پیام ویژه
دوقلوهاي به هم چسبيده‌اي که مرگ آنها را از هم جدا کرد
ناگفته‌هاي مسئول تشريح جسد لاله و لادن پس از 10 سال
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 4:00:21 PM
سراج 24

مسئول تشريح جسد لاله و لادن با اينکه تا به حال هزاران جسد را تشريح کرده مي‌گويد هنگام تشريح جسد لاله و لادن حس متأثر کننده‌اي داشته و وضعيت تشريح اجساد آنها نشان داد که از اول نبايد اين دوخواهر زير تيغ جراحي بروند.

 

 

به گزارش سراج24: کمتر کسي است که نام لاله و لادن دو خواهر دوقلويي که از ناحيه سر به هم چسبيده بودند را نشنيده باشد. خواهراني که 29 سال از عمر خود را با هم رفتند و با هم آمدند.

وقتي لاله رشته مديريت در شهر يزد و لادن در رشته حسابداري شهر کرج قبول شد. همه به اين فکر مي‌کردند که چطور اين دو خواهر به هم چسبيده همزمان مي‌‌توانند هم در يزد باشند و هم در کرج. نتيجه اين شد که رئيس جمهور وقت به وزير علوم دستور داد تا دوقلو‌ها با سهميه رياست جمهوري سر کلاس حقوق دانشگاه تهران بنشينند.

لاله دوست داشت خبرنگار شود و لادن وکالت مردم را در شيراز برعهده بگيرد.

علي‌رغم مراجعه به پزشکان مختلف مغز و اعصاب، هيچ کس زير بار انجام جراحي براي جدا کردن اين دوخواهر نرفت و بالاخره قرعه به نام بيمارستان رافلز در سنگاپور افتاد.

تنها ساعتي پس از آغاز جراحي به دليل خونريزي بيش از حد لادن از دست رفت و لاله هم بعد از 10 ساعت و نيم به لادن پيوست.

اکنون با گذشت 10 سال از فوت اين دو خواهر قره داغي، رئيس تالار تشريح پزشکي قانوني در مورد مرگ لاله و لادن دوقلوي به هم چسبيده مي‌گويد: با آنکه ما بسيار با تشريح اجساد سر و کار داريم ولي هنگام تشريح جسد اين دو خواهر بسيار متأثر شدم.

وي مي‌افزايد: من شخصاً خودم اين دو خواهر را تشريح کردم و مشخص شد که از ابتدا اين دو نبايد تحت عمل جراحي جدا شدن قرار مي‌گرفتند چرا که در ناحيه عروق مغز چند رگ مشترک حياتي داشتند که در صورت جراحي، مرگ آنها محرز بود و امکان زنده نگهداشتن اين دو اصلاً وجود نداشته است.

قره داغي اذعان مي‌کند: پزشکان ايراني نيز از ابتدا مي‌دانستند که در صورت انجام چنين جراحي لاله و لادن جان خود را از دست خواهند داد و به دليل اخلاق اين کار را انجام ندادند اما يک پزشک آسياي جنوب شرقي حاضر شده بود اين کار را بکند که به نظر مي‌رسد صرفاً جنبه شهرت و رسانه‌اي بودن مطلب را در نظر گرفته بودند تا جنبه کار. اين دو خواهر به جز اشتراک در چند رگ مغز بقيه اندامهايشان طبيعي و جدا بود.



http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/127/ناگفته‌هاي-مسئول-تشريح-جسد-لاله-و-لادن-پس-از-10-سال
بستن   چاپ