پیام ویژه

آخرين مطالب

یک سناتور آمریکایی:ترامپ «خائن» باید محاکمه شود بين الملل

یک سناتور آمریکایی:ترامپ «خائن» باید محاکمه شود
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - سناتور دموکرات کنگره آمریکا ترامپ را به ارتکاب خیانت بزرگ و خفه کردن دموکراسی متهم کرد.

به گزارش جماران ، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت که «بیل پاسکریل» عضو دموکرات کنگره آمریکا خواستار تحویل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور و دولتش به عدالت شد.
پاسکریل کاخ سفید را به ارتکاب«جرایم ضد امت و قانون اساسی» متهم کرد و تأکید کرد که ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تلاش برای حمله به انتخابات و «خفه کردن دموکراسی» مرتکب«خیانت بزرگ» شد.
این سناتور دموکرات درباره ترامپ گفت:« در خیانت شرکت کرد،در خیانت. ترامپ تقریبا از مدیریت و حمایت امت ما چشم پوشی کرد». 
وی در لحنی تند درباره ترامپ تأکید کرد:«اگر ذره ای عزت نفس داشت همین امروز از مقام خود استعفا می داد.»
پاسکریل تصریح کرد که بعد از آن که «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب به عنوان رئیس جمهور آمریکا منصوب شود ترامپ باید محاکمه شود.
در همین زمینه شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد که بعد از شمارش99 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن با یک درصد(49.9درصد در مقابل 48.9) از ترامپ پیش است و در نهایت بایدن 290 رای الکترال را به دست آورده است این در حالی است که ترامپ 232 رای الکترال به دست آورده است.
این در حالی است که ارتش آمریکا نیز علنا اعلام کرد که از ترامپ حمایت نمی کند بلکه در کنار ملت آمریکا و قانون اساسی این کشور است.
به گزارش روزنامه رأی الیوم سخنان جدید رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره وفاداری ارتش پایان«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را شکل می دهد که شروع به اذعان به شکست اش به شکل تدریجی کرده و وکلای مدافعش نیز او را ترک کرده اند. حالا باور حاکم این است که این رئیس جمهور به شیوه رهبر باندهای «آل کاپونی» کار به پایان می رسد و آن محاکمه به دلیل فرار مالیاتی در پی ناتوانی دادگاه ها از محاکمه وی به اتهام جنایت های قتل.
« مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه روز پیش در یک فعالیت نظامی گفت:« ارتش آمریکا در نوع خود بی نظیر است و به هیچ پادشاه یا ملکه یا طاغوت یا دیکتاتوری وفادار نیست بلکه به ملت و قانون اساسی آمریکا وفادار است». 
این سخنان در صورتی که در زمانی دیگر و به دور از تنش کنونی در کشور به دلیل اصرار ترامپ بر عدم اذعانش به شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دو هفته پیش برگزار شد، بیان می شد بسیار عادی و معمولی به شمار می رفت.
بلافاصله پس از این سخنان دفترهای وکلای مدافع پیرامون ترامپ او را تنها گذاشته و دست از او شستند و اعلام کردند که شکایت کردن از نتیجه انتخابات بسیار دشوار است.آخرین وکلای مدافع ترامپ که دست از حمایت وی کشیده و عقب نشینی کردند وکلای مدافعش در ایالت «پنسیلوانیا» مرکز جدل انتخاباتی بودند.
سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تأکیدی بر این است که به آمریکایی ها بگوید که ارتش در کنار رئیس جمهور نیست و از وی حمایت نمی کند بلکه در صف ملت باقی می ماند و به قانون اساسی احترام می گذارد و این کشور به مانند برخی کشورهای آمریکای لاتین نیست که ارتش های آنها از رئیس جمهوری که در قدرت است حمایت می کنند.
ارتش از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون هیچ رئیس جمهوری را رد نکرده و با وی از در تنش وارد نشده است تا آن که دونالد ترامپ آمد. روابط میان ارتش و ترامپ بعد از قتل فجیع« جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست در اواخر ماه می تیره شد و ارتش حاضر نشد برای سرکوب معترضان به خیابان ها بریزد و برخی از فرماندهان ارتش پا را فراتر گذاشته و ترامپ را به ایجاد هرج و مرج در کشور متهم کردند.
خروج ترامپ از کاخ سفید فقط مساله زمان است و وی در 20 ژانویه آینده مقر ریاست جمهوری را به موجب قانون اساسی ترک خواهد کرد.
سرنوست ترامپ نیز موضوع طبقه سیاسی و به طور خاص طبقه قضایی باقی می ماند. بخش قضایی آمریکا در حال تحقیق در پرونده های مالیاتی ترامپ است و برخی از وکلای دادستانی کل وی را متهم به فرار مالیاتی کرده اند. وکلای مدافعی که در تحقیقات دست دارند بعید نمی دانند که ترامپ مصونیت ریاست جمهوی را از 20 ژانویه از دست بدهد.
برخی از مسئولان بخش قضایی بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا سرنوشتی شبیه به رهبر باندهای مافیایی مشهور«آل کاپون» در اوایل دهه هشتاد داشته باشد، در آن زمان بخش قضایی در بازداشت این رهبر به اتهام جنایت قتل صدها نفر شکست خورد؛ وی خرید و فروش مواد الکلی و مخدر را در اختیار داشت اما به اتهام فرار مالیاتی به دام بخش قضایی افتاد. حالا ترامپ نیز به دلیل اقدامات سیاسی اش محاکمه نمی شود بلکه به دلیل فرار مالیاتی محاکمه خواهد شد و این اتهامی است که بخش قضایی آمریکا هرگز با آن تسامح نمی کند.
در تحولی دیگر، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که با وجود گذشت دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در این انتخابات اجتناب می ‌ورزد. این در حالی است که شماری از نزدیکان و همکاران او بر این باورند که ترامپ ناگزیر به پذیرش نتایج این انتخابات خواهد شد.
«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست مجازی «امنیت جهانی» که توسط مرکز مطالعات «سوفان» برگزار شده بود، از انتقال رسمی و برنامه‌ ریزی شده قدرت به دولت جدید سخن گفته است.
گفته شده است که حتی در صورت عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ، انتقال قدرت به شکل آرام به تیم بایدن در کاخ سفید صورت خواهد گرفت.
اوبراین تصریح کرد: اگر برنده شدن بایدن-هریس تأیید شود، کما اینکه مشخصا اکنون همه چیز بدین شکل است، پس ما یک انتقال کاملاً حرفه ای از شورای امنیت ملی آمریکا را خواهیم داشت و در این شکی نیست.
با این حال اوبراین در سخنرانی خود تاکید کرده است که انتقال رسمی قدرت به تیم بایدن منوط به اعلام رسمی نتایج این انتخابات خواهد بود. او هنوز پیروزی بایدن در این انتخابات را قطعی نمی‌ داند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: «سن من آن قدر هست که [دعوای حقوقی جرج] بوش و [ال] گور را به یاد بیاورم. در آن زمان انتقال قدرت تا اواسط دسامبر آغاز نشد و با این وجود، به انجام رسید. و اگر در شرایطی قرار بگیریم که شاهد دوره دوم ریاست ‌جمهوری ترامپ - چیزی که فکر می ‌کنم افرادی که در محل کار من در کاخ سفید هستند، مایلند چنان چیزی را ببینند - نباشیم، و اگر نتیجه دیگری رقم بخورد، یک انتقال قدرت حرفه ‌ای انجام خواهد شد. هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد.»
اوبراین در سخنان خود همچنین اشاره ‌هایی به رفتن رئیس جمهور از واشنگتن کرد.
این در حالی است که بر اساس نتایج اعلام شده، جو بایدن کارزار انتخابات ریاست جمهوری را آشکارا به سود خود به پایان رسانده است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده است که هرگاه شکایات تیم وکلای ترامپ نتیجه ‌ای نداشته باشد، انتقال قدرت به شکل رسمی تضمین می ‌شود.
اوبراین همچنین از تیم همکاران جو بایدن در کاخ سفید تعریف کرده و گفته است: «آنها افراد حرفه ‌ای برای اشغال پست ‌ها در کاخ سفید را در اختیار دارند. بسیاری از آنها پیش از نیز مدت ‌ها در کاخ سفید مشغول به کار بوده‌ اند.»

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/502648/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند