پیام ویژه

آخرين مطالب

داغ شدن بازار انتخابات در آمریکا بين الملل

داغ شدن بازار انتخابات در آمریکا
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - در حالی که تنها چند روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، رقابت میان دونالد ترامپ جمهوری ‌خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن لحظه به لحظه داغ تر می شود.

به گزارش جماران ، کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز 3 نوامبر (13 آبان) باقی مانده است. نظرسنجی ها به نفع دموکرات هاست اما ممکن است همچون سال 2016، ناگهان ورق برگردد و سرنوشت به نفع جمهوری خواهان رقم بخورد.
آمار «پروژه انتخابات آمریکا» نشان می‌ دهد که بیش از 70 میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رای داده‌ اند که بیش از مشارکت پیش از موعد در انتخابات 2016 است. شمار رای ‌دهندگان آمریکایی تا به این لحظه رقم 47 میلیون نفری سال 2016 را رد کرده؛ تا جایی که «مایکل مک ‌دونالد» استاد دانشگاه فلوریدا و مسئول «پروژه انتخابات آمریکا»، یک مشارکت بی ‌سابقه در حدود 150 میلیون نفر را پیش‌ بینی کند که این بیانگر 65 درصد از واجدین شرایط و بالاترین میزان از سال 1908 است.
در مجموع، دموکرات ‌ها تقریبا برتری دو به یک در آمار رای ‌گیری پیش از موعد دارند. با این حال آمارها نشان می ‌دهد که جمهوری‌ خواهان در هفته ‌های اخیر فاصله در رای ‌دهی پیش از موعد و حضوری را کمتر کرده‌ اند.
از سوی دیگر رقابت میان دونالد ترامپ جمهوری ‌خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن لحظه به لحظه داغ تر می شود. ترامپ و بایدن همچنان به متمرکز کردن تلاش‌ های انتخاباتی خود بر چندین ایالت موسوم به «میدان نبرد» یا «ایالت‌ های نوسانی» ادامه می‌ دهند. به نظر بسیاری از کارشناسان، پیروزی در این ایالت ‌ها به طور بالقوه نتیجه انتخابات 2020 را تعیین می کند.
کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در یکی از ایالت‌ هایی سخنرانی انتخاباتی کرد که به صورت سنتی جمهوری‌ خواهان پیروز آنجا هستند. این در حالی است که ترامپ به شدت بر ایالت ‌های کلیدی متمرکز شده است.
بایدن در ایالت «جورجیا» در سخنانی انتقادی نسبت به ترامپ، به مردم وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، رئیس جمهوری‌ می ‌شود که مردم را متحد کند و موجب التیام زخم‌ های جامعه خواهد شد.
نظرسنجی ‌ها نشان می‌ دهد که بایدن در جورجیا با رئیس جمهور آمریکا رقابتی تنگاتنگ دارد.
بایدن در حمله به رقیبش کم نگذاشت و گفت: «بارها در طول تاریخ مان، شاهد بودیم که شارلاتا ن‌ها، کلاهبردارها و عوام ‌فریبان با بازی گرفتن ترس ‌های مردم، بدترین‌ رفتارها را از مردم بیرون کشیده و با دست گذاشتن بر نقطه‌ ضعف‌ های ما از آن برای سود سیاسی خود استفاده می‌ کنند. این افراد همیشه در موقعیت ضعف کشور ظهور پیدا می‌ کنند و به جای حل مشکلات، به فکر سودرسانی به خود هستند.»
او مدیریت بحران کرونا توسط ترامپ را زیر سوال برد و گفت که ترامپ «تسلیم» ویروس کرونا شده است. بایدن بیش از هر چیز می‌ خواهد که رای ‌دهندگان به شیوع کرونا در کشور تمرکز کنند.
بایدن در توصیف خصوصیات رئیس جمهور ایده آل برای آینده این کشور نیز گفت: با چند کلمه کوتاه می ‌توان رئیس جمهوری را که کشور به او نیاز دارد توصیف کرد. این کشور به فردی نیاز دارد که به جای فکر کردن به خودش، به فکر مردم باشد. این کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که به جای تفرقه، مردم را متحد و یکپارچه کند. این کشور به فردی نیاز دارد که به جای بدترین راه حل‌ ها درصدد یافتن بهترین راه حل‌ ها باشد. رئیس جمهوری که کمتر به فکر متن سخنرانی ‌های تلویزیونی خود باشد و بیشتر به مردم آمریکا فکر کند.
بایدن که به نظر می‌ رسد از پیروزی در انتخابات مطمئن است، می‌ خواهد این هفته به ایالت «آیووا» هم برود؛ ایالتی که جمهوری ‌خواهان در آن دست بالا را دارند و در دور قبل انتخابات ترامپ با اختلاف 10 درصدی، آرای این ایالت را برد.
بایدن می ‌خواهد در روزهای آتی به سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و فلوریدا هم سر بزند.
ترامپ که همین چند هفته پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، با شدت زیادی در حال تبلیغات انتخاباتی است. او در دو روز آخر پیش از روز انتخابات 11 سخنرانی انتخاباتی دارد.
ترامپ بیشتر وقت خود را در ایالت ‌های کلیدی در انتخابات امسال (میشیگان، ویسکانسین، و نبراسکا) می ‌گذراند. دو ایالت کلیدی میشیگان و ویسکانسین بود که در نهایت منجر به پیروزی او در انتخابات پیشین شد.
او در عین حال در میشیگان به مخاطبانش هشدار داد که اگر جو بایدن به کاخ سفید راه پیدا کند، آنها را به خاک سیاه می نشاند.
وی گفت: «این انتخابات مشخص می‌کند که آیا میشیگان می ‌تواند به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستد یا نه.»
ترامپ در این ایالت بار دیگر این ادعای خود را تکرار کرد که جو بایدن از یک دولت خارجی کمک مالی دریافت کرده است، ولی رسانه ‌ها به این موضوع نمی ‌پردازند.
او گفت: «هرگز در آمریکا چیزی شبیه این نداشتیم که او به یک کشور برود و هنگامی که خانواده اش در حال ترک این کشور هستند، چندین میلیون دلار پول به جیب زده باشد. ولی رسانه ها به این مسئله نپرداختند. آنها این موضوع را پوشش ندادند. نیویورک تایمز، واشنگتن پست و حتی سی.ان.ان به این مسئله نپرداختند.»
ترامپ در بخش دیگری از این گردهمایی تبلیغاتی، تصاویری گزینشی از سخنان گذشته جو بایدن را که ستاد انتخاباتی او تهیه کرده بود، به عنوان شاهدی بر ادعاهای خود برای جمعیت حاضر پخش کرد
در عین حال رسانه های امریکایی امروز گزارش دادند تارنمای ستاد انتخاباتی ترامپ به طور موقت هک شد. تارنمای ستاد ترامپ در ساعت 19:20 به وقت شرق آمریکا به مدت کوتاهی از دسترس خارج شد. این پایگاه اما از ساعت 19:45 به وقت شرق آمریکا، دوباره فعال شد.
پیامی روی پایگاه اینترنتی رئیس جمهور ظاهر شد که نوشته بود: «این سایت تسخیر شده است».
هکرها اعلام کردند اطلاعاتی در اختیار دارند که ثابت می ‌کند دونالد ترامپ در انتخابات پیش ­رو، «تقلب» کرده است.
در پیام هکرها آمده است: «اطلاعات بسیار محرمانه ‌ای کشف شده که ثابت می ‌کند دولت ترامپ در به وجود آمدن ویروس کرونا دخالت داشته است.» هکرها می ‌گویند: «ما مدارکی داریم که با استناد به آنها، ترامپ از ریاست جمهوری خلع می ‌شود. این شواهد حاکی از مشارکت ترامپ در جرائم و همچنین همکاری با فعالان خارجی­‌ است که انتخابات 2020 را دستکاری می­‌کنند. بنابراین، شهروندان آمریکا هیچ انتخابی ندارند.»
«تیم مورتاو» مدیر ارتباطات ستاد ترامپ در بیانیه ‌ای از انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و افزود که هیچ اطلاعات حساسی به سرقت نرفته و تارنما به وضعیت عادی بازگشته است.
همسران هر دو کاندیدا نیز طبق برنامه ‌ریزی قبلی در رویدادهای انتخاباتی شرکت کردند: «ملانیا ترامپ» در پنسیلوانیا، و «جیل بایدن» در مین سخنرانی کردند.
ملانیا ترامپ با حمله به جو بایدن، او را «سوسیالیست» نامید. وی در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفت که به گمان او بایدن نمی ‌تواند بهتر از رئیس جمهور کنونی کشور را هدایت کند.
ملانیا ترامپ در سخنرانی خود، مثل همسرش برای انتقاد از جو بایدن مدعی شد که در طی سال‌ ها حضور در واشنگتن، جو بایدن کار زیادی برای مردم نکرده است.
«مایک پنس» معاون و یار انتخاباتی ترامپ هم دو توقف انتخاباتی در کارولینای شمالی و همچنین یک توقف در کارولینای جنوبی داشت.
سناتور «کامالا هریس» یار انتخاباتی جو بایدن هم دو توقف انتخاباتی در «نوادا» داشت. وی قرار است به ایالت ‌های «آریزونا و تگزاس» سفر کند. از سال 1994 تاکنون هیچ دموکراتی نتوانسته رای این دو ایالت را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.
«هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات ‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هم قصد داشت رای بسیاری از ایالت ‌های جمهوری ‌خواه را عوض کند. اما در نهایت با بی ‌توجهی به ایالت ‌هایی که همیشه در دست داشتند، در انتخابات شکست خورد. وزیر خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه در مورد احتمال پیروزی مجدد ترامپ به پادکست «سوی» متعلق به بخش نظرات نیویورک تایمز گفت: «فکر چهار سال دیگر سوءاستفاده و تخریب نهادهای ما، باعث می ‌شود که واقعا حالم به هم بخورد.»
او افزود: «و صدمه زدن به هنجارها و ارزش ‌های ما، خوار و خفیف کردن جایگاه ریاست جمهوری، و این فهرست ادامه دارد. (پیروزی دوباره او) باعث اختلال معرفتی بسیار شدیدی می‌ شود.»
کلینتون در ادامه جمهوری ‌خواهانی را به باد سرزنش گرفت که دولت ترامپ را توانمند کرده ‌اند و آنها را «ضعیف» و «بزدل» خواند.
او در ادامه گفت که «بدون شک» می ‌توانست بحران فعلی کرونا را بهتر از ترامپ مدیریت کند: «هیچ شکی ندارم. یعنی، من اصلا برای همین زاده شده ‌ام.» امریکا طی دو روز متوالی، رکورد جدیدی از موارد ابتلای روزانه را به ویروس کرونا ثبت کرده است.
«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز دیشب در شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا بود. او از جانب معاون پیشین خود مردم را به رای دادن در انتخابات تشویق می‌ کرد. اوباما به رای‌ دهندگان دموکرات هشدار داد که «تنبلی» منجر به پیروزی مجدد ترامپ می‌ شود.
نتیجه نظرسنجی ‌ها همچنان حاکی از پیشی گرفتن جو بایدن بر دونالد ترامپ است؛ نتیجه ‌ای که هنوز قطعی نشده و همه نگاه ‌ها به آرای الکترالی است که تعیین کننده رئیس جمهور آینده آمریکا است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/485921/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

اصولگرایان منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید