پیام ویژه
چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 - 09:08:22
پیام ویژه - تعطیلی؛ واژه ای که چندسالی جسته و گریخته در محافل رسمی و غیر رسمی ورد زبان عوام و خواص بوده و هرازچندگاهی تصمیماتی درخصوص افزایش آن گرفته شده اما هیچوقت به مرحله عمل نرسیده است. این مهم اما در چندوقت اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته بطوریکه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پس از چندین سال بلاتکلیفی بالاخره با افزایش آن موافقت کردند اما جزئیات را به بررسی در صحن علنی مجلس واگذار کردند.
افزایش تعطیلات به دو روز در هفته اگرچه تقریبا به قطعیت نزدیک شده اما چالش‌هایی در پی داشته است. یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو تصمیم درخصوص وضعیت بانکها، کارگران مشمول قانون کار، ساعت کاری کارمندان دولت و ... است.
از روزی که خبر تصویب این موضوع در کمیسیون اجتماعی مخابره شده این سوال در محافل کارگری بوجود آمده که آیا کارگران نیز مشمول این قانون میشوند؟ ساعات کاری آنها چگونه محاسبه خواهد شد؟ تعطیلات آنها نیز به دو روز افزایش پیدا می‌کند یا در ازای روز تعطیل اضافه کار دریافت خواهند کرد؟
در میان بانکها و کارمندان آنها نیز سوالات مشابه رد و بدل می‌شود که آیا بانکها بعنوان واسط مهم اقتصادی و در خط مقدم معاملات اقتصادی هم مشمول این قانون خواهند شد؟ برای کارمندان هم این سوال ایجاد شده که آیا زمانی به ساعات کار آنها در طول هفته اضافه خواهد شد؟
همه اینها بخشی از سوالات مهم کارگران، کارمندان دولت، کارمندان بانکها و ... است که بنظر میرسد تا تصویب جزئیات قانون در مجلس شورای اسلامی باید منتظر ماند تا نمایندگان با بحث های کارشناسی و با چکش کاری بتوانند قانونی با عیب و نقص کمتر را به مرحله اجرا برسانند.
فارغ از این چالش، موضوع مهم دیگری که این روزها بیشتر مورد بحث و جدل قرار میگیرد، روز تعطیلی مضاعف در هفته است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1477804/چالش‌های-افزایش-تعطیلی؛-شنبه-یا-پنج‌شنبه،-مساله-این-است!
بستن   چاپ