پیام ویژه

آخرين مطالب

متلاشی شدن باند مخوف سرقت و قتل در آذربایجان شرقی فرهنگی و اجتماعی

متلاشی شدن باند مخوف سرقت و قتل در آذربایجان شرقی
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایسنا / باند بزرگ سرقت و قتل که در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اقدام به سرقت خودرو، احشام و مغازه‌ها می‌کردند، در تبریز شناسایی و دستگیر شدند.
سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه، در جمع خبرنگاران در رابطه با دستگیری و متلاشی کردن یک باند بزرگ سرقت و قتل که در آذربایجان غربی و شرقی اقدام به سرقت می‌کردند، اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا با فراوانی سرقت خودرو در استان به ویژه تبریز و جنوب استان مواجه شدیم، در تعقیب این سرقت‌ها متوجه شدیم این افراد با همین خودروهای سرقتی اقدام به سرقت احشام و سرقت از مغازه‌ها می‌کنند.
وی ادامه داد: حساسیت‌های پلیسی برای برقراری نظم و امنیت در شهرستان‌های استان ایجاد شد، طی بررسی‌های فنی و پلیسی، پلیس آگاهی استان توانست نسبت به شناسایی مباشرین این اقدام در شبکه‌ی بزرگ سرقت در آذربایجان شرقی عمل کند. بعد از شناسایی متوجه شدیم در داخل شبکه، افراد سرقت مسلحانه نیز انجام می‌دهند.
وی با بیان این‌که یکی از افراد مسلح این باند در شهرستان بناب حین سرقت احشام مرتکب قتل شده است، گفت: این فرد با تیراندازی به یکی از افراد خانواده در روستای چوبوغلوی بناب در حین مقابله با وی، به قتل رسانده بود.
سردار عبدی بیان کرد: این نوع سرقت‌ها در آذربایجان شرقی سابقه‌ی کمی دارد در این سرقت خشونت آمیز از تمامی ظرفیت پلیس آگاهی استفاده شد و عامل قتل در حین خروج از مرزهای شمال غرب با هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی در نقطه صفر مرزی دستگیر شد.
دستگیری 14 نفر از اعضای باند بزرگ سرقت و قتل

پیام ویژه


وی با بیان این‌که ارزش اموال مسروقه بیش از هشت میلیارد تومان بوده است ، گفت: تاکنون 14 نفر از اعضای این باند دستگیر شده است که به سرقت 46 دستگاه خودرو و 17 فقره سرقت احشام اقدام کردند و همچنین به سه فقره سرقت مغازه در تبریز معترف شدند، بخشی از اموال در محیط آگاهی استان قابل مستند سازی است، البته تحقیقات در این رابطه بر احتمال وجود سایر مکشوفه‌ها نیز در حال انجام است.
وی افزود: وظیفه‌ی ذاتی پلیس با هماهنگی مراجع قضایی ایجاب می‌کند مجرمان را تحت تعقیب قرار داده و با اقداماتی سارقین را در چنگال قانون به مجازات برساند.
وی خاطرنشان کرد: بحث سرقت موضوعی است که اگر شیوع آن زیاد باشد، احساس امنیت در جامعه کم خواهد شد، پلیس و دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید تلاش کنند و این سرقت ها را به حداقل رسانده و کشف کنند.
وی افزود: اعضای این باند مخوف و سابقه دار، دارای سوابق کیفری و محکومی هستند.
وی با اشاره به مشارکت مردم در کمک به پلیس، گفت: سارقین این باند اغلب ساعات 1 بامداد تا پنج صبح را برای سرقت انتخاب می کردند و خودروهایی که در مکان‌های خلوت قرار داشته و دور از مراقبت را به راحتی سرقت می‌کردند.
فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: متاسفانه صاحبان خودرو با کم‌ترین تمهیدات ایمنی خودروهای خود را در اطراف محل مسکونی خود پارک می‌کردند و صبح با نبود خودرو مواجه می‌شدند، در حالی که تعداد زیادی از دارندگان خودرو دارای پارکینگ هستند و اگر به خود زحمت داده و خودرو را داخل پارکینگ پارک می‌کردند، زمینه‌ی سرقت را فراهم نمی‌کردند.
وی با تاکید بر این‌که مردم از مال خود به درستی مراقبت و تمهیدات ایمنی لازم را پیش بینی کنند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده‌ی مشکوک با شماره‌ گویای پلیس 110 تماس بگیرند، پلیس همواره آماده ی دریافت اطلاعات مردم است تا به موقع نسبت به پیشگیری و کشف جرم اقدام کند.
وی با اشاره به نوع خودروهای سرقت شده توسط سارقین این باند، گفت: نوع خودرو های سرقت شده توسط این باند، پژو 405، پژو پارس، زانتیا، ماکسیما و سمند هستند.
قاتل: ناخواسته مرتکب این قتل شدم
یکی از اعضای این باند که یک نفر از اعضای خانواده‌ای را در بناب حین سرقت به قتل رسانده است، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به اتهام سرقت و قتل دستگیر شده‌ام، یکی از اعضای خانواده‌ را در روستای چوبوغلوی شهرستان بناب به قتل رساندم، البته بنده ناخواسته این قتل را مرتکب شدم، ما از این محل عبور می‌کردیم که با پرتاب سنگ از سوی روستاییان مواجه شدیم شرب خمر کرده بودم و با حالت مستی تیراندازی کردم و این امر منجر به اصابت تیر به یکی از روستاییان شد، بعد از گذشت دو روز از کشته شدن این روستایی مطلع شدم.
وی در ادامه با بیان این‌که ساعت 2 بامداد شب در خانه‌ی یکی از دوستان خود در روستا حضور داشتیم، گفت: آن شب ما با انگیزه‌ی سرقت در محل قتل حضور نداشتیم، با مصرف مشروبات الکلی مست شده و متاسفانه در حالت مستی اقدام به قتل کردم.
وی ادامه داد: تاکنون شش فقره سرقت‌ احشام از روستاییان انجام داده‌ام، انگیزه‌ام از سرقت بی پولی و بیکاری بود.

پیام ویژه


اموال را کم‌تر از ارزش واقعی خود به فروش می‌رساندم
داوود یکی دیگر از سارقین این باند مخوف است که انگیزه‌ی خود از سرقت را بی پولی و بیکاری بیان کرد، او تاکنون 30 فقره سرقت انجام داده است.
وی با بیان این‌که دارای چهار فرزند هستم و توان مالی برای امرار معاش ندارم، گفت: ارزش اموال مسروقه یک میلیارد تومان بود ولی من این اموال را کم‌تر از ارزش واقعی خود به فروش می‌رساندم.

پیام ویژه


یکی از صاحبان اموال مسروقه که در محل حضور دارد، با اشاره به سرقت خودروی پژو 405 خود توسط اعضای این باند، به ایسنا گفت: بنده خودروی خود را جلوی درب منزل پارک کرده بودم ولی با این‌که قفل فرمان را روی فرمان خودرو نصب کرده بودم، سارقین قفل فرمان را شکسته و اقدام به سرقت کردند.
وی ضمن قدردانی از اقدامات پلیس برای دستگیری سارقین، اظهار کرد: از مراجع قضایی خواستار اشد مجازات این سارقین با سابقه هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/377833/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاش کاظم صدیقی را هم مثل حسینی، دروازه بان استقلال یک جلسه محروم می کردید!

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

برای از ما بهتران؟

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

طوفان شن در لیبی

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

پیدایش ابرقدرت اسلامی

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

هشدار باران شدید در 21 استان