پیام ویژه
با موافقت نمایندگان؛
خودروسازان موظف به اعلام قیمت تمام‌شده شدند
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 11:56:43
اخبار ویژه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش خبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز ( یکشنبه) در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو، با 149 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده 6 این طرح موافقت کردند.
بر اساس این مصوبه، شرکت‌های خودروسازی موظفند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، درصد خودرو و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای رقابت اعلام کنند و تخلف از این امر جرم محسوب می‌شود و مرتکب به یکی از مجازات‌های تعزیری درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت 92 محکوم می‌شود.
بهرام پارسایی در تشریح این پیشنهاد، گفت: متأسفانه در حال حاضر قیمت گذاری خودرو راستی آزمایی نمی‌شود و بر این اساس خودروسازان، خودروهای تولیدشده را عرضه نمی‌کنند و با این اقدام خود باعث افزایش بی رویه قیمت خودرو شده اند .
وی گفت: عدم راستی آزمایی در قیمت خودرو یکی از دلایل اصلی نابسامانی بازار خودرو است و باید کاری کرد که دیگر خودروسازان نتوانند خودروهای تولیدشده را دپو کنند و باید آن را به بازار عرضه کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/219476/خودروسازان-موظف-به-اعلام-قیمت-تمام‌شده-شدند
بستن   چاپ