پیام ویژه

آخرين مطالب

ادعاهای جدید یک همیشه مدعی يادداشت

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
«سرویس‌های اطلاعاتی حزب‌الله لبنان و ترکیه اغتشاش‌های اخیر را پیش‌بینی کرده و اطلاع داده بودند.» این بخشی از مطالبی است که به نقل از جواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که ادعاها و اظهاراتش درباره مسائل امنیتی ایران بارها و بارها تکذیب شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اصولگرایان به ‌ویژه رسانه‌های نزدیک به جریان محمود احمدی‌نژاد که پس از سکوت در روزهای ناآرامی و اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین حالا چند روزی است که فعالیت خود را در قیاس با گذشته دوچندان کرده، منتشر شده است. این نماینده عضو جبهه پایداری قم در مجلس اظهارات را به همین ‌جا ختم نکرده و کنار دفاع از عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، دولت روحانی را در ماجرای بنزین متهم به نوعی همکاری با آشوب‌طلبان کرده است.
او که در همایش «مقاومت و ایثار؛ رمز پیروزی» که با حضور پورابراهیمی و یحیی کمالی‌پور، نمایندگان کرمان و جیرفت در مجلس شورای اسلامی در سالن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان برگزار شد، سخن می‌گفت در تکمیل اطلاعات ارایه شده درباره اغتشاش‌ها گفته است:«دو ماه پیش حزب‌الله لبنان در نامه‌ای با امضای سیدحسن نصرالله به ایران خبر می‌دهد که به زودی و بعد از لبنان نوبت شلوغی در تهران است. حشدالشعبی عراق نیز گزارشی جداگانه ارایه داده و گفته که امریکایی‌ها مشغول آموزش نیروهایی برای ایران هستند و اسلحه هم میان آنان توزیع می‌کنند. اردوغان (رییس‌جمهوری ترکیه) نیز طی نامه‌ای رسمی به ایران می‌گوید که سازمان اطلاعات ترکیه، اطلاعات رسمی به دست آورده که به زودی شهرهای ایران با اغتشاش و بحران مواجه خواهند شد. سفیر دولت انگلیس یک هفته قبل از شلوغی‌ها در تهران نیز جلسه گذاشته و سفرای اروپایی را دعوت کرده و می‌گوید که «هفته آینده تهران شلوغ می‌شود و ما باید از مردم حمایت کنیم، شما هم حمایت کنید.» او در ادامه ادعاهای خود بدون بردن نام قطر تاکید می‌کند که «یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که همکاری اطلاعاتی با ایران دارد، اطلاع داده بود که در روز میلاد پیامبر شلوغی‌ها در تهران شروع می‌شود.»
علیه وزارت اطلاعات!
این اظهارات کریمی‌قدوسی در صورت صحت، بدان معناست که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی از حدود 2 ماه پیش در جریان برخی تلاش‌ها برای ایجاد بحران بوده‌اند. در چنین شرایطی این پرسش ایجاد می‌شود که چگونه به مقابله با این اقدامات نپرداخته‌اند. کریمی‌قدوسی که گویا بر این مهم واقف است در ادامه اظهارات خود تلاش می‌کند دو دستگاه‌ اطلاعاتی و امنیتی را از این سوال مستثنا کند. او در همین زمینه به نشست مشترک برگزار شده در مجلس شورای اسلامی با حضور مسوولان وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و وزارت کشور اشاره کرده و گفته است:«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج غافلگیر نشدند و 240 تا از این تیم‌ها را قبل از حوادث رخ داده، منهدم کردند.»
صورت منتشر شده از اظهارات کریمی‌قدوسی حاکی از آن است که او هیچ نامی از وزارت اطلاعات به میان نیاورده و تاکید می‌کند که سپاه و بسیج غافلگیر نشده‌اند ولی نکته قابل‌توجه در این میان، نحوه تنظیم خبر خبرگزاری تسنیم است. این خبرگزاری نه ‌تنها تعداد تیم‌های منهدم شده را به‌ جای 240 عدد 140 ذکر کرده بلکه از انهدام این تیم‌ها توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه سخن به میان آورده است؛ حال آنکه اساسا کریمی‌قدوسی در هیچ جای صوت منتشر شده، نامی از وزارت اطلاعات به میان نمی‌آورد. عدم ذکر نام وزارت اطلاعات از سوی کریمی‌قدوسی زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که بدانید او پیش از این نیز بارها و بارها سیدمحمود علوی، وزیر و مجموعه وزارت اطلاعات را با اتهامات گوناگونی مواجه کرده است.
سناریوسازی علیه روحانی
کریمی‌قدوسی همچنین از توطئه 4 مرحله‌ای سخن گفته که در مرحله نخست آن «تحریم‌ها با اتکا به مواضع روحانی» اعمال شد. او مرحله دوم را افزایش قیمت بنزین به رغم گزارش‌های اطلاعاتی کشورهای مذکور دانسته و تاکید کرده که در مرحله سوم برنامه استعفای دولت تهیه و در مرحله چهارم نیز موضوع انحلال مجلس مطرح شد. نکته قابل توجه در این میان آن است که از یک تصمیم افزایش قیمت بنزین نه از سوی شخص حسن روحانی؛ بلکه با همراهی شورای عالی هماهنگی اقتصادی و رهبری اتخاذ شده و از سوی دیگر استعفای دولت و رییس‌جمهوری دقیقا همان کاری است که مجتبی ذوالنوری و جمعی از اصولگرایان در قوه مقننه به دنبال آن بودند. اینکه اختلافات موجود میان اصولگرایان مجلس که بنابه شنیده‌های اعتماد حتی منجر به درگیری لفظی میان ذوالنوری و نقوی‌حسینی در یکی از جلسات اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از یک سو و انتقاد نصرالله پژمانفر از ذوالنوری به‌ دلیل تلاش برای استیضاح رییس‌جمهوری پس از حمایت رهبری از مصوبات افزایش قیمت بنزین نیز شده، موجبات این اظهارات را به میان آورده یا اینکه او اساسا تلاش‌های یارانش در پارلمان برای کناره‌گیری و استیضاح روحانی را فراموش کرده، مشخص نیست؛ از همین رو به نظر نمی‌رسد این گفته‌های او نیز همچون سایر گفته‌هایش از صحت چندانی برخوردار باشد؛ هر چند که پیش از این نیز علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی این نوع سناریوسازی‌های اصولگرایان را اقدامی «خلاف واقع، ضربه زدن به سرمایه اجتماعی و تضعیف انسجام نظام سیاسی» توصیف کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/284194/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی؛ جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان ها، در تعارض است

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

اصولگرایان منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار