پیام ویژه
دست‌های پرقدرت پشت واردات سیگار و توتون هستند
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 2:57:47 PM
اخبار ویژه - ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر بهداشت درباره اختصاص ارز دولتی و نیمایی برای واردات سیگار و توتون ، گفت: تا زمانی که بر روی مصرف دخانیات و عدم مصرف آن فرهنگ‌سازی نشود، نمی‌توان انتظار کاهش مصرف دخانیات را داشت.
وی فرهنگ‌سازی را مقوله مهمی در کاهش مصرف دخانیات دانست و گفت: باید به جای انجام اقداماتی همچون افزایش مالیات بر مصرف سیگار و یا تعیین عوارض بر آن فرهنگ‌سازی شود نه این‌که به مردم فشار وارد شده و از جیب آنها پول سیگار گرفته شود. ما به اندازه کافی در بودجه مالیات برای سیگار در نظر گرفته‌ایم. لازم است مجلس شورای اسلامی و دولت در این مورد ورود کند.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اختصاص ارز دولتی به سیگار قابل قبول نیست و باید در این زمینه پیگیری شود، ادامه داد: البته برای مردم روشن نیست که واردات کلان در دست چه کسانی است؛ باید شفاف‌سازی شده و در اتاق شیشه‌ای برای مردم توضیح داده شود. من نماینده هم نمی‌دانم که پشت واردات سیگار و یا هر واردات کلان دیگری چه کسانی هستند. لازم است در شرایط حساس جلوی این افراد گرفته شود نه این‌که سیگار را گران کنید.
سروش در پایان گفت: قطعا دست‌های پرقدرت پشت موضوع واردات سیگار و توتون هستند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/229111/دست‌های-پرقدرت-پشت-واردات-سیگار-و-توتون-هستند
بستن   چاپ