پیام ویژه

آخرين مطالب

تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ اقتصادي

تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایسنا / ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص 40 درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
ستاد تنظیم بازار در پی افزایش شدید قیمت مرغ زنده و به تبع آن مرغ گرم در استانهای مختلف کشور، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی (صرفا جهت مصارف خانوار) را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار کرد.
در همین راستا، کارگروه های استانی تنظیم بازار با لحاظ برش استانی، سهمیه ها را اعلام و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور با قیمت مصوب
همچنین در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ مقرر شد، شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری اتاق اصناف ایران، نسبت به توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور با قیمت مصوب اقدام کند.
در این ستاد مقرر شد در استانهایی که برای توزیع مرغ منجمد شرایط خاصی دارند، استانداران راسا در کارگروه های استانی در خصوص قیمت عرضه مرغ منجمد تصمیم گیری نموده و تعدیل قیمت مربوطه به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام گردد.
ستاد تنظیم بازار همچنین در راستای مدیریت موثر جوجه ریزی (ماهانه 120 میلیون قطعه) و تامین مکفی گوشت مرغ ایام پایانی سال، مقرر کرد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد.
در همین راستا، در خصوص میزان نهاده های مورد نیاز برای دو دوره جوجه ریزی بررسی های لازم انجام و گزارش مربوطه به جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه شود.
اختصاص 40 درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور
همچنین ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص 40 درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
در ستاد تنظیم بازار درخواست انجمن کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور آبزیان، مبنی بر بلااستفاده ماندن کارخانجات خوراک دام به دلیل عدم تامین نهاده های دامی و مواد اولیه و همچنین پیشنهاد اختصاص درصدی از نهاده های دامی (ذرت و کنجاله) به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور و واگذاری مسئولیت توزیع به این کارخانجات، تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در این ستاد، مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی پس از اصلاحات لازم در سامانه بازارگاه و ایجاد امکان خرید و فروش برای این کارخانجات در سامانه، مقدمات لازم را برای انجام درخواست انجمن فراهم کند.
وزارت جهاد کشاورزی همچنین برنامه زمانبندی پیاده سازی و اجرای طرح اختصاص 40 درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور تا ابتدای سال آینده را تهیه و به جلسات آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه کند.
در روزهای گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش 30 هزار تومان رسید.
این در حالی است که هفته گذشته قیمت مرغ گرم در بازار حدود 26 تا 27 هزارتومان بودو اواخر مهر ماه نیز کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 20 هزار و 400 تومان تصویب کرده است.
در نهیت در جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار استان تهران مقرر شده که مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 15 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی 18 هزار و 500 تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری تهران توزیع شود.
توزیع مرغ گرم در فروشگاه های زنجیره ای از شنبه
در همین حال مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع 650 تن مرغ گرم در روز شنبه (8 آذر) خبرداد و گفت: قرار است از روز شنبه مرغ گرم علاوه بر میادین میوه و تره بار در فروشگاه های زنجیره ای نیز توزیع شود.
رضا سالمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری توزیع مرغ گرم و منجمد را آغاز کردیم، گفت: روز شنبه 50 تن، یکشنبه 160 تن، دوشنبه 260 تن، سه شنبه 290 تن، چهارشنبه 350 تن و پنجشنبه نیز 500 تن مرغ گرم با قیمت 18 هزارو500تومان و در کنار آن روزی 300 تن مرغ منجمد با قیمت 15هزار تومان برای مصرف کننده در میادین توزیع کردیم و این توزیع تا زمانی که قیمت مرغ به نرخ مصوب برسد ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: توزیع مرغ گرم فعلا در استان تهران انجام می شود ولی مرغ منجمد در همه استان ها در حال توزیع است.
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران اضافه کرد: تا به امروز مرغ گرم فقط در میادین میوه و تره بار توزیع می شد اما از شنبه (8 آذر) علاوه بر میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای نیز وارد چرخه توزیع مرغ می شوند و در فاز بعدی نیز فروشگاه های منتخب اضافه خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر کاهش جوجه ریزی و احتمال کاهش عرضه مرغ به بازار و افزایش قیمت آن، شرکت پشتیبانی امور دام زودتر اقدام به توزیع مرغ گرم در بازار نکرد؟ گفت: این شرکت براساس وظیفه ای که دارد بایستی مرغ ذخیره و در مواقع لازم اقدام به توزیع مرغ در بازار کند که این اقدام صورت گرفت.
به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای هفته به دلیل کاهش عرضه مرغ، توزیع را آغاز کرد و با وجود اینکه مصرف مرغ میادین روزانه 60 تا 70 تن بود، توزیع ١٠ برابری را آغاز کردیم.
سالمی با اشاره به اینکه بایستی به ریشه این گران ها توجه کرد، گفت: بهمن ماه سال گذشته در تامین ارز نهاده های دامی وقفه ای ایجاد شد و تا اردیبهشت امسال به دلیل کاهش تخصیص ارز نهاده های دامی، واردات کمتری صورت گرفت. در حقیقت بانک مرکزی به دلیل محدودیتهای منابع ارزی و تحریم ها ارز کمتری تخصیص داد و بعد از آن نیز دیگر جوجه ریزی برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی نداشت، زیرا مطمئن نبودند که نهاده به موقع در اختیارشان قرار بگیرد و به همین دلیل جوجه ریزی کاهش یافت. با کاهش جوجه ریزی جوجه یکروزه روی دست تولیدکننده باقی ماند و آنها مجبور شدند جوجه های 2700 تومانی خود را با قیمت های بسیار کمتر بفروشند و بنابراین از شهریور ماه بخشی از تخم مرغ های نطفه دار را داخل دستگاه هچر و ستر نبردند تا جوجه ای تولید نشود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت جهادکشاورزی به این موضوع ورود کرد و گشایش ارزی نهاده نیز حاصل شد و نهاده دامی به میزان کافی وارد کشور شده است. بانک مرکزی نیز ارزهای خوبی برای واردات تخصیص داد و این نهاده ها در حال ترخیص از گمرک هستند.
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه 500 هزار تن سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده که قرار است در چندین مرحله در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: در فاز اول 150 هزارتن سویا در سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی قرار داده شده است تا تولیدکنندگان براساس تولیدات خود خریدهایشان را انجام دهند و مابقی نیز در مراحل بعد در بازارگاه عرضه می شود.
وی در پایان با تاکید براینکه مرغ گرم به اندازه کافی وجود دارد و مردم هیجانی خرید نکنند، گفت: مصرف کنندگان خریدشان را در این دو هفته مدیریت کنند و به اندازه نیاز مرغ خریداری کنند. شنبه ( 8 آذر) نیز 650تن مرغ گرم توزیع می شود که 350 تن در میادین میوه و تره بار و 300 تن در فروشگاه های زنجیره ای خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/509164/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

داستان ابوشجاع

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

2 وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند/ ذوالنوری هم وارد گود شد

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو