پیام ویژه

آخرين مطالب

روایت رئیسی از پیامش به روحانی در مورد قیمت بنزین سياسي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رئیسی در مورد ماجرای افزایش قیمت بنزین گفت: به آقای روحانی اطلاع دادم که افزایش قیمت سوخت مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه و گرامی داشت روز دانشجودر ارتباط با ماجرای پرحاشیه قیمت بنزین گفت، قانون تصریح کرده که دولت موظف است هر سال نسبت به مدیریت مصرف سوخت اقدام کند، گفت: دولت چند سال این کار را نکردو دلایلی برای خودشان دارد، به نظر ما اگر در این 5 سال با شیب ملایم قیمت سوخت تغییر می‌کند این مشکلات ایجاد نمی‌شد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: پیشنهاد دولت این بود که درآمد حاصل به مردم داده شود که این موضوع در شورای هماهنگی مصوب شد و به رهبری تقدیم شد.
به صورت غیررسمی از اجرای افزایش قیمت بنزین مطلع شدم
او با بیان اینکه این موضوع بدون اقناع همگانی و زیرساخت‌های لازم مانند کارت سوخت که بود، اما متاسفانه آن را برداشتند آقایان، حتما لازم بود، گفت: من به صورت غیر رسمی از اجرا مطلع شدم. چند روز قبل از اجرا یادداشتی رسمی به رئیس جمهور دادم که این طرح عواقبی دارد چرا که اقدامات مقدماتی انجام نشده و اقناع مردمی صورت نگرفته است.
رئیس دستگاه قضا افزود: این قضیه اجرا شد، اعتراضات مردم برانگیخته شد، چون افزایش قیمت تبیین نشده بود. دشمنان هم بر موج اعتراضات به حق مردم سوار شدند و اغتشاشگران صدمات و خساراتی به بار آوردند.
او با بیان اینکه به سرعت وارد شدیم و در مورد کسانی که غفلت داشتند و جرم خاصی مرتکب نشده بودند، سریع آزاد شدند، تصریح کرد: در اصفهان هم گفتم رفراندوم پیشکش، مردم را در جریان اجرای طرح‌ها بگذارید.
مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید بماند و اگر جایی مشکلی وجود داشت شورای هماهنگی به دولت کمک کند
رئیسی با اشاره به شورای هماهنگی اقتصادی گفت: سال 96 و در زمان مشکلات ارز زمزمه‌های متعددی مطرح شد و مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید بماند و اگر جایی مشکلی وجود داشت شورای هماهنگی به دولت کمک کند و این شورا اتمام حجتی است به تمام دولتمردان تا مسئولی نتواند بگوید اختیار نداشتم.
رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: برخی از مصوبات این شورا اعلام شده و برخی هم خیر؛ این شورا جای مجلس و شورای نگهبان را نمی‌گیرد.
او ادامه داد: من با دانشگاه بی ارتباط نیستم و مواضع دانشجویان برای من ارسال می‌شود و من با دقت آنهارا می‌خوانم و خودرا موطف میدانم که از دغدغه ها مطلع شوم.
بیش از 4000 خودرو آخرین سیستم وارد کردن بدون دادن مالیات و حق دولت را پرداخت کنند
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه پرونده‌ای را به ما دادن مبنی بر واردات غیرقانونی 440 خودرو، بررسی کردیم دیدیم بیش از 4000 خودرو آخرین سیستم وارد کردن بدون دادن مالیات و حق دولت را پرداخت کنند، گفت: اراده جدی ماست که این موارد همراه با اطلاع رسانی رسیدگی شود.
هیچ پرونده‌ای در قوه قضاییه زیر میز نخواهد رفت، همه پرونده‌ها روی میز است
رئیس دستگاه قضا گفت: هیج پرونده‌ای در قوه قضاییه زیر میز نخواهد ماند و تمام پرونده‌ها روی میز است در جلسات سه قوه اعلام کردم که راهبرد خودرا به مردم می‌گویم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: هر پرونده‌ای که مردم به دنبال آن باشند و در دولت قبلی یا مجلس قبلی دغدغه مردم باشد رسیدگی خواهد شد و مردم در جریان آن قرار می‌گیرند.
او با بیان اینکه تمام پرونده‌هایی که دغدغه مردم شده را رسیدگی می‌کنیم، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم که به مدیران ما انگ بزنند. البته در این قضیه خط ما تنها استناد و دلیل است و بدون دلیل و سند اتهامی زده نشود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه دفاع از آزادی‌های مشروع جزو برنامه‌های اصلی ماست، ادامه داد: آزادی را خدا داده و محدود کردن بی مورد آزادی درست نیست. البته آزادی به معنای ولنگاری درست نیست و مبنای ما آزادی بر اساس قانون است.
دلیل رفتن من به تبریز و ماشین سازی خصوصی سازی‌های آن بود
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: دلیل رفتن من به تبریز و ماشین سازی خصوصی سازی‌های آن بود در مقطعی آقایی به نام حاج قربان علی که نه سواد کار ماشین سازی داشت و نه تخصص و اهلیت قانونی با گرفتن300 میلیون دلار به عنوان تسهیلات بانکی در بازار آزاد آنرا را فروخت و این شرکت را به عنوان خصوصی سازی خرید.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: او هیچ آورده‌ای نداشت و تمام آن مال مردم بود و کم کم این نگین درخشان دچار مشکل شد و دستگاه قضا حاج قربان علی را محکوم کرد و ماشین سازی را به فردی متخصص سپرد.
او ادامه داد: نشست بعدی من با کارکنان اراک بود و مسئولان به من گفتند آنچه کارگران گفتند حرف ما هم هست و نمونه این موارد در تمام استان‌ها وجود دارد و دستگاه قضا پیگیری هارا انجام داد و ما نسبت به این ها جا نخوردیم و نخواهیم خورد.
فرار مالیاتی دیگر نخواهیم داشت
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه پرونده خصوصی سازی در دستور کار است، گفت: اجازه نخواهیم داد یکدانه از این پرونده‌ها دیگر در کشور انجام شود و ما تمام موارد را پیگری خواهیم کرد.
او گفت: فرار مالیاتی دیگر نخواهیم داشت وقتی می‌گویم اصلاح ساختار‌ها آقایی که اخیرا دستگیر شده از افراد شاخص است و 3 هزار میلیارد به بانک بدهکار است و مدت‌ها است پول را پرداخت نکرده و هنوز پرونده به دادگاه نرفته 2هزار و پانصد میلیارد بدهی معوقه را پرداخت کرده است.
او با بیان اینکه چرا باید معوقه بانکی ایجاد شود، گفت: بانکدار باید مانند پول خود با دیگران برخورد کند افزایش نقدینگی کشور اگر به سمت تولید برود هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر به سمت دلالی رود مشکلات مضاعف برای کشور ایجاد می‌کند.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اصلاح ساختار بانکی از آن دسته‌هایی است که باید حتما انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: فریاد شما دانشجویان و اقدام ما به عنوان دستگاه قضا کاخ مفسدان را ویران می‌کند و خانه مستضعفان را آباد خواهد کرد.
او خطاب به دانشجویان ادامه داد: معوقه بانکی و فرار مالیاتی نباید وجود داشته باشد ما می‌دانیم درآمد هرکسی چقدر است و دیگر زمانی نیست که کسی خبر نداشته باشد.
او ادامه داد: در یک پرونده اعلام شد که آقایان 440 ماشین وارد کردند، اما بر اساس گزارشات مشخص شد بیش از 4 هزار خودرو وارد شده و مالیات نپرداخته اند و با این دست پرونده‌ها با اطلاع رسانی دنبال خواهد شد.
اجازه نخواهیم داد به مدیران انگ بزنند
رئیسی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد به مدیران انگ بزنند، گفت: خط قرمز ما جناح، گروه و دولت نیست خط قرمز ما بی استناد سخن گفتن و بی استناد حکم دادن است.
او با بیان اینکه خط قرمز ما استناد است اینکه کسی بی دلیل حکم بدهد مورد قبول نیست، ادامه داد: مجلس قانون اموال مسئولان را نوشت اما 4 سال اجرا نشد و بنده آیین نامه آنرا نوشتم و اکنون درحال اجرا است یکی از مهمترین اقدامات برای صیانت بخشی اعلام اموال مسئولان است.
او ادامه داد: دفاع از آزادی مشروع برنامه دیگر ما است؛ آزادی فکر، اندیشه، قلم را خدا داده است و محدود سازی اندیشه همانقدر ضرر دارد که آزادی بی اساس و بدون قانون ضرر می‌زند، آزادی باید در راستای مبارزه با فساد باشد و کرسی آزاد اندیشی باید فعال شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در راه آزاد اندیشی باید اصلاح گری، انتقاد و سوال انجام شود و مسئولان در تمام رده‌ها باید آنرا مغتنم بشمرند و آزادی مشروع باید برای همه به رسمیت شناخته شود.
یک فعال مدنی و استاد سختی گفته و خطایی کرده او با فردی که به دنبال براندازی است فرق دارد
او گفت: ما بین اعتراض کننده و اغتشاش گر ؛ بین جرم سیاسی و امینی فرق می‌گذاریم.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: یک فعال مدنی و استاد سختی گفته و خطایی کرده او با فردی که به دنبال براندازی است فرق دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: حتما جرم سیاسی غیر از جرم امنیتی است و من از ابتدایی که آمدم این موضوع اعلام کردم و نسبت به جریان کارگری و دانشجویی فرق می‌گذاریم.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان چندسال پیش فرموند چرا برخی می‌خواهند دانشجو سیاسی نباشد؟ سیاسی بودن دانشجو یعنی متناسب با نیاز جامعه فریاد بزند شهدای عالی قدر دانشجو مهمترین سیاسیون دانشگاهی هستند.
دانشجوی سیاسی به معنای این نیست که بخواهد دانشجو را به غرب و لیبرال ببرد
او ادامه داد: شهدای دانشجو حاضر شدند خطر کنند؛ دانشجوی سیاسی به معنای این نیست که بخواهد دانشجو را به غرب و لیبرال ببرد عدالت چتری است بر روی همه آحاد مردم چه سنی، چه شیعه و عدالت چتری است روی سر همه مردم ایران.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: وقتی می‌گوید امنیت یعنی همه باید احساس آرامش کنند و این خواست قابل توجه است همچنین توجه به کرامت انسانی یا مردمی بودن موضوع مهمی است.
رئیس دستگاه قضا درباره مردمی بودن گفت: امام فرمود میزان رای ملت است و مقام معظم رهبری به رای مردم اعتقاد دارد و توجه به نگاه مردم بسیار مهم است.
او با بیان اینکه کرامت انسانی وکرامت قضایی یعنی به تمام مردم و سلسه مراتب پاسخگو بودن.
باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/286030/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

رد حمله موشکی توسط تحلیلگر نظامی شبکه ایران اینترنشنال!/ ویدئو

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان