پیام ویژه

آخرين مطالب

یک سناتور جمهوریخواه دیگر بایدن را پیروز انتخابات آمریکا اعلام کرد بين الملل

یک سناتور جمهوریخواه دیگر بایدن را پیروز انتخابات آمریکا اعلام کرد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - با رد اعتراض های ترامپ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت های مختلف آمریکا، هر روز بر تعداد جمهوریخواهانی که بایدن را پیروز انتخابات می دانند افزوده می شود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به حکم صادر شده توسط یک قاضی فدرال در رد درخواست ستاد ترامپ برای توقف پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در ایالت پنسلیوانیا اعتراض کرد.
ستاد انتخاباتی ترامپ تأکید کرد که به حکم «ماتیو بران»قاضی فدرال، در دادگاه تجدید نظر در دایره سوم آمریکا اعتراض کرده است.
بران که یک جمهوریخواه است و «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا وی را تعیین کرده بود شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ به منظور ابطال میلیون ها رای پستی در ایالت پنسلیوانیا که ترامپ در انتخابات سال 2016 در آن پیروز شده بود را رد کرد.
مشاجره قضایی دونالد ترامپ و تیم وکلای او بر سر نتایج اعلام شده در ایالت‌های کلیدی آمریکا همچنان ادامه دارد. پس از اعلام رای دادگاه‌ها در ایالت‌های «نوادا و ویرجینیا» دادگاه پنسیلوانیا نیز شکایات تیم وکلای ترامپ را مردود اعلام کرده است.
بر اساس حکم این دادگاه راه برای تایید پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا هموار شده است. انتظار می‌رود که ایالت پنسیلوانیا روز دوشنبه رسما نتایج شمارش آرا در این ایالت را تایید کند.
بر اساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها باید تا روز هفتم دسامبر، نتایج تایید شده انتخابات را به اطلاع کالج الکترال برسانند. روز 14 دسامبر، این نهاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را رسما اعلام خواهد کرد. مراسم ادای سوگند و آغاز رسمی دوره زمامداری جو بایدن، در روز 20 ژانویه برگزار خواهد شد.
همه تلاش تیم وکلای دونالد ترامپ ایجاد وقفه و خلل در تایید نتایج آرای ایالت‌های کلیدی است. وکلای ترامپ شکایاتی مشابه در مورد ایالت «میشیگان» نیز به مقامات قضایی آن ایالت ارائه کرده‌اند.
شکایات تیم انتخاباتی دونالد ترامپ تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است. ماتیو بران، قاضی دادگاه ایالت پنسیلوانیا شکایات تیم وکلای ترامپ را بی اساس و متکی بر گمانه‌زنی دانسته و گفته است که این اتهامات «حتی برای نامعتبر خواندن یک رای نیز کفایت نمی‌کند، چه برسد به آرای ساکنان ایالتی که به لحاظ جمعیت ششمین ایالت پرجمعیت آمریکا» است.
دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در انتخابات سوم نوامبر امتناع می‌ورزد. او روز شنبه 21 نوامبر، در حاشیه نشست گروه بیست بار دیگر با انتشار یک پست توییتری از تقلب در انتخابات سخن گفته است.
از سوی دیگر، «کیوین کرامر»سناتور جمهوریخواه به عنوان دومین سناتور جمهوریخواه گفت نبرد دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر که در آن در برابر جو بایدن کاندیدای دموکرات ها شکست خورد باید به پایان برسد.
سناتور ایالت «داکوتای شمالی» در یک برنامه در شبکه ان بی سی گفت که« زمان انتقال قدرت فرا رسیده است حداقل زمان همکاری با فرایند انتقال آغاز شده است...من ترجیح می دهم که رئیس جمهوری داشته باشم که یک روز بیشتر برای آماده شدن داشته باشد.»
کرامر گفت که وی به کارکنان خود «از یک هفته پیش» اطلاع داده است که با هر گونه تلاشی برای فرایند انتقالی همکاری کنند.
وی افزود که «ما دولتی داریم که خودمان آن را اداره می کنیم.»
از سوی دیگر سناتور «جان کورنین» از تگزاس نیز روز یکشنبه در توئیتی تأکید کرد که ترامپ باید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.
پیش از این «بات تامی» سناتور جمهوریخواه ایالت «پنسلیوانیا» در مجلس سنای آمریکا تأکید کرد که همه گزینه های حقوقی در دسترس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعتراض به نتایج رای گیری دراین ایالت بی نتیجه مانده است.
تامی که از سال 2010 کرسی این ایالت در مجلس سنا را در اختیار دارد پس از آن که «ماتیو براون»قاضی فدرال با صدور حکمی همه شکایت های ستاد انتخاباتی ترامپ برای ابطال میلیون ها رای پستی در ایالت پنسیلوانیا را رد کرده بود با صدور بیانیه ای تأکید کرد که گزینه های حقوقی ترامپ برای اعتراض به نتایج رای گیری راه به جایی نبرده است.
تامی تأکید کرد که این حکم قضایی در چارچوب سلسله شکست های قضایی صادر شده است که ستاد انتخاباتی ترامپ برای بازنگری در نتایج رای گیری متحمل شده است. 
این سناتور جمهوریخواه تأکید کرد که این تحولات و نتایج به دست آمده در سراسر کشور تأکید می کند که «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 برنده شده است و چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.
سناتور جمهوریخواه به بایدن کاندیدای دموکرات پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «کامالا هاریس» که قرار است پست معاون رئیس جمهور را به عهده داشته باشد را به رغم اختلافات سیاسی ملموس میان آنها تبریک گفت و از اینکه ترامپ و «مایک پنس» معاونش بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده نشدند ابراز ناامیدی کرد.
به رغم آن که آمارها به شکل واضح و روشنی پیروزی بایدن در انتخابات را نشان می دهد اما ترامپ همچنان بر پیروزی اش اصرار می کند و رقبای دموکرات خود را به کلاهبرداری و تقلب متهم می کند.
هنوز برنده انتخابات آمریکا به شکل رسمی اعلام نشده است اما پیروزی بایدن در پنسیلوانیا که انتظار می رود فردا دوشنبه به شکل قطعی اعلام شود اکثریت آرای الکترالی که به دست آورده است را برایش تضمین کند.
جدیدترین تحولات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ «سیدنی پاول» یکی از وکلای وی را که ادعاهای دروغین تقلب را مطرح کرده بود، کنار گذاشت. این اقدام پس از آن صورت گرفت که وی ادعا کرد که مقامات جمهوری خواه در برنامه ای برای دستکاری دستگاه های رای گیری دست داشته اند.
سیدنی پاول همان فردی است که بدون ارائه شواهد، گفت که سامانه رای ‌گیری الکترونیکی در آمریکا میلیون ‌ها رای را به نفع جو بایدن جابجا کرده است؛ ادعایی که خود ترامپ هم چند بار تکرار کرده است.
ترامپ در این بیانیه مدعی شده است که پیگیری ها و داخواست های حقوقی پاول به صورت شخصی بوده است و وی عضو ستاد انتخاباتی ما نیست!
این درحالیست که بسیاری از شکایت های کارزار ترامپ در اعتراض به شمارش آراء توسط «رودی جولیانی» و سیدنی پاول و وکلای دیگر تنظیم و تسلیم دادگاه ها شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم پیش از این در یک توئیت پاول را عضوی از «تیم عالی» وکلای انتخاباتی خود خوانده بود.
پاول در نشست خبری اخیر رودی جولیانی برای تشریح روند حقوقی شکایت های ترامپ در زمینه تقلب در انتخابات ریاست جمهوی 2020 در کنار وی حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 
تکذیب پاول، که به دست متحدان سابق او مانند جولیانی انجام شد، یک سناریوی ناخواسته را برای تیم حقوقی رئیس جمهور در لحظه ای اضافه می کند که شکایت های وی یک به یک در حال رد شدن هستند. 
افرادی مانند خانم پاول و جولیانی به طور مکرر میهمان برنامه های خبری محافظه کاران بوده اند، در آنجا ادعاهایی جعلی را مطرح کرده اند که قضات آنها را رد کرده اند یا اینکه ستاد ترامپ شکایاتی را طرح کرده اند که فاقد مدارک هستند.
پاول، که مستقیماً در پرونده های مبارزات انتخاباتی ترامپ در دادگاه شرکت نداشت، هفته گذشته با یک تیم حقوقی در یک کنفرانس خبری ظاهر شد و به دلیل دفاع قاطع و بی قید و شرط خود از ادعاهای بی اساس، توسط رئیس جمهور و بسیاری از متحدانش مورد استقبال قرار گرفت. اما به ناگاه ورق برگشت.
کنار گذاشتن پاول یک روز پس از آن صورت گرفت که تلاش ‌های دادگاهی دونالد ترامپ یک بار دیگر ناکام ماند. قاضی دادگاه پنسیلوانیا شکایت گروه حقوقی ترامپ را که خواستار ابطال میلیون‌ ها رای پستی در این ایالت تعیین ‌کننده شده بود، رد کرد. این قاضی گفت که استدلال‌ های حقوقی آنان هیچ موضوعیتی نداشته است.
به این ترتیب راه برای تایید نهایی نتیجه ایالت پنسیلوانیا که موعد آن روز دوشنبه است، هموار شد. «جو بایدن» رئیس ‌جمهور منتخب از حزب دموکرات، در این ایالت با بیش از 80 هزار رای پیشتاز است.
رئیس ‌جمهور آمریکا هنوز حاضر نشده بپذیرد که در انتخابات ریاست‌ جمهوری شکست خورده است. او مرتب ادعاهایی درباره تقلب گسترده در انتخابات تکرار می‌ کند ولی او و گروه حقوقی ‌اش، همچنان شواهد و مستنداتی برای آن ارائه نکرده‌ اند.
بسیاری از جمهوری ‌خواهان از تلاش ‌های ترامپ برای به‌ چالش ‌کشیدن نتیجه در چند ایالت حمایت کرده ‌اند اما گروه کوچک ولی رو به افزایشی از آنان دارند راهشان را از او جدا می‌ کنند.
در تازه ترین مورد، «کریس کریستی» یکی از چهره‌ های اصلی حامی ترامپ، از او خواسته است که تلاش‌ هایش برای رد کردن شکستش در مقابل جو بایدن را متوقف کند و نتیجه را بپذیرد.
کریستی فرماندار سابق «نیوجرسی» بوده و در این چهار سال حامی ترامپ بوده است. او از جمله یکی از کسانی بود که برای آمادگی ترامپ در مناظره با بایدن، با او تمرین می‌ کرد.
او در گفت‌ و گو با برنامه هفتگی شبکه تلویزیونی ای‌ بی‌ سی آمریکا گفته است که رفتار گروه وکلای دونالد ترامپ، مایه «شرم کشور» است.
کریس کریستی، که نخستین فرمانداری بود که در دوره قبلی انتخابات در سال 2016 از دونالد ترامپ حمایت کرد، در این مصاحبه گفت که ترامپ «خارج دادگاه مدعی تقلب در انتخابات است ولی وقتی وارد دادگاه می‌ شود مدعی تقلب نمی‌شود و درباره این ادعا هم استدلالی مطرحی نمی ‌کند.»
او گفت: «من حامی رئیس ‌جمهور بوده ‌ام. هر دو بار به او رای داده‌ ام. ولی انتخابات، تبعات دارد. و نمی‌ توانیم همچنان طوری رفتار کنیم که انگار اتفاقی که در واقعیت محقق نشده، رخ داده است.»
«جان کاسیچ» فرماندار سابق اوهایو و دیگر هم حزبی ترامپ هم گفته است که بسیاری ازهمکاران جمهوری خواه وی به دلیل ترس از رویارویی با رقیبان مورد حمایت ترامپ در ایالت های خود، می ترسند علیه ادعاهای بی اساس رئیس جمهور ترامپ در مورد تقلب در انتخابات صحبت کنند.
وی که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2016 رقیب اصلی ترامپ بود، در مصاحبه ای با رادیو ملی عمومی آمریکا گفت که سایر اعضای حزب وی «از ترامپ می ترسند. و این وضعیت بسیار چشمگیری است.»
وی ادامه داد: [بایدن] به وضوح در این انتخابات پیروز شده است و برای من کاملاً شگفت آور است که جمهوری خواهان ساکت نشسته اند. این منطقی نیست.
کاسیچ یکی از منتقدان قدیمی ترامپ است که از تأیید وی در انتخابات 2016 خودداری کرد.
فرماندار سابق اوهایو در سال 2019 به عنوان تحلیلگر سی ان ان استخدام شد و در کنوانسیون ملی دموکراتی ها در سال 2020 سخنرانی کرد و از کاندیداتوری بایدن برای ریاست جمهوری پشتیبانی کرد.
از سوی دیگر گزارش شده است که دادستان کل ایالت میشیگان در حال بررسی قانونی یا غیرقانونی بودن اقدام مسئولانی است که برای اجرای دستور ترامپ، خواستار متوقف کردن ثبت پیروزی جو بایدن در این ایالت شده بودند.
میشیگان اوایل هفته جاری زمانی در کانون توجهات قرار گرفت که دو عضو جمهوری‌ خواه در هیئت محلی انتخابات در بخش واین، حاضر نشدند نتایج انتخابات 2020 را ثبت کنند. این دو نفر پس از واکنش عمومی از موضع خود کوتاه آمدند و حاضر شدند نتایج را تایید کنند.
ترامپ سه ‌شنبه شب این مسئولان را فراخوانده بود. این دعوت پس از آن صورت گرفت که آنها رای خود را پس گرفتند و از تایید نتیجه انتخابات سر باز زدند.
بخش واین مرکز شهر دیترویت محسوب می ‌شود و عدم تایید نتایج آنجا باعث شد تا آرایی که عمدتا دموکرات ‌ها و بخشی از سیاه‌ پوستان منطقه به طور قانونی به صندوق ریخته‌ بودند،‌ ابطال شود.
اقدام ترامپ تنها تلاش او برای اثرگذاری روی مسئولان میشیگان نبوده است. روز جمعه هم چهار جمهوری ‌خواه میشیگان از مجلس این ایالت برای دیدار با رئیس‌ جمهور به واشنگتن سفر کردند. گفته شده ترامپ سعی داشته است با فشار بر مسئولان، آنها را به انتخاب گزینشگرانی وادار کند که رأی الکترال خود را به نفع او صادر کنند.
از شب پس از ملاقات با رئیس‌ جمهور، عکس‌ هایی از این نمایندگان منتشر شد که در هتل ترامپ مشغول نوشیدن مشروب بودند. این موضوع انتقادات زیادی را در شبکه‌ های اجتماعی برانگیخت.
به گفته منابع آگاه، دادستان کل در حال بررسی این موضوع است که آیا هیچ ‌یک از این مسئولان ایالتی در رشوه‌ گیری، نقض سوگند یا دسیسه ‌چینی دست داشته‌ اند، یا خیر.
در ایالت ‌های آریزونا و جورجیا هم دعاوی ترامپ رد شده ‌اند.
خودداری دونالد ترامپ از اعلام شکست، روندی را که به طور معمول بعد از انتخابات برای انتقال قدرت به فرد پیروز صورت می‌ گیرد، پیچیده کرده است.
جو بایدن قرار است فردا سه ‌شنبه اعلام کند نخستین گروهی که برای مقام‌ های کابینه ‌اش در نظر گرفته چه کسانی هستند.
او پیشتر گفته بود این‌ که هنوز دونالد ترامپ و دولتش حاضر نشده ‌اند روند انتقال قدرت را آغاز کنند، شرم‌ آور است.
گفته می‌ شود که نیمی از پست ‌های مهم کاخ سفید به زنان واگذار می‌ شود. ناظران بر این باورند که بایدن بسیاری از اعضای کابینه را از افرادی برمی‌ گزیند که پیشتر در زمان معاونت باراک اوباما با آنها همکاری داشت.
انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا روز 3 نوامبر (13 آبان) برگزار شد. برآورد رسانه ‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی به دست آورده است.
طبق جدول زمانی رسمی، جو بایدن از 20 ژانویه (1 بهمن) کار خود را به عنوان چهل ‌و ششمین رئیس جمهور آمریکا آغاز می‌ کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/506247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اقدام جالب امیرعبداللهیان برای تشکر از سردار حاجی‌زاده/ عکس

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی در 25 فروردین/ تصاویر

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

بیش از 50 درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ 2 پایگاه هوایی صهیونیست‌ها ضربات اساسی خورد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال 1403 در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

داستان محسن رضایی؛ از ماجرای مرگ پسر تا اختلاف با فرماندهان ارتش

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

انتقال بیش از 774 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

انتقال نوروزی 458 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان

پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 می‌رسد

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 درصد می‌رسد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

سید حسن خمینی: امروز همه باید به قدرت ملی خود ببالیم

شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به 128 باب رسید

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش