پیام ویژه

آخرين مطالب

آشنایی با انواع وسایل حمل و نقل برقی خواندنی ها

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - با پیشرفت تکنولوژی، امروزه استفاده از انواع وسایل حمل و نقل الکتریکی بسیار گسترده شده است و امید است که در آینده، استفاده از این وسایل حمل و نقل برقی، هر چه بیشتر افزایش یابد.

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه استفاده از انواع وسایل حمل و نقل الکتریکی بسیار گسترده شده است و امید است که در آینده، استفاده از این وسایل حمل و نقل برقی، هر چه بیشتر افزایش یابد. وسایلی همچون موتور سیکلت برقی، دوچرخه برقی و اسکوتر برقی، جزء این وسایل برقی هستند. در ادامه شما را با این موارد بیشتر آشنا خواهیم نمود .
موتور سیکلت برقی، نوعی از وسایل حمل و نقل الکتریکی
موتور سیکلت برقی نوعی از وسایل حمل و نقل برقی است که امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از آن استفاده می شود. این نوع موتورسیکلت ها به حد چشمگیری در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کرده و از سوی دیگر هزینه نگهداری و تعمیر آنها نیز بسیار پایین تر از وسایل حمل و نقل بنزینی و گازوئیلی است. این نوع از موتورسیکلت ها به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنند و آلودگی که وسایل حمل و نقل با سوخت بنزین یا گازوئیل ایجاد می کنند را ندارند. باتری هایی که برای این نوع از وسایل حمل و نقل برقی استفاده می شود، بسیار قوی است و معمولا با یک بار شارژ، مسیری حدود40 تا 100 کیلومتر را با سرعت قابل تنظیم قادر است که طی کند. استفاده از این نوع وسایل حمل و نقل برقی، برای شهرهای پر رفت و آمد و شلوغ بسیار مناسب است و نقش بزرگی را در زندگی مردم آن شهر ایفا خواهد نمود. استفاده از موتورسیکلت های برقی امروزه در کشورهای شرق آسیا و بسیاری از کشورهای اروپایی گسترده شده است و به جزئی از زندگی مردم تبدیل شده است .

تفاوت موتور سیکلت برقی با موتور سیکلت های بنزینی
علاوه بر ظاهر بسیار متفاوت موتور سیکلت های بنزینی نسبت به موتور سیکلت های قدیمی با سوخت بنزین، در ساختار این نوع از وسایل حمل و نقل برقی نیز تفاوت هایی وجود دارد .
موتور سیکلت های برقی دارای نوعی موتور محرکه هستند که این موتور باعث تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی حرکتی شده و در قسمت چرخ عقب تعبیه شده است. در موتور سیکلت های برقی شاهد حذف گیربکس هستیم که این کار باعث شده است تا مسیر انتقال قدرت از قسمت سیلندر به چرخ های عقب منتقل شود. در سیستم موتور سیکلت های برقی، کلاج و دنده حذف شده است. به دلیل حذف سیلندر و دیگر متعلقات آن از قسمت جلوی موتور، فضای زیادی در قسمت جلوی موتور باز شده است. موتور سیکلت برقی، نیازی به تعویض روغن ندارد و هزینه های سرویس دوره ای، تعمیر و ... نیز حذف می شوند. هزینه تعمیر صفحه کلاچ، دنده،پیستون، تعمیر رینگ و ... را ندارد. هزینه بنزین را ندارد.

دوچرخه برقی، نوعی دیگر از وسایل حمل و نقل الکتریکی
دوچرخه های برقی نوعی از وسایل حمل و نقل برقی هستند که مانند همان دوچرخه های معمولی هستند، اما نوعی موتور برقی در این نوع از دوچرخه ها وجود دارد که در پدال زدن، دوچرخه سوار را کمک می نماید. این نوع از دوچرخه ها بسیار متنوع هستند و از نوع ساده آن تا نوعی که شبیه موتور گازی است در بازار موجود است. باتری این نوع دوچرخه ها قابل شارژ هستند و با سرعت 25 تا 32 کیلومتر، این نوع دوچرخه ها قابل حرکت هستند. همچنین با توجه به کیفیت نوع دوچرخه، شرایط جاده ای، شرایط آب و هوایی و کیفیت باتری، می توان با این نوع دوچرخه ها مسافتی بین 25 تا 60 کیلومتر را طی نمود .
چگونه می توان از دوچرخه برقی استفاده نمود؟
شما می توانید از این نوع دوچرخه مانند دوچرخه های معمولی استفاده کنید و بدون پدال زدن از آن استفاده نمایید. شما می توانید سرعت دوچرخه را با استفاده از دسته گازی که بر روی فرمان دوچرخه تعبیه شده است، کنترل نمایید. اگر می خواهید که موتور الکتریکی در رکاب زدن به شما کمک نماید، باید سنسور کمک رکاب را روی دوچرخه نصب کنید. با نصب این سنسور، شما می توانید تعیین کنید که چه اندازه از نیروی مورد نیاز برای رکاب زدن توسط موتور تامین شده و چه اندازه نیز توسط خود شما تامین شود.

استوکر برقی یک وسیله ورزشی و مهیج
اسکوتر برقی نوع جدیدی از وسایل حمل و نقل برقی است که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا از این وسیله استفاده می شود. این نوع وسیله از دو چرخ که به موازات هم قرار گرفته اند و یک باتری قابل شارژ، درست شده است. البته حفظ تعادل بر روی اسکوتر برقی کاری دشوار است و به همین دلیل این نوع وسیله برای افراد بالای 12 سال مناسب می باشد. این نوع از وسیله حمل و نقل برقی امروزه به یکی از لوکس ترین وسایل در دنیا تبدیل شده است. دلایل بسیاری برای استفاده از این نوع اسکوترهای برقی وجود دارد که عبارتند از :
این نوع از اسکوترها برای افرادی که در قسمت پا دچار مشکل هستند و پاهایشان آسیب دیده و نمی توانند به درستی راه بروند، بسیار مناسب است. برای مکان هایی همچون انبار، کارخانجات و کارگاه که افراد نیاز دارند تا خیلی در طول روز راه بروند، بسیار مناسب است. این اسکوترها باعث تقویت عضلات مچ و ساق پا می شوند. در پارکینگ، رستوران ها و مکان های شبیه این می توان از این نوع اسکوترها استفاده نمود. برای حمل و خرید بارهای سبک برای تجربه هیجان و استفاده از یک وسیله جدید
از اسکوتر چگونه باید استفاده کرد؟
علاوه بر خرید اسکوتر برقی، نحوه استفاده از آن نیز بسیار مهم است. در واقع محلی که شما روی صفحه اسکوتر قرار می گیرید، خیلی اهمیت دارد. موتورهایی برای اسکوتر تعبیه شده است که نیروی لازم برای به حرکت درآوردن چرخ ها را تعبیه می کنند. باتری این نوع اسکوترها قابل شارژ مجدد است و شما می توانید پس از اتمام نیروی الکتریکی آن، دوباره آن را شارژ کنید. البته باید دقت کنید که باتری این نوع اسکوترها را نباید خیلی به برق وصل کرد زیرا اینکار ممکن است باعث آسیب رساندن به باتری شود. برای قرارگیری بر روی اسکوترهای برقی، ابتدا باید دست های خود را به دیوار یا یک وسیله تکیه دهید تا تعادل شما بر روی آن حفظ شود. سپس باید پاهای خود را جوری روی اسکوتر قرار دهید که پاهای شما روی سنسورها قرار گیرد. این سنسورها خیلی حساس هستند و به هنگام وارد شدن هر گونه فشاری بر روی آن، باعث حرکت به سمت چپ، راست، جلو و عقب می شوند .

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/286695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تورم روسیه از پیش‌بینی‌ها عقب ماند

رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403

سرمقاله خراسان/ تقویت تولید یا احیای واحدهای تولیدی؟!

سرمقاله کیهان/ طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد

سرمقاله وطن امروز/ وضعیت نتانیاهو 200 روز بعد از توفان

حادثه سقوط مینی بوس به دره؛ یک نفر کشته و 9 تن مصدوم شدند

طراحی پیکسل 8a بار دیگر فاش شد

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

به جای گوشی 5 میلیون تومانی می‌توانید شارژر 50 واتی جدید سامسونگ را بخرید!

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید