پیام ویژه

آخرين مطالب

مخاطبان درباره «تله تنش» چه گفته‌اند؟ يادداشت

مخاطبان درباره «تله تنش» چه گفته‌اند؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
گزارش دیروز روزنامه «آرمان ملی» در خصوص ترور شهید محسن فخری زاده با تیتر «تله تنش - بازهم ترور‌دانشمندان هسته‌ای» با حمایت‌ها و انتقاداتی روبه‌رو شد که از این رو بهتر دیدیم موضع روزنامه «آرمان ملی» را در مساله اخیر بشکافیم. امروز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که دشمنان این مرز بوم که مثلث آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان سعودی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند همواره درصدد ضربه زدن به کشور هستند. از این جهت است که نباید در زمینی که آنها تعریف کرده و درست می‌کنند بازی کنیم. بلکه باید برخورد قاطع و انتقام سخت به تروریست‌ها و دشمنان را با درایت عملی کنیم. مساله مهم امنیت ملی است که محلی برای جناح‌بازی نیست.
در زمین دشمن بازی نکنیم!
ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده باعث ناراحتی عمیق آحاد جامعه، مسئولان و رسانه‌ها شد و همگان نیز بر موضع انتقام و برخورد با عاملان و آمران این جنایت دهشتناک و تروریستی هم‌نظرند. این در حالی است که همه رسانه‌های مکتوب و رسمی به پوشش خبر این عمل تروریستی و تحلیل ابعاد، زوایا و کشورهای داخل در این عملیات پلید پرداختند و این مساله را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند. روزنامه «آرمان ملی» نیز به‌عنوان یک رسانه مستقل در شماره گذشته خود این موضوع را از این زاویه بررسی کرد که مثلث ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان درصدند که تا حد ممکن نگذارند ایران در فضای بین‌المللی به تحرک بپردازد و روابط دوجانبه یا چندجانبه خود را با کشورهای مختلف جهان برقرار سازد. قدر مسلم موضع جمهوری اسلامی نسبت به توافقات بین‌المللی چون برجام و ارتباط با کشورهایی همچون آمریکا مشخص است و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مورد اعتماد نیستند. هدف ما نیز فارغ از جنجال‌های جناحی بر دفاع از منافع ملی است و در موضوع اخیر نیز بر همین محور گام برمی‌داریم. با این حال مطلب روز گذشته با تیتر «تله تنش» با واکنش‌های متفاوتی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد. از حمایت‌ها و تشکر‌ها مخاطبان عبور می‌کنیم. اما منتقدان که اکثرا از خانم‌ها بودند در تماس با روزنامه بر این نظر بودند که ما از موضع ضعف و ترس چنین عنوانی را انتخاب کرده‌ایم. چنانکه پایگاه خبری مشرق‌نیوز با اشاره به مطلب منتشرشده در روزنامه «آرمان ملی» آورده است: «متاسفانه بخشی از بدنه طیف اصلاح‌طلب اصرار دارد که همواره نسخه «ذلت» و «حقارت» بپیچد.» با این حال منتقدان باید بر این نکته مهم توجه داشته باشند که مثلث آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان سعودی درصدند با ایجاد تنش در منطقه، ایران را وارد تنش‌هایی کنند و با دستاویز قرار دادن همین امور مساله صلح جهانی که ایران همواره داعیه‌دار آن بوده را زیر سوال ببرند. مسلما پیگیری اخبار جهان می‌تواند در تحلیل بهتر مسائل به افراد کمک کند. اگر امروز توانسته‌ایم پس از سال‌ها آمریکای جنایتکار را در مجامع بین‌المللی محدود و منزوی کنیم برمبنای همین سیاست و حکمت بوده است.
انتقادات مخاطبان
یکی از بانوان منتقد انتقاداتی بیان داشت که در واقع سخن بسیاری از منتقدان بود، وی در تماس با روزنامه بیان کرد: اکنون در این اوضاع جامعه وقت تیتر زدن درباره مذاکره است؟ ما هنوز جواب خون سردار سلیمانی را نداده‌ایم و الان اتفاقات دیگری می‌افتد و معلوم نیست چند روز دیگر چه اتفاقاتی بیفتد. شما مسئولید که چه به خورد مردم بدهید. حرف زدن از مذاکره واقعا جایی برای گفتن دارد؟ مقداری به خودتان بیایید. همه ما مسئولیم در همه زمینه‌ها. این است قداست ایرانی بودنمان؟ مخاطب دیگری نیز اینگونه گفت: «سر تیتر روزنامه‌تان درخصوص برجام نوشته بودید. چرا حرف برجام را سرتیتر می‌کنید؟ وقتی که ما هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم و نمی‌خواهیم مذاکره‌ای داشته باشیم و سرمایه‌های ملی ما را به نحوی شهید می‌کنند، چرا از مذاکره می‌نویسید؟ نباید بگذارید طرح هیچ مذاکره‌ای در روزنامه شما بیاید. مردم ما هیچ مذاکره‌ای را قبول نمی‌کنند و باید بنویسید فقط «انتقام سخت». لازم به ذکر است که اکثر منتقدان نیز از همین جنس مطالب بیان داشتند و تفاوتی در بین انتقادات آنها چندان دیده نمی‌شد.
گرفتار تحلیل‌های جناحی نشویم
ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده مساله‌ای ملی است و همگان فارغ از گرایش سیاسی و جناحی در شهادت این دانشمند ناراحت، غمگین و منتظر انتقام سخت هستند. لذا اینکه این موضوع را به مساله‌ای جناحی تقلیل دهیم، درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و به منافع ملی هم کمکی نمی‌کند. چنانکه محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی آورده است: «به آنها که ترور شهید محسن فخری‌زاده را دستمایه‌ رقابت‌های سیاسی کرده‌ و آن را به توافق هسته‌ای ربط می‌دهند، یادآوری می‌کنم شهیدان شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن و رضایی‌نژاد همه در سال‌های 88 تا 90 ترور شدند. یعنی زمانی که شما قطعنامه‌های شورای امنیت را ورق‌پاره می‌دانستید.» با این حال برخی رسانه‌ها چنین برداشتی از موضوع ندارند و صرفا طبق منویات خود پیش می‌روند. مثلا سایت جهان‌نیوز با اشاره به گزارش «آرمان ملی» در خصوص ترور شهید فخری‌زاده به ظن خود و در حرکتی سیاسی و جناحی روزنامه آرمان! را به خانواده مرحوم آیت‌ا... هاشمی منتسب کرده و تیتر انتخاب‌شده برای این مطلب را نیز در ادامه راهبرد ذلت و تسلیم دانسته است. این در حالی است که اسم روزنامه نه آرمان که «آرمان ملی» بوده و موضع مستقل خود را داشته و دارد و وابستگی به هیچ خانواده و خاندانی هم نداشته و ندارد. هر چند آیت‌ا... هاشمی را از استوانه‌های نظام و بنیانگذاران انقلاب اسلامی می‌داند و همواره به عملکرد مثبت ایشان در دوران انقلاب و پس از آن اشاره می‌کند. مساله مهم اینجاست که در اتفاق ملی نباید گرفتار تحلیل‌های سطحی و جناحی شویم و نا‌خواسته در زمین دشمن بازی کنیم بلکه باید هوشیاری، تدبیر، عزت، مصلحت را همواره سرلوحه سیاست خارجی قرار دهیم. آنچه مسلم است برجام بماند یا نماند و چه تصمیمی در مورد این توافق گرفته خواهد شد که در اختیار مسئولان و بزرگان نظام خواهد بود اما مهم این است که امنیت ملی نباید به هیچ وجه خدشه‌دار شود. تحلیل‌های انتخاباتی برخی رسانه‌ها و کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتسب به اصولگرایان تند نیز در این موضوع ملی امری ناروا و خلاف اصول اخلاقی است. رسالت و مبنای اصلی حرکت ما همواره در راستای حفظ امنیت ملی و مصالح عالیه نظام بوده و خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/510681/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند