پیام ویژه

آخرين مطالب

جوری می‌گویند که انگار طبری رفیق ماست! يادداشت

جوری می‌گویند که انگار طبری رفیق ماست!
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
غلامرضا تاجگردون از دوره نهم وارد مجلس شد و به عنوان نماینده اصلاح‌طلب حضور داشت اما مجلس یازدهم سرنوشت دیگری برای او رقم زد. از زمان بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان حرف و حدیث‌ها در مورد او بالا گرفت، به‌رغم اینها او توانست در مرحله شورای نگهبان تاییدصلاحیت شود، با این حال ماجراها به اینجا ختم نشد و تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم به اعتبارنامه او اعتراض کردند. آنها اسناد و مدارکی را تحویل شعبه مربوطه دادند؛ اما شعبه بعد از بررسی‌ها او را تایید کرد. مجددا اعتبارنامه او در کمیسیون تحقیق مطرح شد، باز هم اسناد و مدارکی رد و بدل شد و نهایتا کمیسیون تحقیق هم او را تایید کرد. «ایسنا» از تاجگردون پرسید گفته می‌شود به عنوان یک شخص‌ پرنفوذ در مجلس و استان در یک شرکت نفتی یا شرکت‌های شستا چند نفر از همشهریان و وابستگان خود را با اعمال نفوذ استخدام کرده‌اید؟ که او پاسخ داد: در مورد شرکت‌ها، در کل شستا اگر سرتاپایش را بگردید نمی‌توانید دو نفر را پیدا کنید که من توصیه کرده باشم. من در زمان آقای ربیعی هم این را گفتم. آقای توکلی گفته من 600 نفر را در شستا مشغول کرده‌ام. شما در هیات‌مدیره این شرکت‌ها ببینید که یک نفر وابسته به من پیدا می‌شود؟ خدا کند من عرضه داشته باشم 600 نفر را سر کار بگذارم. وی افزود: معترضین لیست 72 شرکت را به اسم من یا وابسته به من ارائه کردند. چرا جامعه رسانه‌ای اینها را بررسی نمی‌کند؟ من یک روز کامل وقت گذاشتم و این موارد را بررسی کردم. از این میان 20 شرکت هستند که نام تاج‌گردون در آنها هست؛ از جمله شرکت مبین که فردی به نام محمدمهدی تاجگردون در هیات‌مدیره آن فعالیت می‌کند و بعد گشته‌اند و گفته‌اند خانمی که فامیل یکی از آدم‌های مربوط به سیستم نظارتی است بعد از تاییدصلاحیت من در این شرکت مشغول به کار شده است. درحالی‌که این تاجگردون نسبتی با ما ندارد. وی درباره ارتباطش با برادران دلاویز گفت: خانواده دلاویز خانواده محترمی در گچساران هستند که از دوستان من به شمار می‌آیند. محسن دلاویز در زمان ریاست آقای آقازاده، سخنگوی سازمان انرژی اتمی و احسان، مشاور جوان رئیس دولت اصلاحات بود که بعد وارد کار اقتصادی و فرهنگی شد. آن موقع من کاره‌ای نبودم. ساسان دلاویز هم زمان آقای احمدی‌نژاد و پیش از دوره نمایندگی من کارمند فرمانداری بود و بعد فرماندار و معاون استاندار کرج شد. من این وسط چه کاره هستم؟
نقشی در پرونده بانک سرمایه ندارم
تاجگردون درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه نامش در پرونده بانک سرمایه آمده، توضیح داد: در پرونده بانک سرمایه احسان دلاویز با یکی از متهمین مورد سوء‌ظن و اتهام قرار گرفت و او را به زندان انداختند، این همه مسئول دیگر هست من چه کاره‌ام؟ در پرونده بانک سرمایه هم اگر چنین چیزی بود آیا باید من را احضار می‌کردند یا نه؟ من تا الان پای هیچ محکمه‌ای نرفتم و ان‌شاءا... هم نروم. متهمان این پرونده حکم خوردند و من حتی به عنوان مطلع هم احضار نشدم. وی در بخش دیگری تصریح کرد: این روزها در مورد طبری جوری می‌گویند که انگار طبری رفیق ماست! خوب است که طبری رفیق آنها بوده، حالا که این شرایط برایش پیش آمده آن را می‌خواهند در بغل ما بیندازند. جوری می‌گویند که انگار ما عامل رشد طبری بوده‌ایم. تاجگردون درباره عدم دفاع اصلاح‌طلبان از او برای تایید اعتبارنامه‌اش توضیح داد: ممکن است یک وقت اصلاح‌طلبان از من خوششان نیاید، یک وقت اصولگراها. ما در مجلس نهم اقلیت منسجم اصلاح‌طلبی داشتیم، اما در مجلس دهم تعداد اصلاح‌طلبان زیاد شد و شاید نیازی هم به من نداشتند. در مورد فراکسیون امید من از ابتدا گفتم مسیر را اشتباه می‌روید و حالا شما بگویید آیا کارکرد فراکسیون امید خوب بود؟ یکی از موضوعات ریشه‌ای همان بود. وی در پاسخ به این سوال که مشخصا حمایتش از آذری جهرمی و مخالفتش با بی‌طرف که خلاف نظر فراکسیون امید بود، اظهار داشت: من آقای آذری جهرمی را که تا زمانی که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات معرفی کردند نمی‌شناختم، اما در یک هفته بررسی کردم و دیدم برخی چیزهایی که درباره او می‌گویند نارواست. گفتم او آدم ضعیفی نیست. در مورد مهندس بی‌طرف اعتقاد داشتیم نباید به ایشان رای بدهیم. تاجگردون اتهام جابه‌جا کردن اعتبارات و ارقام بودجه را تکذیب کرد و گفت: من در این زمینه شکایت خواهم کرد تا در دادگاه ثابت کنم چنین اتفاقی نیفتاده است. در هشت سال گذشته یک طرح بوده که در زمان من یک ریال آن کم شده و به جای دیگری اضافه شده بگویند. ایشان چندین سال نماینده مجلس و عضو کمیسیون بودجه بوده، چه‌طور متوجه نشده که در مجلس امکان این کار وجود ندارد؟
نگفتم دکتری دارم
تاجگردون درباره مدرک تحصیلی‌اش هم توضیح داد: در همه مراجع و مراحل ثبت‌نام مدرک تحصیلی‌ام را فوق‌لیسانس نوشتم و حکم حقوقی من هم فوق‌لیسانس است؛ البته من دکتری دارم، ولی وزارت علوم آن موسسه را تایید نکرده و از نظر این وزارتخانه رسمیت ندارد. وی در واکنش به اینکه در برخی پوسترهایی که معترضین شما منتشر کردند نام دکتر در کنار اسم شما وجود دارد، گفت: در پوسترهای رسمی قبلی من فقط یک آرمی با نام غلامرضا تاجگردون بدون هیچ‌گونه اضافه‌ای درج شده بود. در پوستر امسال حتی اسمم هم نیست و فقط تصویر من با یک دختربچه چاپ شده است. مابقی پوسترها مربوط به آن چیزی است که هواداران و طوایف طرفدار من چاپ کرده‌اند که آنها به من ارتباطی ندارد. وی افزود: من کلیپی از سفر به آمریکا گذاشتم و گفتم که در آن مقابل کاخ سفید از سپاه دفاع کردم حالا می‌گویند چرا به آمریکا رفتی و حتما گرین‌کارت داری که می‌گویی چندین بار به آمریکا سفر کرده‌ای؛ این یک سفر ماموریتی است و برای شرکت در اجلاس بین‌المللی صندوق پول بود، همان روز سپاه تحریم شد و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی لباس سبز پوشیدند. من هم در کلیپی مقابل کاخ سفید به تحریم سپاه اعتراض کردم.
چرا نامه‌های محرمانه علنی شد؟
وی در مورد دو نامه وزارت اطلاعات که در بررسی اعتبارنامه مطرح شد، گفت: در مورد دو نامه وزارت اطلاعات من مطالبه جدی دارم که چرا این نامه‌ها پخش شد، مگر محرمانه نبود؟ من خودم از یکی از آنها خبردار نبودم و آن را در بین مستندات معترضین دیدم. سال 1386 من در انتخابات مجلس هشتم شرکت کردم، آن زمان وزارت اطلاعات از من سوال کرد که شما در تحصن حضور داشته‌اید و همزمان با تحصن استعفا داده‌اید یا خیر. همزمان با تحصن نمایندگان مجلس ششم موعد بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق بود و بعد از جلسه همراه نمایندگان بیرون می‌آمدیم و می‌ایستادیم ببینیم آنجا چه خبر است. اساسا حضور من در تحصن موضوعیتی نداشته، حتی وقتی گفتند شما استعفا دادید گفتم این را بررسی کنید، رئیس دولت اصلاحات، رئیس‌جمهور وقت و ستاری‌فر در سازمان برنامه و بودجه همه را از این کار منع می‌کردند. در انتخابات مجلس هشتم شورای نگهبان این موضوع را بررسی و اعلام کرد که استعفای من صحت ندارد؛ لذا صلاحیتم برای انتخابات مجلس هشتم تایید شد. تاجگردون در واکنش به اینکه در مستندات معترضین گفته شده پدرش با ساواک ارتباط داشته است، توضیح داد: پدر من شیعه، مسلمان، کربلا و مکه رفته و یک فرد معتبر و دارای مناصب اجتماعی بالا و بزرگ قوم بوده است. اصلا پدر من ساواکی بوده، خوب او را می‌گرفتند، آیت‌ا... فلانی، زاده‌اش را اعدام می‌کنند، در مورد او شاید بتوانند بگویند نتوانسته بچه‌اش را تربیت کند؛ اگر پدر من ساواکی بود چرا او را نگرفتند؟ چه ربطی به شخص من دارد؟ آقایان یکسری مدارک دادند که خودشان آن را نخواندند. می‌گویند مادر من با منافقین در ارتباط است. ایشان مادر شهید بوده و 10 سال پیش هم فوت کرده است. من به آنها گفتم چطور در مورد یک مادر شهید می‌گویید با منافقین ارتباط دارد؟ گفتند ما این را نگفته‌ایم، درحالی‌که این را به عنوان یکی از مستندات ارجاعی به کمیسیون تحقیق امضا کرده بودند و این نشان می‌داد برخی از این موارد را حتی یک‌بار هم نخوانده‌اند اما امضا کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/371807/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

داستان ابوشجاع

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

2 وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند/ ذوالنوری هم وارد گود شد

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

عامل تحریم

گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها