پیام ویژه

آخرين مطالب

ولیعهد سعودی به‌خاطر فتح خیبر عذرخواهی خواهد کرد؟! بين الملل

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - بعید می دانم بتوان آینده عربستان را در سایه حکومت استبدادی ولیعهد و حاکم فعلی عربستان به سادگی حدس زد. بن سلمان با تصور اینکه سیاست های فعلی اش ارکان حکومت وی را تا 50 سال دیگر (البته به گفته خودش)، تثبیت می کند، راه خودسری را در همه سطوح سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینی در پیش گرفته است.

به گزارش جام نیوز ، بن سلمان با اینکه مثل سایر سردمداران آل سعود، آمریکا را ضامن دوام و بقای حکومت خود می داند و معتقد است که اگر آمریکا نباشد حکومتشان دو هفته هم دوام نمی آورد – همان طور که ترامپ هم گفته بود – اما بر خلاف بقیه، حمایت آمریکا را برای دوام حکومت خود کافی نمی داند؛ او ولایتعهدی را از چنگ پسر عموی خود، محمد بن نایف بیرون آورد و تمام شاهزاده های سعودی را که در وفاداری شان اندکی تردید داشت، به بهانه های مختلف کنار زد و برقراری ارتباط با صهیونیسم بین الملل و رژیم صهیونیستی را در کانون توجه های خود قرار دارد با این تصور که دوستی با این رژیم، ضامنی قطعی برای بقای حکومت در عربستان می باشد.
علت خیز افسارگسیخته بن سلمان به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی – که تا حد گدایی رسیده است – همین است. او در این راه حتی طرح صلح عمویش ملک عبدالله با رژیم صهیونیستی را - که در کنفرانس بیروت در 2002 مطرح شد و مبتنی بر حل مسأله فلسطین و سپس عادی سازی روابط بود – زیر پا گذاشت.
بن سلمان اولین مقام عربی است که به طور علنی اعلام کرده است که یهودیان در فلسطین حق دارند و فلسطینی ها باید این حق را به رسمیت بشناسند.
او جنبش های مقاومت اسلامی در فلسطین را در فهرست تروریسم قرار داد و با به خدمت گرفتن اختاپوس رسانه ای عربستان تلاش کرد رژیم صهیونیستی را رژیمی طبیعی و صلح جو معرفی کند.
ولیعهد سعودی، به شخصیت های سعودی از جمله مقامات این کشور اجازه داد به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات صهیونیست دیدار کنند؛ انور عشقی و ترکی بن فیصل و .. از جمله مقامات سعودی بودند که به بهانه هماهنگی امنیتی و سیاسی به این رژیم سفر کردند.
او همچنین به فعالان سعودی اجازه داده است که به فلسطین اشغالی سفر کنند و در شبکه های اجتماعی به تبلیغات برای این رژیم بپردازند و در این مسیر هر کسی را که حتی در حد یک توییت با آرمان فلسطین اعلام همبستگی کند، مجازات می کرد. همزمان مگس های الکترونیک خود را برای حمله به محور مقاومت و سران و شخصیت های برجسته آن به کار گرفت و در مقابل به تعریف و تمجید از سازشکاران پرداخت.
چند روز پیش از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طرح "معامله قرن" را به هدف حذف کامل آرمان فلسطین اعلام کند، یک هیئت رسانه ای بلندپایه از کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به عربستان سفر و گزارشی را با عنوان "یک اسرائیلی در عربستان" تهیه کرد. در این گزارش شرح مفصلی از دیدار با شهروندان عربستان در چند شهر این کشور از جمله مدینه منوره، جده وریاض آمده است.
در واقع اگر مواضع بن سلمان و تعهد وی به فروش فلسطین در ازای 50 میلیارد دلار نبود، طرح معامله قرن هرگز شکل نمی گرفت.
دو روز قبل از اعلام این طرح - به نوشته روزنامه هاارتس- "آریه درعی"، وزیر کشور رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ، با صدور حکمی به "اسرائیلی ها" اجازه داد به عربستان سفر کنند. طبق این تصمیم، "اسرائیلی ها" می توانند برای انجام شعائر دینی در هنگام حج تمتع و عمره به عربستان سفر کنند.
این اقدام بن سلمان در واقع سیلی محکمی بود به صورت پادشاه اردن که به زعم بن سلمان، در اعلام حمایت از "معامله قرن" تعلل کرده بود؛ معامله ای که می توانست اردن را به عنوان وطن جایگزین برای فلسطینی تعریف کند و در عوض حق وصایت خاندان هاشمی بر مسجد الاقصی و مسئولیت تاریخی اردن در قبال فلسطینی ها مثل حج و صدور انواع پاسپورت و مجوزهای دیگر را از این کشور بگیرد.
همچنین دو روز پیش از اعلام طرح "معامله قرن"، روزنامه "تایمز آف اسرائیل" در گزارشی نوشت: "اسرائیلی ها به زودی وارد عربستان می شوند و از اماکن تاریخی و آثار باستانی آن که متعلق به یهودیان است از جمله وادی خیبر دیدن خواهند کرد". این در حالی است که "انور عشقی"، افسر ارشد سعودی، در سال 2016 به فلسطین اشغالی سفر کرده و با تعدادی از مقامات دیپلماتیک و اعضای کنست رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.
این سایت اسرائیلی 5 نقطه از اماکن باستانی مهم یهودی در عربستان را برمی شمرد از جمله "وادی خیبر"، از مهمترین و سرسبزترین اماکن در غرب عربستان و "قلعه خیبر". این سایت تصریح می کند که این مناطق متعلق به یهود است که پیامبر (محمد صلی الله علیه و آله وسلم) و اصحابه ایشان 1400 سال قبل آنها را فتح کرده است و علی بن ابی طالب (علیه السلام) هم در خیبر را با دستان خود از جا کنده است. دیگری "کاخ رئیس قبیله یهودی در خیبر" است؛ به گفته این سایت، "این کاخ پر از طلا و جواهر" بوده است. منطقه باستانی دیگر، "تیما" است؛ این شهر یک قلعه یهودی بوده است. و نیز "چاه هداج"در تیما که تاریخ آن به 2500 سال قبل برمی گردد و متعلق به یک یهودی بوده است!!
نکته جالب توجه در اینجا لحن کلام این سایت اسرائیلی است، وقتی که درباره این اماکن صحبت می کند. این سایت به صراحت می گوید که این اماکن "متعلق به یهود" است و "پر از طلا و جواهر بوده است" و این مناطق از "حاصل خیزترین مناطق" بوده اند. استفاده از چنین عبارت هایی در واقع حکایت از چشمداشت رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای بازگرداندن این اماکن و لو پس از گذشت قرن ها در سایه حکومت بن سلمان دارد. هدفی که این رژیم دنبال خواهد کرد قطعا دریافت غرامت نخواهد بود. این رژیم همه این زمین ها را به عنوان بخشی از قلمرو "اورشلیم" مطالبه خواهد کرد. بعید می دانیم که بن سلمان که سودای 50 سال پادشاهی آینده را در سر می پروراند، در بخشیدن این مقدار از زمین به صهیونیست ها تعلل کند. او حتی حاضر است پس از آنکه اجازه تحریف قرآن را به صهیونیست ها داد، به خاطر اینکه پیامبر اسلام (ص) و صحابه ایشان خیبر را فتح کرده اند، از نتانیاهو عذرخواهی کند.
منبع: سعید محمد / العالم
106

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/307317/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیاتی جدید از سرو آزادانه "قلیان اکسیژن" در برخی استان ها

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

رییس دیوان عالی: قضات درباره حجاب احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

رقیب سرسخت ایران در عراق

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم

واقعیت پیامکی که تهرانی ها را نگران کرد

نماینده کارگران در شورای عالی کار: تولید دلاری محاسبه می شود حقوق کارگران ریالی!

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

قتل پدر با اجیر کردن 2 مرد؛ دختر جوان: پدرم نمیگذاشت در یک خانه مجردی زندگی کنیم

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

واژگونی اتوبوس 11 مصدوم برجا گذاشت

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

پاس کروزها را گل کنید

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال 1403

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری