پیام ویژه

آخرين مطالب

اخراج دو سیاستمدار از حزب کمونیست چین بين الملل

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اخراج دو سیاستمدار از حزب کمونیست چین
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6070539
k ١.٦
٠
دنیای اقتصاد / متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
«شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین، روز پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه دو مقام حزب کمونیست را از همان استانی که مرکز ویروس کرونا است، برکنار کرد. او همچنین مجازات سیاسی برای نحوه مدیریت این بحران از سوی دولت‌های منطقه‌ای اتخاذ کرد؛ دولت‌هایی که به نظر می‌رسد چندان تحت کنترل دولت مرکزی قرار ندارند. «استیون لی مایرز» در گزارش 13 فوریه برای نیویورک تایمز نوشت، تغییر رهبران حزبی در استان «هوبی» و پایتخت آن «ووهان»، بازتاب تلاش تهاجمی «شی» نه تنها برای مهار صدمات سیاسی و اقتصادی این بیماری مسری که برای مهار یا کاهش خشم عمومی در میان میلیون‌ها چینی‌ای صورت می‌گیرد که سه هفته است در خانه‌ها و مراکز بهداشتی در قرنطینه هستند. حزب کمونیست دو تن از نزدیکان و وفاداران به رئیس‌جمهور چین را به جای مقام‌های معزول نصب کرد که البته سوابق گسترده‌ای در مساله «امنیت عمومی» دارند.
این اقدام به این دلیل صورت می‌گیرد که تعداد افراد مبتلا به سرعت برق بیشتر می‌شود. اگرچه آمارهایی در این رابطه اعلام شده اما آمار اخیر تاییدکننده هشدارهایی است که مقیاس واقعی این بیماری همه‌گیر هنوز ناشناخته است. رئیس‌جمهور چین در حالی سومین جلسه اضطراری حزب کمونیست را برگزار کرد که در آن اعلام شد تلاش‌های دولت «تاثیرات مثبت» به دنبال داشته است. «شی» در حالی که به نبرد علیه این بیماری فراگیر اشاره می‌کرد گفت: «تمام مناطق و وزارتخانه‌ها وظایف خود را فعالانه و هوشیارانه انجام دادند». او این نبرد را «نبرد مردم» با کرونا خواند. الجزیره نیز در گزارش دیروز جمعه 25 بهمن‌ماه اعلام کرد که دولت چین دیروز جمعه 121 مرگ دیگر مربوط به کرونا را گزارش داد که 116 نفر از آنها فقط از استان «هوبی» هستند. این باعث شده تعداد کل آمار مرگ و میر در چین به 1380 نفر برسد. یک روز قبل‌تر یعنی روز پنج‌شنبه، مقام‌های بهداشتی چین تعداد مرگ و میرها را 1367 نفر اعلام کرده بودند.گزارش الجزیره همچنین حاکی است که ویروس کرونا که به نام جدید «COVID-19» شناسایی شده است 4823 نفر دیگر را مبتلا کرده و تعداد کل مبتلایان فقط در استان هوبی به 51986 نفر رسیده است. تا روز جمعه البته شمار مبتلایان به 65 هزار نفر رسید. دست‌کم 25 کشور مواردی از این بیماری را تایید کرده و بسیاری هم شهروندانشان را از چین بیرون برده‌اند. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که این ویروس «تهدید دهشتناک» برای جهان است. رئیس سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد که این ویروس «عواقب قدرتمندتری نسبت به اقدامات تروریستی دارد». با این حال، مقام‌های ویتنامی هم دستور داده‌اند شهری 10 هزار نفری در شمال غربی پایتخت قرنطینه شود. این منطقه اولین نقطه در خارج از چین است که دستور قرنطینه 20 روزه برای آن صادر شده است. الجزیره در ادامه گزارش خود می‌افزاید 6 نفر از نیروهای امدادی و درمانی چین هم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. به گفته مقام‌های بهداشتی چین هم 1700 نفر از پرسنل درمانی مبتلا به این ویروس شده‌اند. «ژنگ یی شین»، معاون کمیسیون بهداشت ملی چین، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که 1716 نفر از پرسنل درمانی تا روز سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه مبتلا شده‌اند.
در همین راستا، سی.ان.ان در گزارشی به قلم «نکتار جان»، «ناتالی توماس» و «دیوید کالور» در تاریخ 14 فوریه اعلام کرد که پزشکان و امدادگران به‌عنوان کسانی که خط مقدم نبرد علیه کرونا هستند به همین بیماری مبتلا شده‌اند و همین باعث شده دولت چین به بحران جدیدی دچار شود که نتواند جایگزینی برای آن بیابد. این گزارشگران می‌افزایند، «نینگ ژو»، پرستاری در ووهان، هیچ آرام و قراری ندارد. او به جای کمک به افراد در خط مقدم، خودش چند هفته‌ای است دچار یک «خود قرنطینگی» شده است. او به سی.ان.ان می‌گوید: «فقط در بیمارستان ما 100 نفر در خانه قرنطینه شده‌اند». او می‌افزاید: لااقل 30 نفر دیگر هم احتمال ابتلایشان به این بیماری هست. او می‌گوید: «اگر جواب آزمایش‌ها مطلوب باشد، ما به سر کار باز می‌گردیم. یعنی اینکه ما هیچ نشانه‌ای از بیماری نداریم». «ژو» تخمین می‌زند که از 500 خدمه بیمارستان حدود 130 نفر مبتلا شده‌اند. او البته نام بیمارستان را افشا نکرد چرا که مجاز نبود با رسانه‌ها سخن بگوید. وضعیت در این بیمارستان چیز عجیبی نیست. پرستاری از مرکز درمانی ووهان در «ویبو» - نسخه توییتری متعلق به چین- گفت که حدود 150 نفر از همکارانش در بیمارستان یا مبتلا شده‌اند یا مظنون به ابتلا هستند. این پرستار که در خانه‌اش در قرنطینه قرار دارد پس از یک ماه روز سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه در بیمارستان محل کارش بستری شد. او می‌گوید من حتی می‌ترسم نفس بکشم چون از این بیم دارم که دم و بازدم من موجب بیماری دیگران شود. «جان- توماس-کالور» در گزارش خود نوشتند، روز جمعه فاش شد که 1716 نفر در نیروهای درمانی به کرونا مبتلا شده‌اند که 6 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. به گفته کمیسیون بهداشت ملی چین (NHC) تقریبا 90 درصد (5/ 87 درصد) از این پزشکان و نیروهای درمانی از استان «هوبی» هستند. این گزارشگران می‌نویسند فقط در ووهان 1102 پرسنل درمانی مبتلا شده‌اند و این باعث شده تعداد مبتلایان در این استان 73 درصد و به شکل سراسری هم 64 درصد برآورد شوند. این شهر 11 میلیون نفری 398 بیمارستان و 6 هزار کلینیک دارد. با این حال، کمیسیون بهداشت ووهان هم اعلام کرد که 9 بیمارستان را به درمان این ویروس و 61 بیمارستان هم به درمان بیماران مبتلا به «تب» و نشانه‌های مشابه ذات‌الریه اختصاص داده است. جالب این است که در بیمارستان‌های اختصاص یافته به درمان ویروس کرونا، خود پرسنل درمانی در زمره مبتلایان قرار دارند و این به معضل بزرگی در چین تبدیل شده است و یافتن جایگزین برای آنها هم دشوار. برای مثال، در بیمارستان «ژونگ نان»- یکی از 61 بیمارستانی که به درمان این بیماری اختصاص یافته- 40 نفر از نیروهای درمانی مبتلا شده‌اند که تقریبا 30 درصد از 138 بیمار کرونایی که از یکم تا 28 ژانویه در این بیمارستان پذیرش شده‌اند را تشکیل می‌دهند.
اقتصاد چین از پا در نمی‌آید
صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود اعلام کرد که انتظار دارد تا اقتصاد چین در میان مدت و همچنین بلند‌مدت مقاوم و منعطف باقی بماند؛ اگرچه کماکان تاثیر شیوع سریع ویروس مرگبار کرونا در این عرصه نامشخص است. جری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در این باره می‌گوید اگرچه هنوز برای تخمین تاثیر کرونا بر اقتصاد چین زود است، اما این صندوق امیدوار است تا در جریان نشست کشورهای گروه 20 بتواند به درک بیشتری در این باره دست یابد. نشست مزبور قرار است در اواخر هفته آتی در ریاض برگزار شود. به تازگی و با اعلام آمارهای‌ تازه و روبه افزایش جان باختگان ویروس کرونا در چین، نگرانی‌ها نسبت به ابعاد این بحران روبه افزایش است. رایس افزود:« صندوق از از تلاش‌های چین برای مهار شیوع کرونا و کاهش اثرات اقتصادی آن استقبال می‌کند و صندوق بین‌المللی پول آمادگی دارد تا در صورت نیاز به پکن کمک کند. رایس می‌گوید:« اقتصاد چین بسیار بزرگ است و منابع لازم را برای پاسخ مناسب به این بحران داراست. از این رو ما اطمینان داریم که اقتصاد این کشور در میان‌مدت و بلندمدت مقاوم خواهد ماند.» وی ادامه داد: «موارد نامشخص فراوانی در این باره وجود دارند و ما نیاز داریم تا به دقت همه تغییرات را رصد و به بهترین شکل تلاش کنیم.» رایس این نکته را نیز یادآور شد که اگرچه هنوز برای پیش‌بینی تاثیر کرونا بر اقتصاد جهان زود است، اما به‌طور واضح سناریوهای منفی بیشتری می‌توانند زنجیره عرضه جهانی را با چالش‌هایی مواجه سازند. پیش‌تر رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز با یادآور شدن تاثیر شیوع ویروس سارس در سال‌های 2002 و 2003، تاکید کرد که این بار نیز احتمالا شاهد اثر ملایم کرونا بر اقتصاد جهانی خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/315016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اقدام جالب امیرعبداللهیان برای تشکر از سردار حاجی‌زاده/ عکس

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی در 25 فروردین/ تصاویر

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

بیش از 50 درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ 2 پایگاه هوایی صهیونیست‌ها ضربات اساسی خورد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال 1403 در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

داستان محسن رضایی؛ از ماجرای مرگ پسر تا اختلاف با فرماندهان ارتش

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

انتقال بیش از 774 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

انتقال نوروزی 458 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان

پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 می‌رسد

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 درصد می‌رسد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

سید حسن خمینی: امروز همه باید به قدرت ملی خود ببالیم

شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به 128 باب رسید

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

آیت الله نوری همدانی: انشاءالله به زودی رژیم صهیونیستی محو می شود/ پاسخ کوبنده سربازان اسلام بسیار بجا بود

تصویب 2 طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز

عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ 6 درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد

اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در 1402