پیام ویژه

آخرين مطالب

در دیدار شهردار تهران با سفیر هلند مطرح شد

حناچی: از تجربیات هلند در احیا واحد‌های صنعتی قدیمی و مدیریت منابع آب استفاده می‌کنیم / سفیر هلند: وجود تحریم‌ها نمی‌تواند مانع تبادل تجربیات میان دو کشور باشد شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - شهرنوشت: شهردار تهران در دیدار با سفیر هلند بر آمادگی مدیریت شهری تهران برای گسترش همکاری‌های بین دو پایتخت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران که در دفتر کار خود میزبان «ژاک ورنر» سفیر کشور هلند بود، ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از او برای این دیدار گفت: می دانم در آمستردام به نقاط بسیار مهمی در حوزه مدیریت منابع آب رسیده‌اید. همانطور که می دانید کلانشهر تهران بر پایه آب‌های قناتها تشکیل شده و‌ بیش از 700 رشته قنات در این شهر وجود داشته اند. از سوی دیگر ایران کشور قناتهاست، کمااینکه قنات گناباد بیش از 2500 سال قدمت دارد و به عنوان یک سایت جهانی نیز ثبت شده است.
او با اشاره به پیشرفت هلند در موضوع استفاده از دوچرخه برای کاهش ترافیک اظهار داشت: فکر می کنم حدود پنج سال پیش یک‌ ورک شاپ با محوریت استفاده از دوچرخه در شهر تهران با همکاری کشور هلند برگزار کردیم که آن ورک شاپ به دنبال چگونگی توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در شهر بود. گسترش دوچرخه سواری در تهران یکی از شعارهای اولیه ما در شهر بود و تا جایی که بتوانیم روزهای سه شنبه از دوچرخه برای آمدن به سر کار استفاده می کنیم. سعی کردیم تا با حمایت شرکتهای خصوصی مبتنی بر اپلیکیشن موبایل و کدهای QR این سرویس به سادگی و‌ به سرعت در اختیار مردم قرار بگیرد و رشد نسبتا خوبی هم در تهران داشته است. هر چند دوچرخه تا 5٠ سال پیش در بسیاری از شهرهای ما وسیله حمل و‌ نقل غالب بود اما متاسفانه پا به پای تجدد از یاد رفت؛ با این وجود حالا نشانه‌های افزایش تمایل مردم بعضی شهرها به استفاده از دوچرخه دیده می شود.
حناچی در ادامه با اشاره به دستاوردهای هلند در حوزه مسکن برای قشر کم‌درآمد نیز به تمایل تهران به استفاده از تجربیات آمستردام اشاره کرد و در بخش دیگری از این دیدار گفت: شهرداری تهران در موضوع هوشمندسازی شهر نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و تلاش می کنیم از زیرساختهایمان برای این موضوع به بهترین شکل استفاده ببریم؛ سفرهای درون شهری را هوشمندتر کنیم و کیفیت خدمات‌رسانی به مردم را نیز افزایش دهیم. از سوی دیگر از رویکردهای دولت و مدیریت هوشمند و الکترونیک نیز استفاده میکنیم تا زیست باکیفیت‌تری برای شهروندانمان به ارمغان بیاوریم.
شهردار تهران افزود: برنامه‌های دیگری هم در خصوص شهر تهران داریم، مثل برقی کردن اتوبوسها و همچنین برقی کردن موتورها، تاکسیها و خودروهای سواری؛ البته وجود تحریمها پیشرفت در این زمینه‌ها را سخت‌تر کرده است اما به هر حال در این حوزه تلاشهای زیادی می کنیم.
شهردار تهران افزود: شما در هلند تجربه خوبی در زمینه احیا و استفاده اقتباسی از فضاهای صنعتی قدیمی دارید که این هم در تهران مورد علاقه ماست و خود نیز در این حوزه تجربیات خوبی داریم و این نگاه را دنبال می‌کرده‌ایم؛ به عنوان مثال حدود 20 سال پیش کشتارگاهی را به یک مکان فرهنگی تبدیل کردیم، یا یک کارخانه نساجی قدیمی در کرمان تبدیل به کتابخانه شده است. این یکی از موضوعاتیست که همه شهرداران به آن علاقمندند چرا که تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.
تحسین شهرداری تهران به خاطر حضور بین المللی
ژاک ورنر سفیر هلند نیز در این دیدار ضمن تحسین شهرداری تهران به خاطر حضور بین المللی در حوزه مدیریت شهری، گفت: معتقدم بسیاری از مشکلات جهان روی میز شهرداران شهرهای بزرگ ‌قرار دارند و به همین خاطر است که چالشهای پیش روی شما و دیگر شهرداران کلانشهرها بسیارند؛ چالشهایی از قبیل ترافیک و الودگی هوا. جدا از این جالشها متوجه شدم که بسیاری از شهرداران جهان به دنبال شهرهای هوشمندتر، سبزتر و زیست‌پذیرتر هستند. از این رو به عنوان نماینده کشورم احترام بسیاری برای شهرداران شهرهای بزرگ قایل هستم چرا که چالشهایشان را به خوبی می دانم.
ورنر در ادامه گفت: هلند برنامه دارد تا سال 2050 مدیریت خود را به طور کامل بر اقتصاد چرخشی بنا کند تا استفاده از منابع زیرزمینی و آلاینده‌ها کاهش پیدا کند. نمی خواهم ‌ادعا کنم که در این حوزه به مراحل بزرگی‌ رسیده ایم اما می توانم بگویم برنامه‌های مشخصی داریم تا به نقاط فوق‌العاده مثبت دست پیدا کنیم. پیرو همین اقتصاد چرخشی، تبدیل پسماند و فاضلاب به انرژی را در دستور کار داریم و ماه گذشته ٢ ‌سمینار ‌بر‌ پایه این ٢ ‌محور در کیش برگزار کردیم و در‌ قالب همین همکاری قرار است تعدادی از شهرداران ایران را به هلند دعوت کنیم. بسیار تمایل داریم که شما نیز در قالب آن گروه تشریف بیاورید. از شما می خواهم بررسی کنید اگر برنامه‌هایتان اجازه داد در خدمتتان باشیم.
او ضمن اشاره به تجربیات و تلاش تهران در بهره‌برداری از حمل‌ونقل به‌صورت هوشمند، گفت: شرکتهای بسیاری در هلند هستند که در این حوزه فعالیت دارند و دوست داریم شما در جریان راهکارهای پیشنهادی مبتکرانه آنها نیز قرار بگیرید.
او ادامه داد: مطلعم که شما با دوچرخه سواری آشنایی بسیار دارید و مطمئنم این موضوع می تواند کانال ارتباطی خوبی برای ما باشد. خیلی خوب است اگر یک شبکه‌ از شهرهایی از ایران را ایجاد کنیم که تمایل‌ به توسعه مسیرهای دوچرخه دارند. از سوی دیگر نقش شما را در رهبری جریان دوچرخه سواری در شهر نیز تحسین می کنم.
ژاک ورنر گفت: چیزی که دوست دارم بیش تر در باره اش صحبت کنم ساختمان سازی پایدار است. وقتی ساختمان می سازید این بسیار اهمیت دارد که سعی کنید پایدار و مقاوم باشد. به عنوان مثال استفاده از مصالح با کیفیت بالا و مدرن و استفاده از سیستمهای گرمایشی و سرمایشی دوستدار ‌محیط زیست از ویژگیهای یک ساختمان پایدارند. در هلند تلاش می کنیم تا ساختمان سازی را با حداقل تاثیرگذاری منفی بر محیط زیست پیش ببریم.
او با اشاره به موضوع مسکن اجتماعی برای قشرهای کم‌درآمد در شهر نیز گفت: باید کاری کنیم تا همه مردم یک شهر باید بتوانند با هم زندگی تعاملی داشته باشند و البته از همه خدمات نیز به طور یکسان بهره مند شوند و این نگاه در مناطق مسکونی و مناطق اداری باید جاری باشد.
سفیر هلند در تهران در بخش دیگری از اظهاراتش آلودگی هوا را یکی از چالش‌های پایتخت بزرگ ایران دانست و گفت: معتقدم باید رویکرد شهر سبز را نیز در همکاری‌هایمان در دستور کار قرار دهیم؛ رویکردی که باید در تمام شئون ابراز و تجسم داشته باشد.
او از محدودیت‌های ایجادشده به واسطه تحریمها اظهار آگاهی و در ادامه تصریح کرد: با این وجود اما هیچ محدودیتی درمورد تبادل ایده ها و تجارب بین دو کشور وجود ندارد.
ژاک ورنر سفیر کشور هلند در پایان این دیدار به تأکید حناچی بر توسعه همکاری‌ها درمورد احیای واحد‌های صنعتی قدیمی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تجارب ما در این حوزه تبدیل بندرگاهی قدیمی در روتردام به یک اکوسیستم استارتاپی فوق‌العاده برای جوانان بوده است که هم‌اکنون فضای بسیار پذیرنده و جذابی دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/307036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اقدام جالب امیرعبداللهیان برای تشکر از سردار حاجی‌زاده/ عکس

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی در 25 فروردین/ تصاویر

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

بیش از 50 درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ 2 پایگاه هوایی صهیونیست‌ها ضربات اساسی خورد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال 1403 در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

داستان محسن رضایی؛ از ماجرای مرگ پسر تا اختلاف با فرماندهان ارتش

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

انتقال بیش از 774 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

انتقال نوروزی 458 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان

پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 می‌رسد

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 درصد می‌رسد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

سید حسن خمینی: امروز همه باید به قدرت ملی خود ببالیم

شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به 128 باب رسید

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

آیت الله نوری همدانی: انشاءالله به زودی رژیم صهیونیستی محو می شود/ پاسخ کوبنده سربازان اسلام بسیار بجا بود

تصویب 2 طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز

عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ 6 درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد

اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در 1402