادی با پکن است.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به برخی حادثه‌های تیراندازی و مانند آن در آمریکا اشاره کرد و گفت، لبنان امن‌تر از هر ایالتی در ایالات متحده آمریکاست.
وی سپس گفت، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله تأثیرانی واضح بر وضعیت اقتصادی لبنان و بخش بانکی آن گذاشته است؛ چه کسی با وجود ارعاب‌های متوالی آمریکا در لبنان سرمایه‌گذاری می‌کند؟ هدف تحریم‌های آمریکا تحریک علیه مقاومت در داخل لبنان است. حزب‌الله خواهان دولتی است که منافع ملی را در اولویت قرار دهد.
نصرالله تأکید کرد، آمریکایی‌ها سیاست فشار را ترک نمی‌کنند و از آن علیه عراقی‌ها استفاده کردند تا مانع از بازگشایی گذرگاه «بوکمال» شوند. آمریکایی‌ها خوب می‌دانند بازگشایی گذرگاه بوکمال، اقتصاد لبنان و سوریه را زنده خواهد کرد.
وی خطاب به مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفت، کجاست آن فسادی است که گفته می‌شود ایران به لبنان آورده است، آیا این نفوذ در بخش بانکی وجود دارد یا ارتش؟ اگر هم مفسدی در لبنان وجود دارد دوست شما هستند. قصد پامپئو از نفود ایران در لبنان ، مقاومت است که می‌خواهند دست آن را قطع کنند.
وی در پایان اعلام کرد، ملت لبنان امروز اراده قاطع برای پایان دادن به فساد و حفاظت از قدرت خود گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/278486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به جای گوشی 5 میلیون تومانی می‌توانید شارژر 50 واتی جدید سامسونگ را بخرید!

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم