پیام ویژه

آخرين مطالب

کارشناس‌حقوق‌بین‌الملل: آمریکا پاسخ‌قاطعی از ایران خواهدگرفت/ تجربه «عین‌الاسد و گلوبال هاوک» مقابل چشمان آمریکاست سياسي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - پرهام فرهنگ وصال در گفت‌وگو با جام نیوز ضمن تاکید بر اینکه "تجارت بنزین بین ایران و ونزوئلا طبق قوانین خود آمریکا هم تجارتی قانونی است نکات مهمی را راجع به پنج کشتی ایران که با محموله بنزین به سمت ونزویٔلا در حرکت هستند، بیان کرده است.

به گزارش جام نیوز ، پرهام فرهنگ وصال، کارشناس حقوق بین الملل مقیم سوئیس در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی‌خبری جام نیوز ضمن تاکید بر اینکه "تجارت بنزین بین ایران و ونزوئلا طبق قوانین خود آمریکا هم تجارتی قانونی می‌باشد گفت:
در خصوص تجارت بنزین بین ایران و ونزوئلا نکته مهم و ابتدایی این است که باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است. بنزین بی‌‌حاشیه ‌ترین و غیر نظامی‌ ترین کالای ممکن است که هیچ استفاده‌ای جز استفاده شهروندی برای خودروهای شخصی نمیتوان برای آن متصور شد. لذا هیچ ایرادی به این کالا وارد نیست حتی بر اساس قواعد داخلی آمریکا.
وی افزود: تحریم‌های آمریکا با اینکه تروریسم اقتصادی و یکجانبه گرایی است اما شامل این نوع تجارت نمیشود و نقض قوانین تروریسم اقتصادی ایالات‌متحده هم صورت نگرفته است.
فرهگ وصال افزود: مسئله این است که آمریکا یک مرحله پا را فراتر گذاشته و به کشورهای دیگر از جمله، ژاپن، آلمان، سوئیس و ... می گوید که اگر شرکت‌های شما با ایران تجارت کنند دیگر اجازه نخواهند داشت با آمریکا تعامل تجاری داشته باشند؛ یعنی آمریکا با سوء استفاده از عدم توازن اقتصادی حاکم بر جهان حتی راه‌های تجاری سایر کشورها با ایران را هم می‌بندد که این یک تروریسم اقتصادی مضاعف است.
وی تاکید کرد: الان مبادله تجاری که ایران و ونزوئلا دارند با هم انجام می دهند با اینکه قوانین غیر عادلانه و بسیار مخرب تروریسم اقتصادی آمریکا را نقض نکرده، اما ایالات متحده با قلدر بازی می‌‌گوید که نباید این تجارت انجام بگیرد که این رفتار آمریکا به معنای واقعی کلمه نوعی از جنون است و دزدی دریایی به حساب می‌آید.
این استاد حقوق بین الملل در ادامه با یادآوری اقدام سال گذشته آمریکا علیه نفتکش ایرانی"آدریان دریا" و پاسخ قاطع ایران گفت: آمریکایی‌‌ها قبلا در خصوص کشتی "آدریان دریا" ایران را تجربه کرده‌اند و پاسخ خیلی قاطعی دریافت کرده‌اند و می‌دانند در صورت توقیف کشتی‌های ایران چه اتفاقی خواهد افتاد به خاطر همین من تصور نمی کنم آمریکا خطای قبلی خود را تکرار کند چرا که هزینه‌‌های بسیار زیاد اقتصادی و سیاسی برای آن در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه "تهدید ایران به پاسخ به هرگونه اقدامی علیه کشتی های ایرانی" تهدید توخالی نیست گفت: آمریکایی‌‌ها اگر بخواهند علیه کشتی‌‌های ایران اقدام نظامی انجام دهند، تجربه "عین‌الاسد" و پهپاد "گلوبال هاوک" در مقابل چشم آنهاست.
پرهام فرهنگ وصال خاطر نشان کرد که ایران تنها کشوری است که در جهان توانسته طبق قوانین موجود استقلال و آزادی خود را حفظ نماید که این هم به خاطر هم افزایی خوب دو بازوی نظامی و دیپلماسی ایران است؛ چرا که این کشور هم اهل مذاکره و گفتگو و تعامل است و هم نشان داده در جایی‌ که خروج از قانون علیه آن صورت بگیرد هیچ ابایی از استفاده حداکثری از توان نظامی مشروع خود ندارد.
ویدئوی مربوط به این بخش از گفت‌وگو با کارشناس حقوق بین الملل را در ادامه ببینید
کارشناس حقوق بین الملل در ادامه این گفت‌‌وگو با رد اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌‌ها مبنی بر اینکه ایران در مقابل صادرات بنزین به ونزوئلا از این کشور طلا دریافت کرده، انتشار چنین اخباری را بخشی از سناریوهای ضد ایرانی دولت آمریکا خواند و گفت: آمریکا آن چیزی را که نمی‌تواند در عمل پیاده کند همواره تلاش می‌کند که ‌از طریق رسانه‌‌ها و جنگ رسانه‌‌ای در اذهان ایجاد نماید.
وی افزود: آنچه مسلم است دریافت طلا از سوی ایران هیچ ایرادی ندارد ولی دریافت طلا و عادت کردن به چنین شیوه تجارتی -تجارت کالا به کالا- که برای قرن 15 میلادی است بسیار فساد زا و ناپایدار است و طبیعی است که ایران اصلا وارد چنین تجارت پر فساد و بی فائده نشود. 
وی در ادامه ورود ایران و ونزوئلا به این نوع از تجارت را خواست آمریکا خواند و افزود: هدفی که آمریکا تعریف کرده این است که ایران و ونزوئلا با ورود به این نوع تجارت، وارد چاه ویلی شوند که آنها را از بازارهای جهانی منفک کند ولی آمریکایی ‌ها چون نمی‌توانند چنین هدفی را عملی کنند در فضای مجازی و از طریق رسانه‌های خود چنین القاء می‌کنند که این دو کشور وارد چنین تجارت پر فسادی شده‌اند.
فرهنگ وصال در ادامه با اشاره به ارزش و جایگاه شرکت نفت ملی ونزوئلا -PDV- در بازارهای جهانی که از اموال و دارایی‌های بسیار زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است و از جمله اینکه صد درصد سهام شرکت "سیتکو" آمریکا و.... متعلق به آن است گفت: شرکت ملی نفت ونزوئلا در سرتاسر دنیا دفتر دارد ولی در تهران دفتری ندارد لذا تجارت بنزین بین ایران و این کشور می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای راه اندازی دفتر این شرکت در تهران تا ایران از طریق آن بتواند سهام قابل توجهی از شرکت PDV ونزوئلا را دریافت نماید و به طریق اولی در مالکیت هایی که این شرکت در سرتاسر دنیا دارد شریک شود و از این طریق همکاری‌های خود را گسترش دهد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به زمین گیر شدن شرکت هواپیمایی ونزوئلا در یکسال گذشته به خاطر تحریم‌های امریکا گفت: ایران با توانایی هایی که در زمینه هوا_فضا دارد میتواند با دریافت سهام ‌های عمده این شرکت به جای پول در مقابل بنزین، این خطوط هوایی را زنده کند و یک نقطه متمرکز از هوانوردی غیر نظامی و حتی نظامی را در آمریکای جنوبی ایجاد نماید.
ایرانی‌ها همچنین به جای دریافت پول میتوانند از این فرصت استفاده کنند و کنترل موثر بر اموال و تجارت استراتژیک درون آمریکای جنوبی را به دست آورند.
کارشناس حقوق بین الملل در ادامه گفتگوی خود در خصوص اهمیت به احتزاز درآمدن پرچم ایران بر روی کشتی‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا گفت: شکی نیست که از لحاظ وجه ظاهری و پیامی که به احتزاز درآمدن- با اقتدار و بدون هیچ نگرانی- پرچم ایران به همه جهان مخابره می شود چیز کمی نیست و این چیزی نیست که هر کشور توان انجام آن را داشته باشد.؛ تقریبا ایران تنها کشوری در جهان است که نفت خود را خود پالایش و به بنزین تبدیل می کند و زیر پرچم ایران آن را به آن سوی جهان می رساند.
وی در پایان تاکید کرد که اگر چه ایران دارد با اقتدار و زیر سایه پرچم خود بنزین تولیدی خود را به ونزوئلا میفرستد اما این حقیقت را هم نباید فراموش کرد که تحریمهای آمریکا باعث شده هیچ کشور دیگری حاضر نشود پرچم خود را در اختیار ایران قرار دهد برای نصب روی کشتی ها جهت صادرات نفت و بنزین که این مسئله هزینه‌های زیادی را هم متحمل ایران میکند.
ویدئوی مربوط به این بخش از گفت‌وگو با کارشناس حقوق بین الملل را در ادامه ببینید

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/359041/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

عروس بزرگ امام: نمی خواستم ازدواج کنم اما.. / آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت/ علاقه امام به بچه‌هایم غیرقابل توصیف بود

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

اشک‌های سردار رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

رفتارهای رادیکال در برخورد با کم حجابی، مردم را به دین بدبین می‌کند / چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمی گیرید

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

ماجرای عجیب گم شدن حلقه ازدواج

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

علت گرانی شدید قیمت پیاز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد