پیام ویژه

آخرين مطالب

اگر انتقام نگیریم جنگ می‌شود گزارش

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایران به دنبال انتقام از آمریکاست؛ تجربه تاریخی نشان داده که انتقامِ سخت مانع از جنگ‌افروزی می‌شود و سکوت در برابر حمله و واکنش منفعلانه، زمینه‌ساز جنگ است.
به گزارش مشرق، مسئولان سیاسی و نظامی ایران بر انتقام سخت از آمریکا تاکید دارند. در این بین اما یک خط فریب رسانه‌ای تبلیغ می‌کند که انتقام، آغازگر یک جنگ خواهد بود. سوال این است که انتقام‌ ایران، آغازگر جنگ خواهد بود یا اینکه انتقام مانع از وقوع جنگ و عامل بازدارنده در برابر ترامپ و اقدامات دولت وی است

تجربه تاریخی نشان داده است که این اقدام، سرآغاز اقدامات بعدی آمریکا در صورت عدم پاسخگویی ایران خواهد بود، که در ادامه به موارد تاریخی اشاره خواهیم کرد.
کارشناسان نظامی معتقدند، یک نیروی مهاجم و درگیر برای ارزیابی توان نظامی حریفش سلسله عملیات‌هایی را طراحی می‌کند که اگر در هر مرحله با پاسخی قوی از سوی حریف مواجه نشود، دیگر عملیات‌ها را اجرا خواهد کرد. از این رو اگر با پاسخ هم‌وزن از آن سوی ایران مواجه نشود و از ایران ضعف راهبردی ببیند، طرح‌های خصمانه خود را اجرا خواهد کرد.
باتوجه به این تحلیل و آنچه در خصوص دلیل حمله تروریستی آمریکا گفته شد، انتقام ایران از آمریکا که بر وجه "سخت" آن تاکید شده و برآورد می‌شود این پاسخ‌ها همراه با یک نتیجه راهبردی باشد، نه تنها موجب جنگ‌افروزی در منطقه نخواهد شد، بلکه مانع از جنگ می‌شود و انتقام «بازدارنده» خواهد بود.
تجربه تاریخی ایران و برخی کشورهای دیگر در تقابل با آمریکا و شوروی نشان می‌دهد که انتقام و پاسخ متقابل مانع از جنگ‌افروزی شده و عدم پاسخگویی، مسیر جنگ را فراهم کرده است.
در دوران دفاع مقدس و پس از پیروزی ایران در عملیات کربلای 5 در سال 65، ایران وضعیت برتری نسبت به عراق پیدا کرد و عراق و کشورهای عربی منطقه به بهانه اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌هایش از آمریکا و شوروی خواست تا در خلیج فارس حضور نظامی داشته باشند. شوروی پیش از آمریکا این درخواست را قبول کرد. آمریکا نیز در تقابل با شوروی مجبور به حضور در خلیج فارس شد.
به محض ورود ناوهای جنگی شوروی و آمریکا به خلیج فارس، قایق‌های نیروی دریایی سپاه به یکی از ناوهای شوروی حمله و به آن ناو خسارت‌هایی وارد کردند. این اقدام سپاه انعکاس بسیاری در رسانه‌های جهان یافت. شوروی که آمده بود از کشتی‌های عراقی حفاظت کند، با این اقدام سپاه بلافاصله خلیج فارس را ترک کرد و تا پایان دفاع مقدس حضوری در خلیج فارس نداشت.
نمونه‌هایی از این قبیل در چند سال اخیر هم وجود دارد. در دو سه سال اخیر گروهک‌های ضدانقلاب در مرزهای غربی کشور تحرکات بسیاری انجام می‌دادند که هر بار شدت حملات آنان افزایش پیدا می‌کرد و تعدادی بسیاری از مرزداران را به شهادت می‌رساند تا اینکه نیروهای گروهک دموکرات در تیر ماه 97 به پاسگاه مرزی سپاه در مریوان حمله کردند و 11 نفر از پاسداران و مرزداران مستقر در این پاسگاه را به شهادت رساندند. ایران که تا پیش از آن چندین بار به گروهک ضدانقلاب دموکرات هشدار و اخطار داده بود، با حمله موشکی به مقر حزب دموکرات (حدکا) انتقام سختی از این گروهک تروریستی گرفت. پس از آن این گروهک تحرکات تروریستی خود را در مرزهای غربی ایران بسیار کاهش داد.
در حوزه جبهه مقاومت نیز آوریل سال 2018 رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 در استان حمص سوریه حمله کرد که طی آن حمله تعدادی از نظامیان سوری و پاسداران ایرانی به شهادت رسیدند. نیروهای جبهه مقاومت در پاسخ به آن حمله، بلندی‌های جولان که در اشغال رژیم صهیونیستی است را به شدت زیر آتش خود قرار دادند و تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها را کشتند. پاسخ شدید نیروهای جبهه مقاومت به نیروهای نظامی اسرائیل موجب شد تا اسرائیلی‌ها تا مدت‌ها اقدامی اینچنین علیه مواضع جبهه مقاومت انجام ندهند.
سردار شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء چندی پیش، گفت: «{اسرائیلی‌ها} برای اقناع افکار عمومی خودشان ممکن است دست به اقداماتی بزنند که ما هم جواب آنها را دادیم و در یکی از موارد (منظور حمله به T4) پاسخ ما خردکننده بود که خودشان هم اعتراف کردند.»
در مقابل نمونه‌های دیگری هم وجود دارد که عدم پاسخ و انتقام، زمینه‌ساز جنگ شد. یکی از آن نمونه‌ها مربوط به کشور عراق در همسایگی ایران است. آمریکا پیش از سال 2003 و حمله به عراق، اقداماتی علیه این کشور انجام داد که مهمترین آن عملیات روباه صحرا بود. آمریکا و انگلیس طی این عملیات، در دسامبر 1998 در 4 روز عراق به طور وسیع بمباران کردند. در آن حمله بیش از 600 عراقی کشته شدند و تلفاتی از نیروهای آمریکایی و انگلیسی گزارش نشد. حزب بعث حاکم بر عراق نیز پاسخی به آن حمله نداد.
در ادامه پس از کشمکش‌های سیاسی و نظامی بسیار و رخ دادن حادثه 11 سپتامبر در آمریکا، عراق در کنار ایران و کره شمالی محور شرارت نامیده شد. در نهایت وقتی که آمریکا پاسخ محکمی از عراق دریافت نکرد، در قالب یک ائتلاف بین‌المللی در سال 2003 جنگی تمام عیار علیه ایران به راه انداخت.
به هرحال مردم و مسئولان ایران مصمم به انتقام سخت از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و در برابر خواسته‌های فرستادگان آمریکا نیز مطرح کرده‌اند که حق انتقام را برای خود محفوظ می‌دانند و انتقام سختی از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند گرفت. اما اینکه این انتقام چگونه خواهد بود، فعلا مشخص نیست ولی آنچه مشخص است انتقام معدود به زمان و محدوده جغرافیایی خاصی نخواهد بود و این انتقام نه پروژه که پروژه- پروسه خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود حداقل نتیجه‌ی آن خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه غرب آسیا باشد.
همچنین باتوجه به اینکه حمله تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن دو چهره محبوب ایرانی و عراقی، موجب تنفر شدید مردم منطقه و بلکه جهان از آمریکا و ترامپ شده است، باید منتظر انتقام‌های خودجوش از سوی گروه‌های مبارز و مبارزان بود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امشب خود به چنین موضوعی تاکید ویژه‌ای داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/299484/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

این بازی پس از 9 سال حتی از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شده است

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

بازی‌های پلی‌استیشن و سگا به آیفون می‌آیند

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

سیستان و بلوچستان فراموش شده

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

درگذشت یار محمودها و پایداری

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

اشتغال بیش از 2 هزار نیروی بومی استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از 10 سال

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

بامداد بی‌رمق

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

مسخره‌بازی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید