پیام ویژه

آخرين مطالب

توصیه یک جمهوریخواه برجسته به ترامپ:به شکست خود و پیروزی بایدن اذعان کن بين الملل

توصیه یک جمهوریخواه برجسته به ترامپ:به شکست خود و پیروزی بایدن اذعان کن
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رئیس جمهوریخواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که ترامپ باید به پیروزی بایدن اذعان کند.

به گزارش جماران به نقل از العربیه، «پل رایان»رئیس جمهوریخواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به پایان رسیده است.
رایان از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا خواست که پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات را در انتخابات سوم نوامبر به رسمیت بشناسد.
پیش از این نیز سه سناتور جمهوریخواه عضو مجلس سنای آمریکا پیروزی باید را مورد تأکید قرار داده بودند.
«لیزا مورکوفسکی» سناتور جمهوریخواه عضو مجلس سنای آمریکا از کاخ سفید خواست که فرایند انتقال قدرت به « جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را آغاز کند و به شدت از« دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا به دلیل تشکیک در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتقاد کرد.
مورکوفسکی سناتور ایالت «آلاسکا»در توئیتی نوشت: «وقت آن فرا رسیده است که فرایند انتقالی به شکل کامل و رسمی آغاز شود».
وی افزود:« با برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سال 2020 و تأیید نتایج همه ما باید به تعهدمان برای شفافیت فرایند انتخابات عمل کنیم و از اعتماد آمریکا به سیستم انتخاباتی مان حمایت کنیم. همه ایالت ها فرایند انتخاباتی آزاد و شفاف را تضمین کردند. ترامپ رئیس جمهور فرصت اعتراض از طریق دادگاه ها را داشت و تا کنون نیز دادگاه ها شکایت های وی را بی اساس دانستند».
مورکوفسکی از فشار بر قانونگذاران ایالت ها برای تحت تاثیر قراردادن نتایج انتخابات توسط ترامپ انتقاد کرد و گفت که این اقدام«نه فقط بی سابقه است بلکه برخلاف فرایند دموکراتیک ماست».
پیش از این مورکوفسکی به همراه گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا پیروزی بایدن را تبریک گفتند.
«کیوین کرامر»سناتور جمهوریخواه به عنوان دومین سناتور جمهوریخواه گفت نبرد دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر که در آن در برابر جو بایدن کاندیدای دموکرات ها شکست خورد باید به پایان برسد.
سناتور ایالت «داکوتای شمالی» در یک برنامه در شبکه ان بی سی گفت که« زمان انتقال قدرت فرا رسیده است حداقل زمان همکاری با فرایند انتقال آغاز شده است...من ترجیح می دهم که رئیس جمهوری داشته باشم که یک روز بیشتر برای آماده شدن داشته باشد.»
کرامر گفت که وی به کارکنان خود «از یک هفته پیش» اطلاع داده است که با هر گونه تلاشی برای فرایند انتقالی همکاری کنند.
وی افزود که «ما دولتی داریم که خودمان آن را اداره می کنیم.»
از جهتی دیگر سناتور «جان کورنین» از تگزاس نیز روز یکشنبه در توئیتی تأکید کرد که ترامپ باید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.
پیش از این «بات تامی» سناتور جمهوریخواه ایالت «پنسلیوانیا» در مجلس سنای آمریکا تأکید کرد که همه گزینه های حقوقی در دسترس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعتراض به نتایج رای گیری دراین ایالت بی نتیجه مانده است.
تامی که از سال 2010 کرسی این ایالت در مجلس سنا را در اختیار دارد پس از آن که «ماتیو براون»قاضی فدرال با صدور حکمی همه شکایت های ستاد انتخاباتی ترامپ برای ابطال میلیون ها رای پستی در ایالت پنسیلوانیا را رد کرده بود با صدور بیانیه ای تأکید کرد که گزینه های حقوقی ترامپ برای اعتراض به نتایج رای گیری راه به جایی نبرده است.
تامی تأکید کرد که این حکم قضایی در چارچوب سلسله شکست های قضایی صادر شده است که ستاد انتخاباتی ترامپ برای بازنگری در نتایج رای گیری متحمل شده است. 
این سناتور جمهوریخواه تأکید کرد که این تحولات و نتایج به دست آمده در سراسر کشور تأکید می کند که «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 برنده شده است و چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.
سناتور جمهوریخواه به بایدن کاندیدای دموکرات پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «کامالا هاریس» که قرار است پست معاون رئیس جمهور را به عهده داشته باشد را به رغم اختلافات سیاسی ملموس میان آنها تبریک گفت و از اینکه ترامپ و «مایک پنس» معاونش بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده نشدند ابراز ناامیدی کرد.
در تحولی دیگر، دولت فدرال ایالات متحده آمریکا،«جو بایدن» را به‌عنوان «برنده ظاهری» انتخابات 3 نوامبر به رسمیت شناخت و کار انتقال قدرت به‌طور رسمی آغاز شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا با عقب نشینی آشکاری در یک تویئت اذعان کرد، زمان آن رسیده است تا اداره خدمات عمومی «آنچه را باید انجام شود، انجام دهد». وی این اقدام را در راستای منافع کشور برشمرد.
«امیلی مورفی» رئیس سازمان خدمات عمومی دولت ترامپ در نامه‌ای به جو بایدن گفت که منابع لازم برای انتقال قدرت را در اختیار او می‌گذارد.
با این حال ترامپ در توییت خود همچنان از قبول نتیجه انتخابات امتناع کرده است: «پرونده ما به‌طور جدی ادامه دارد، مبارزه خوبی را ادامه می‌دهیم و من معتقدم که پیروز خواهیم شد.»
ترامپ همچنین تاکید کرده است که امیلی مورفی در این مدت مورد تهدید و آزار قرار گرفته است.
خانم مورفی از سوی دیگر گفته است که از سوی کاخ سفید تحت فشار قرار نگرفته است تا انتقال رسمی را به تاخیر بیاندازد و «از ترس یا طرفداری» تصمیمی نگرفته است.
این چراغ سبز بدین معنا است که هم اکنون تیم بایدن به بودجه، فضای اداری و امکان ملاقات با مقامات فدرال دسترسی خواهد داشت.
«یوهانسون آبراهام» مدیر اجرایی انتقال قدرت جو بایدن نیز گفت که این تصمیم «یک گام ضروری برای شروع مقابله با چالش‌های پیش‌روی ملت ما از جمله مهار همه‌گیری و کنترل همه‌ جانبه اقتصاد است.»
یک مقام نزدیک به بایدن گفت که فوری‌ترین نیاز امکان دسترسی به داده‌های کووید-19 و برنامه‌های توزیع واکسن است.
«چاک شومر» رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا در واکنش به نامه اداره خدمات عمومی آمریکا، آن را نشان سازش توصیف کرد و گفت که هم اکنون نیاز است تا متحد شویم.
از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا نام چند نفر افرادی را که برای سمت‌های عالی امنیتی در دولت آینده خود در نظر گرفته است، اعلام کرد.
رئیس جمهور منتخب آمریکا در شرایطی که رقیبش دونالد ترامپ هنوز نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوی و شکست خودش را نپذیرفته، روز دوشنبه 23 نوامبر (3 آذر) با بیانیه‌ای «جک سالیوان» را به عنوان مشاور امنیت ملی، «لیندا توماس گرینفیلد» را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد و «جان کری» را به سمت نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی در دولت آتی معرفی کرد.
جو بایدن که روز دوشنبه چند بیانیه منتشر کرد، پیش از معرفی نام این چند تن، «آنتونی بلینکن» مشاور قدیمی سیاست خارجی را نیز به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرده بود.
وی همچنین از قصد خود برای تعیین «الخاندرو مایورکاس» در سمت وزیر امنیت ملی خبر داده و گفته است که «آوریل هینس» را نیز به عنوان مدیر اطلاعات ملی در نظر گرفته است.
گزارش ها همچنین حاکی است بایدن، «جنت لوییز یلن» 74 ساله را نیز به سمت وزیر خزانه داری خود برگزیده است. خانم یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، اولین بانویی خواهد بود که اگر رسما انتخاب و توسط مجلس سنا تایید شود، عهده دار وزارت خزانه داری آمریکا خواهد شد.
به جز بلینکن که از طرفداران توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌رود، حضور جان کری در ترکیب کابینه آتی آمریکا، ولو در سمتی پایین‌تر، نشان از قصد کاخ سفید برای نزدیکی و ظاهرا بازگشت به توافق برجام دارد. جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، نمایندگی این کشور را برای امضای توافق هسته‌ای با ایران به عهده داشت.
از جهتی دیگر،وزارت دفاع آمریکا«پنتاگون» نیز اعلام کرد که برای انتقال قدرت به شکل منظم و حرفه ای به تیم بایدن آماده است.
با وجود این تحولات ترامپ اعلام کرد که تصمیم اداره خدمات عمومی(جی اس ای)برای آغاز فرایند انتقال قدرت به «جو بایدن» به معنای موافقتش با نتیجه انتخابات نیست.
ترامپ در توئیتی در حساب توئیتری خود نوشت:« چه ارتباطی میان اجازه دادن به اداره خدمات عمومی برای همکاری مقدماتی با دموکرات ها با ادامه پیگیری مسائل مان در دادگاه های مختلف درباره آن چه فاسد ترین انتخابات در تاریخ سیاسی آمریکا به شمار می رود، وجود دارد؟ ما با بالاترین سرعت پیش می رویم.»

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/508056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ده نمکی در دو اپیزود

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

در باکو جایی برای شیعیان نیست

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

اعزام 90 هزار شهروند ایرانی به حج امسال

روایت ضرغامی از پیاده‌روی بین مردم و شنیدن حرف آنان درباره طرح حجاب

جزئیات طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

جمع شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزند خواندگی