پیام ویژه

آخرين مطالب

پشت پرده سفر خانوادگی سفرای انگلیس، سوئیس و دانمارک به یزد ویژه سایر رسانه ها

پشت پرده سفر خانوادگی سفرای انگلیس، سوئیس و دانمارک به یزد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد در واکنش به برخی انتقادها و اعتراض‌ها نسبت به سفر سفیران انگلیس، سوئیس و دانمارک به استان یزد تاکید کرد سفر سفیران انگلیس و دانمارک به این استان کاملاً گردشگری است و بدون دعوت مقامات رسمی صورت می‌گیرد.

آ حمیدرضا سالک، درباره درخواست چند سفیر برای حضور خانوادگی در این استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: سفیران کشورهای خارجی در ایام تعطیلات خواستار سفر به مناطق مختلف کشور هستند و این یک مسئله طبیعی به شمار می‌آید. سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد نیز در این چارچوب بوده و به هیچ عنوان سفر رسمی نیست و به دعوت مقامی صورت نگرفته است.
وی افزود: سفیران درخواست سفر به مناطق مختلف را به وزارت خارجه اعلام می‌کنند و این وزارت نیز نظر خود را اعلام می‌کند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، سفر نیز بی‌مانع است. به گفته وی سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد از چند روز پیش درخواست شده و ما این مسئله را به اطلاع مسئولان استان رسانده بودیم.
سالک افزود: آنها به همراه همسران خود به استان یزد سفر می‌کنند و در این سفر نیز راهنمای گردشگر همراه‌شان خواهد بود و اماکن گردشگری را به آنان معرفی می‌کند. با توجه به اینکه یزد در سال 2017 به عنوان شهر جهانی معرفی شده است سفیران و کارمندان سفارتخانه‌های خارجی تمایل دارند از این شهر بازدید کنند.
اما کیهان اعتراض چند تشکل دانشجویی و امام جمعه موقت میبد را در این زمینه منعکس و تاکید کرد مردم انقلابی یزد به این سفر سفیران سه کشور اروپایی اعتراض کرده اند.
روزنامه کیهان در این باره نوشت: روز پنج‌شنبه بود که اخباری مبنی بر سفر راب مک ایر، سفیر انگلیس در ایران (عنصر نامطلوب لندن در فتنه‌ها و اغتشاشات) به همراه سفیران سوئیس (حافظ منافع آمریکا) و دانمارک (که قبل از این در اسرائیل سفیر بوده) به یزد در فضای مجازی منتشر و موجب اعتراض مردم انقلابی و ولایتمدار دارالعباده ایران شد.
مردم انقلابی دارالعباده یزد روز پنج‌شنبه برای اعلام اعتراض و عدم خوش‌بینی خود به سفر راب مک ایر، سفیر انگلیس در فرودگاه شهید صدوقی یزد تجمع کردند. عده‌ای از جوانان یزدی هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سفر خانوادگی سفیر انگلیس به همراه سفیران سوئیس و دانمارک به یزد را محکوم و تهدید کردند با برخورد جوانان انقلابی یزد مواجه خواهند شد.
گفتنی است راب مک ایر، سفیر انگلیس در تهران در اغتشاشات آبان ماه 98، برخلاف قوانین و عرف دیپلماتیک در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر حضور داشت و درحالی‌که مشغول تهیه عکس و فیلم از تجمع اوباش بود توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد.
ازاین‌رو بود که جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد با صدور بیانیه‌ای با اشاره به سفر مشکوک راب‌مک‌ایر به شهر یزد ضمن محکوم کردن این اقدام، از مسئولان سیاسی و امنیتی خواستند علت این سفر را بررسی کرده و چرایی آن را تحقیق کنند.
در بخشی از بیانیه 9 تشکل دانشجویی استان یزد آمده است: شنیده‌ها حاکی از آن است که رابرت مک‌ایر، سفیر انگلیس که قبلاً با حضور در اغتشاشات آبان ماه و تصویربرداری از تجمعات دستگیر و به‌عنوان عنصر نامطلوب سیاسی شناخته‌شده بود، برای دومین بار قصد سفر به‌اصطلاح سیاحتی به یزد داشته و روز پنج‌شنبه وارد استان یزد می‌شود.
این بیانیه افزوده است: از وقتی خبر حضور ایشان در یزد شنیده شده، مردم در این فکر هستند که باز چه نقشه‌ای در کار است؟! انگیزه او از این سفر چیست؟! چه فتنه‌ای قرار است در پی حضور ایشان رخ دهد؟! که این بدبینی و نگرانی مردم متاثر از سابقه منفی و عملکرد شرورانه‌ای است که از فتنه‌گری‌های انگلستان در حافظه تاریخی مردم نهادینه شده است.
تشکل‌های دانشجویی استان یزد تاکید کردند: آیا دومین سفر چندروزه سفیر انگلیس به استان یزد در کمتر از یک سال اخیر هدفی جز دخالت در امور داخلی ایران و پیگیری و پیمایش میدانی در جهت طراحی اغتشاشات دارد؟ پشت پرده این سفر به‌ظاهر سیاحتی، چه کسانی و با چه برنامه‌هایی هستند که بدون اطلاع مسئولین استان چنین سفری را برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ مگر آثار باستانی یزد در مدت کمتر از یک سال چقدر تغییر کرده‌اند که آقای سفیر این‌چنین مشتاقانه پیگیر سفر چندروزه به استان یزد است؟
در ادامه بیانیه دانشجویان آمده است: مردم استان یزد به سفر برنامه‌ریزی‌شده برای ایشان از طرف وزارت کشور و وزارت خارجه خوش‌بین نیستند چراکه روباه پیر سابقه سیاهی را در کارنامه خود دارد.
تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند: جنبش دانشجویی یزد از استاندار یزد، نمایندگان ولایی و انقلابی استان و نماینده ولی‌فقیه استان در وهله اول درخواست لغو سفر سفیر روباه پیر، و در مرحله دوم می‌خواهد که برنامه سفر سفیر انگلیس به استان یزد را برای مردم شفاف، و هدف از آن را تشریح نمایند؛ و همچنین از فعالین سیاسی و فرهنگی استان درخواست دارد نسبت به این سفر که دارای ابهامات فراوان است بی‌تفاوت نباشند.
سید جلیل میرمحمدی، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نگاهی به نقش انگلیس در خیانت‌های 200 ساله اخیر در ایران داشته باشیم، می‌بینیم که این کشور در هر شرایطی جز خیانت به ایران اسلامی کاری انجام نداده است.
وی حضور عناصر انگلیسی‌ها در هر رده‌ای در استان یزد را توام با ضرر و زیان دانست و افزود: این سفر مطمئناً جدای بحث‌های گردشگری و توریستی مطرح خواهد بود، گرچه حسب ظاهر تمام مسائل را رعایت و اجازه گرفته باشند. انگلیسی‌ها در پی فتنه‌سازی هستند.
میرمحمدی با تاکید بر اینکه من حضور سفیر انگلیس را در استان یزد تائید نمی‌کنم اظهار داشت: حضور عناصر و سفیر انگلیس در استان و کشور جز خسارت برای ما چیز دیگری ندارد. چون این سفیر در جریان ناآرامی‌ها و فتنه در کشور حضور فعال داشته، این حضور را جز خسران و زیان برای کشور و استان نمی‌بینم.
محمدصالح جوکار، نماینده یزد و ‌اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توضیح این سفر از سوی مسئولان استانی تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود حضور سفیر انگلیس به یزد با چه هدفی است و دستگاه‌های اطلاعاتی توضیح بدهند این سفرها به چه علت
انجام می‌شود.
جوکار افزود: آیا واقعاً می‌توان باور کرد که سفیر انگلیس دوستدار میراث فرهنگی و فرهنگ یزد است یا اینکه در پشت پرده، اهداف خاصی را دنبال می‌کند و در پی فتنه‌سازی است.
همچنین بر اساس شنیده‌ها، قرار بوده سفیر انگلیس از میبد نیز بازدید کند که این امر موجب ناراحتی جوانان میبدی و عده‌ای از تشکل‌ها شد.
در این زمینه امام‌جمعه موقت میبد با صدور بیانیه‌ای در این خصوص سفر سفیر انگلیس به شهرستان میبد را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: مخالفت شدید خودم و جامعه روحانیت شهرستان و همه نیروهای بسیجی و ارزشی و مردم بزرگوار را از حضور این عنصر نامطلوب در استان و شهرستان اعلام می‌نمایم و امید است مسئولین سیاسی و امنیتی این شهرستان و استان نسبت به لغو این سفر اقدام و اطلاع‌رسانی
کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/464870/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها