پیام ویژه

آخرين مطالب

مراجعه روزانه 5 هزار و 200 خودرو به مراکز معاینه فنی شهرداری تهران

مراجعه روزانه 5 هزار و 200 خودرو به مراکز معاینه فنی
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران از تفاهم با فاوای شهرداری تهران به منظور قرارگیری لینک نوبت دهی آنلاین مراکز معاینه فنی در سایت تهران من خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از ایلنا، "حسین مقدم" مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران" در خصوص میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی در هفته های اخیر گفت: بعد از آنکه پلیس راهور فرصتی به شهروندان داد مبنی بر اینکه تا سوم خرداد امکان دریافت معاینه فنی را دارند، شاهد ازدحام در مراکز بودیم که از چند روز پیش از 15 اردیبهشت ماه شروع و تا سوم خرداد ادامه یافت.
او با بیان اینکه در طی این مدت روزانه در حدود 9 هزار مراجعه داشتیم، گفت: اما مراجعات در حال حاضر به حد نرمال رسیده است و روزانه در حدود 5 هزار و 200 دستگاه به مراکز مراجعه فنی مراجعه می کنند و تقریبا شرایط عادی را می گذرانیم.
مقدم با بیان اینکه اکنون در هیچ یک از مراکز صف خودرویی وجود ندارد، گفت: تنها در دو مرکز که واحد سیار تک خطه هستند، در برخی از ساعات پیک شاهد تجمع در حدود 5 یا 6 خودرو هستیم، که این مسئله نیز به واسطه محدودیت پذیرش این واحدها کاملا طبیعی است.
او درخصوص امکان مراجعه با استفاده از نوبت دهی آنلاین به مراکز معاینه فنی گفت: در حال حاضر مراجعه با تعیین وقت قبلی و استفاده از سامانه نوبت دهی در هشت مرکز معاینه فنی بیهقی-سراج-الغدیر-شقایق-نیایش- آبشناسان-دماوند-چمران که متعلق به شهرداری تهران است امکان پذیر است.ضمنا سه مرکز دماوند و چمران و شقایق در ساعاتی از بعد از ظهر صرفا مراجعات را به صورت نوبت دهی پذیرش می کنند و مراجع حضوری نمی پذیرند.
مقدم با بیان اینکه این اقدام پیش مقدمه جا انداختن نوبت دهی آنلاین در تهران است تا شهروندان بتوانند با استفاده از این سامانه در طی سال با مدیریت زمان بدون مشکل و در زمان کوتاهی نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند، گفت: بخشی از ظرفیت سه مرکز دماوند-شقایق-چمران را به طور پایلوت برای نوبت دهی اختصاص دادیم و در صورت استقبال این اقدام را به سایر مراکز انتقال دهیم.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر 70 درصد از ظرفیت نوبت دهی تعیین شده در مراکز تکمیل شود بدون تردید این شیوه به سایر مراکز نیز گسترش خواهد یافت، گفت: اجرای این کار نیازمند همکاری مردم است.شیوه متداول کنونی و ایستادن در صف باید تغییر کند.سیاست ستاد به نحوی است که جهت به حداقل رساندن مدت معطلی شهروندان در مراکز مردم را تشویق به استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین برای استفاده از خدمات معاینه فنی بنماید.
مقدم گفت: با هماهنگی سازمان فاوای شهرداری تهران مقرر شد لینک نوبت دهی آنلاین مراکز معاینه فنی در سایت تهران من نیز اضافه شود، چرا که تقریبا شهروندان تهرانی این اپلیکیشن را می شناسند و از آن برای ورود به منطقه کاهش آلودگی هوا استفاده می کنند و می توانند این خدمات را نیز در این سایت به صورت تجمیع شده استفاده کنند. در آینده نزدیک با توجه به قراردادی که بین ما و فاوا بسته شده است این کار انجام خواهد شد.
او درخصوص استقبال مردم از سیستم نوبت دهی آنلاین گفت: زمانی که ازدحام در مراکز بیشتر می شود تقاضا افزایش پیدا می کند و استفاده از ظرفیت نوبت دهی به 60 درصد می رسد و متاسفانه 40 درصد از ظرفیت ایجاد شده در سامانه نوبت دهی خالی می ماند. زمانی که مراکز خلوت می شود این تقاضا حتی به صفر هم می رسد و هنوز این مساله بین مردم خیلی جا نیفتاده است.
مقدم گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی درست شهروندان بیشتر از این امکان استفاده کنند تا هم شاهد افزایش ازدحام در مراکز نباشیم و هم با خیال راحت بتوانند از چند روز قبل رزرو را انجام داده و در کوتاه ترین زمان معاینه فنی را انجام دهند.
او در پاسخ به این سوال که با توجه به تعداد خودروهای موجود در تهران آیا مراکز معاینه فنی شهر تهران ظرفیت لازم را دارند، گفت: بله، در حال حاضر شهر تهران از بضاعت 56 خط معاینه فنی در 17 مرکز معاینه فنی ثابت و 8 واحد سیار تک خطه برخوردار است و روزانه ظرفیت پذیرش 10 هزار خودرو را دارد. برای دو میلیون دستگاه خودرو در تهران انجام معاینه فنی برنامه ریزی شده و تعداد خطوط برای این امر کافی است.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران در خصوص توسعه سیستم نوبت دهی آنلاین افزود: باید شهروندان نیز نسبت به نوبت دهی آنلاین اقبال داشته باشند. به دنبال آن هستیم که بخشی از ظرفیت را به نوبت دهی انلاین اختصاص دهیم، چرا که برخی تمایل دارند به صورت سنتی در مراکز حضور یابند. اگر بخش قابل توجهی از این ظرفیت اشغال شد، می توانیم نوبت دهی را گسترش دهیم و به تدریج به سمت امکان پذیرش تنها از طریق نوبت دهی و به حداقل رساندن زمان حضور در مراکز پیش رویم.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/368177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

دامغان لرزید

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد