پیام ویژه

آخرين مطالب

نیویورک تایمز: رئیس جمهور مثل آب خوردن دروغ می گوید! بين الملل

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - «ما هرگز مجبور نبوده ایم با رئیس جمهوری مواجه شویم که مانند آب خوردن دروغ می گوید و از حمایت یک حزب سیاسی و تلویزیونی برخوردار است که مشتاق است دنیای دیگری خلق کند که این دروغ پردازی ها را در سطحی غیرمحدود تبلیغ می کند.»

به گزارش جام نیوز ، توماس فریدمن، تحلیلگر ارشد آمریکایی دریادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتقاد از روند استیضاح دونالد ترامپ عملکرد ریاست جمهوری آمریکا را به چالش کشید است:
ترجمه این یادداشت را در ادامه بخوانید:
در حالی که سومین مورد از محاکمه رئیس جمهور در تاریخ آمریکا آغاز شده است، ویژگی های بسیار زیادتری درباره این لحظات وجود دارد، اما یک مورد آن که برجسته تر است و آن اینکه: «ما هرگز مجبور نبوده ایم با رئیس جمهوری مواجه شویم که مانند آب خوردن دروغ می گوید و از حمایت یک حزب سیاسی و همچنین زیست بومی (اکوسیستم) تلویزیونی برخوردار است که می تواند و مشتاق است دنیای دیگری خلق کند که این دروغ پردازی ها را در سطحی غیرمحدود تبلیغ می کند.
این مساله، مایوس کننده، گیج کننده و تضعیف کننده است. چگونه این واقعیت – که دونالد ترامپ با استفاده از پول مالیات دهندگان آمریکایی تلاش کرد رئیس جمهور اوکراین را مجبور کند "جوبایدن" یک رقیب سیاسی را بی اعتبار کند- احتمالا می تواند شرط بندی منحصربه فرد رئیس جمهور را پشت سر بگذارد آن هم بدون شرم، و با حمایت یک حزب که شبکه ای نامنسجم آن را تقویت می کند؟
دمکرات ها باید مدام این سوال را بپرسند: چرا یک فرد بی گناه و یک قاضی علاقمند به حقیقت، نباید بخواهد تا تمام شهود گواهی دهند و تمام اسناد ارائه شوند؟ در مورد این استیضاح هم همین گونه است. دمکرات ها باید مساله را ساده انگاری کنند. هدف این جلسه، محاکمه در سنا نیست. زیرا شرایط به گونه است که حزب جمهوری خواه مرعوب رئیس جمهوری است که با استفاده از ماشین تبلیغاتی و با هدایت فاکس نیوز، این کار را انجام می دهد و در این شرایط، چنین چیزی ممکن نیست.
بیشترین چیزی که می توان به دست آورد این است که به رای دهندگان متغیر – یعنی افراد مستقل، زنان مناطق غیرشهری و جمهوری خواهان میانه رو که مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای 2018 به دمکرات ها واگذار کردند – این مساله منتقل شود که این رئیس جمهور به سادگی حاضر است خود را فراتر از قانون قرار دهد. و لذا چهار سال بعدی ریاست جمهوری او که در آن قید و بند انتخاب مجدد وجود ندارد، برای وحدت کشور، نهادها و هنجارهایی که از سال 1776 تاکنون وجود داشته اند، فاجعه بار خواهد بود.
من متقاعد شده ام که آمریکایی های بیشتری نگران این هستند که ترامپ باعث از بین رفتن انسجام و نهادهای آمریکایی شود؛ من همچنین معتقدم در زمانی که محاکمه استیضاح رئیس جمهور آغاز شده، تیم ترامپ بیش از حد از این مساله مطمئن بودند که به سادگی می توان مهم ترین شواهد و اسناد مرتبط را مخفی نگه داشت.
درحالی که نظرسنجی جدید سی ان ان که دوشنبه شب منتشر شد نشان می دهد 69 درصد از آمریکایی ها می خواهند سنا خواستار شواهد جدید باشد، در حالی که تنها 26 درصد چنین چیزی نمی خواهند. در انتخابات سال 2016 مردم، هیلاری کلینتون را نمی خواستد و مایل بودند به ترامپ یک فرصت بدهند چون حس می کردند قانون اساسی از آنها حمایت می کند.اما متوجه شدند که قانون اساسی که دردستان ترامپ باشد، حامی آنها نیست.
این جلسه محاکمه استیضاح، فرصت دیگری است که به آن رای دهندگان متغیر نشان می دهد چقدر بد است که یک رئیس جمهور "بی گناه" مانع از ادای شهادت افرادی نظیر جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی خود، میک مولوانی قائم مقام امور کارکنان کاخ سفید، و مایک پومپئو وزیر خارجه اش می شود. این از جنس جمهوری بی ثبات است.
این یعنی پایان استقلال قوا. این یعنی پایان ادعایی شبیه "من بالاتر از قانونم". تاکید می کنم شاید این مساله نتیجه محاکمه را تغییر ندهد. اما برای برخی آمریکایی های طبقه متوسط و بی طرف، ضربه ای است تا در انتخابات ریاست جمهوری، از ترامپ رویگردان شوند – به خاطر خودشان، خانواده هایشان و دوستانشان. بسیاری کارشناسان معتقدند اگر ترامپ برنده انتخابات شود،
مسیر سربالاییِ به تمام معنا پیش رو خواهد داشت. برای جلوگیری ازاین وضعیت، شاهد خواهیم بود که ترامپ-فاکس نیوز-جمهوری خواهان به زودی با سر و صدای فراوان، به شدت تلاش خواهند کرد فضای مجازی و نیز برنامه های رادیویی و تلویزیونی را با اطلاعات غلط و گمراه کننده پُر کنند. لذا این سوال را مدام تکرارکنید: "چرا یک فرد بی گناه نمی خواهد تمام شهود شهات دهند و همه اسناد برملا شوند؟ اگر بی گناه بود، این کار را می کرد؟" فقط تکرار و تکرار کنید. مساله را پیچیده نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/305599/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاش کاظم صدیقی را هم مثل حسینی، دروازه بان استقلال یک جلسه محروم می کردید!

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

برای از ما بهتران؟

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

طوفان شن در لیبی

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

پیدایش ابرقدرت اسلامی

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

هشدار باران شدید در 21 استان