پیام ویژه

آخرين مطالب

شهدای مدافع سلامت يادداشت

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
در این گزارش برخی از شهدای سلامت را معرفی کرده ایم. تا 6 فروردین 43 پزشک، پرستار و کادر درمانی و بیمارستانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند در این راه جان خود را از دست داده اند.
دکتر حبیب‌الله پیروی به مدت هشت سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بر عهده داشت و استاد گروه جراحی و فوق‌تخصص جراحی عروق این دانشگاه و همچنین رییس بخش پیوند بیمارستان طالقانی بود.
همچنین ریاست مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی و مهندسی، رییس و عضو هیأت مؤسس مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت، مجری کمیته دانشگاهی برنامه‌ریزی راهبردی رشته تخصصی جراحی عمومی، ریاست اتاق عمل‌های بیمارستان آیت‌الله طالقانی، عضو کمیسیون تدوین برنامه ریزی آموزشی شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت، عضو هیأت ممتحنه دانشنامه تخصصی ( بورد ) رشته جراحی عمومی، عضو کمیسیون تخصصی جراحی قلب و عروق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، عضو هیأت علمی گروه جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر گروه جراحی عمومی دانشکده پزشکی و ریاست هیأت امنای بیمارستان آیت‌الله طالقانی برخی از سمت‌های اجرایی دکتر پیروی بود. وی 20‌اسفند‌98 بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
دکتر مجید فرهاد، مسوول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه، معاون درمان بیمارستان کارگرنژاد و پزشک درمانگاه شبانه‌روزی مرکزی و گلابچی کاشان 14‌فروردین ماه به خیل شهدای عرصه سلامت پیوست. رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پیامی شهادت دکتر مجید فرهاد اولین پزشک خدمت و مدافع سلامت را تسلیت گفت. در پیام سید‌علیرضا مروجی آمده است: شهید خدمت دکتر مجید فرهاد سالیان متمادی را عاشقانه، صبورانه و با حسن خلق در راه مداوای بیماران گام نهاد. او که دغدغه‌اش سلامتی مردم بود، و از همان ابتدای شیوع این ویروس منحوس در منطقه کاشان و آران و بیدگل ، درما‌ن و پیگیری مداوای بیماران مبتلا به کرونا ویروس را آغاز نمود و سرانجام شهد شیرین شهادت را نوشید و عاقبت به خیر و الگوی ما شد.
نرجس خانعلی‌زاده، نخستین قربانی ثبت شده همه‌گیری کروناویروس در ایران، از میان کادر پزشکی بود. وی در سال‌1373 در کلاچای، شهرستان رودسر متولد شد. پس از پایان تحصیلات، طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی تهران سپری کرد و به‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد شهر لاهیجان مشغول به خدمت بود. 4‌اسفند‌1398 در پی شیوع کرونا در ایران، با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا، در حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به زمین افتاد. وی به‌دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. نرجس خانعلی‌زاده در بعدازظهر روز 6‌اسفند‌1398 در بیمارستان میلاد، لاهیجان به شهادت رسید.
دکتر عبدالله عباسی، رییس اسبق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان پس از 25‌روز مبارزه با بیماری کرونا شنبه 9‌فروردین در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان جان‌به‌جان‌آفرین تسلیم کرد. مرحوم دکتر عبدالله عباسی اسفند گذشته و پس از دو هفته خدمت رسانی مداوم در درمان و ویزیت بیماران کرونا در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان به این ویروس مبتلا شد. وی از جانبازان جنگ تحمیلی در راه خدمت به سلامت مردم به جمع همرزمان شهیدش پیوست. آن مرحوم مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه بابل و تخصص را از دانشگاه تهران در رشته بیماری‌های عفونی کسب کرد و آخرین سمت وی دانشیار عفونی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بود.
مرحوم عباسی اولین شهید خدمت جامعه پزشکی گلستان در مقابله با ویروس کرونا بود درحالی که 350‌نفر از عوامل درمانی استان اعم از پزشک، پرستار و دیگر کادر کمکی مبتلا به ویروس کرونا شده و دوران قرنطینه و درمان خود را در بیمارستان یا منزل می‌گذرانند.
دکتر حسین جوهری؛ متخصص گوش، حلق و بینی که در روزهای گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود، نخستین پزشک قمی است که 5‌فروردین در این عرصه به شهادت رسید. وی که از روز اول شیوع ویروس کرونا، همواره در راستای کمک به بیماران تلاش می‌کرد، متاسفانه خود نیز درگیر این ویروس شد و به شهادت رسید.
بر‌اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی قم، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان قم حدود 40‌پزشک و 130‌پرستار قمی حین خدمت به بیماران به این ویروس مبتلا شدند؛ از میان این پزشکان 15‌نفر در مراکز درمانی بستری‌شده‌اند و در حال حاضر نیز یکی از پزشکان قمی در ICU به سر می‌برد.
همچنین 130نفر از پرستاران استان از ابتدا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که سه نفر از آن‌ها در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند.
رامین عزیزی‌فر، پرستار جوان بیمارستان بهارلو پس از یک هفته مبارزه با کرونا عصر 9‌اسفند در بیمارستان مسیح دانشوری تهران فوت کرد. بعد از نرجس خانعلی‌زاده او دومین پرستار در کشور بود که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد.
دکتر فرید نیرویی متخصص جراح عمومی در استان مازندران و شهر بابل بود. ایشان متولد سال‌1326 شمسی در شهر بابل و فرزند مرحوم دکتر غلامحسین نیروئی از پزشکان خوشنام و پیشکسوت استان مازندران و متخصص جراحی عمومی و فارغ‌التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود. دکتر نیرویی ، با علائم مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان شهید یحیی‌نژاد شهر بابل بستری شده و 19‌اسفند‌ماه سال‌1398 شمسی درگذشت.
دکتر کوروش گودرزی‌پور، فوق‌تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان بیمارستان مفید تهران، به علت ابتلا به بیماری کرونا 20‌اسفند چشم از جهان
فرو بست. وی متولد سال‌1350 تهران بود و یک دختر سه ساله از وی به یادگار مانده است. وی دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه آزاد تهران، تخصص اطفال از دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق‌تخصص خون از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را داشت.
تهمینه ادیبی، سرپرستار پرتلاش و باسابقه بخش اورژانس بیمارستان شهرستان بندر انزلی که در خط مقدم مبارزه با کرونا حضوری بسیار فعال و فداکارانه داشت در راه خدمت به حفاظت از سلامت مردم 26‌اسفند‌98 آسمانی شد.
غلامرضا وثوقی‌کیا، تکنسین اتاق عمل در بیمارستان‌های پورسینا و آریای رشت در حین مبارزه با کرونا 15‌اسفند به شهادت رسید.
دکتر عباس مؤمنی متخصص علوم آزمایشگاهی در رودسر یکی دیگر از اعضای کادر درمان بود که 21‌اسفند سال‌98 بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/330101/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

توجه توئیتر فارسی به گشت ارشاد، بیش از جنگ ایران و اسرائیل!

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اعتراض نمایندگان به رئیس جمهور برای پست دادن به جریان انحرافی در وزارتخانه ها / اوج گرفتن اوجی برای پست دادن به یار بقایی و مشایی!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

لایحه حجاب طوری دیده شده که برای کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

پس از این دستاوردهای راهبردی و سرنوشت ساز، یک هواپیمای اوکراینی و مهسا امینی دیگر نسازید

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران/ تصاویر

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده تسلیت گفت

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا 3 ماه طول می‌کشد/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد

آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم