پیام ویژه
فرماندار جویبار:
پای مواد مخدر به مدارس کشیده شده است
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 1:08:33 PM
اخبار ویژه - سید علی اسد پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری جویبار با اشاره به اینکه توجه به مدارس و صرف هزینه در حوزه ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان اثر بخش خواهد بود، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم معلمان و روحانیون ورود به حوزه اجتماعی، به روزکردن دانسته‌های خود و همگام شدن با نوجوانان است.
وی تصریح کرد: باتوجه به اوقات فراقت دانش آموزان در تابستان دستگاه‌های مرتبط باید فضاهای لازم و بانشاطی برای نوجوانان در نظر داشته باشند تا روح آنان درگیر مسائل حاشیه‌ای در اجتماع نشود.
فرماندار جویبار با بیان اینکه سن مصرف مواد مخدر به مدارس کشیده است، گفت: عواملی چون سهل انگاری خانواده‌ها، دسترسی راحت دانش آموزان در فضای مجازی به این موضوع، کنجکاوی و روحیه ریسک پذیری نوجوانان، فقرو بیکاری و سرخوردگی‌های اجتماعی و....در پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در کشور دخیل هستند.
در ادامه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جویبار با بیان اینکه به خاطر برخی معضلات اجتماعی شاهد رشد فزاینده اعتیاد در داخل روستاهها و حاشیه شهرها هستیم، گفت: هفته گذشته در یک کار اطلاعاتی یک ماهه توسط همکاران خدوم نیروی انتظامی 5 کیلو انواع مواد مخدر در شهرستان جویبار کشف و ضبط شده است.
سرهنگ اکبردرویشی بیان کرد: متأسفانه سن و جنس مواد مخدر در کشور تغییر کرده و شاهد پایین آمدن سن مواد مخدر از 18 سال به 12 سال هستیم.
وی بر آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح مدارس شهرستان جویبار تاکید کرد و افزود: باید جلسات و کارگاه‌های آموزشی تخصصی در راستای مبارزه با مواد مخدر درمدارس برپا شودتا شاهد کاهش این آسیب اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان باشیم.
سرهنگ درویشی با اعلام اینکه 80 درصد سرقت‌های صورت گرفته در شهرستان مربوط به افرادی بوده که به مواد مخدر اعتیاد دارند، بیان کرد: فرهنگ عمومی مبارزه با مواد مخدر تنها به برخورد فیزیکی خلاصه نشود بلکه آموزش و اطلاع رسانی‌های درست در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهد بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/229086/پای-مواد-مخدر-به-مدارس-کشیده-شده-است
بستن   چاپ