پیام ویژه
روسیه تحریم های جدید علیه ایران را سناریویی بد خواند
سه شنبه 4 تیر 1398 - 3:00:26 PM
اخبار ویژه - وزیر امور خارجه روسیه تحریم های آمریکا علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان سپاه را اقدامی نادرست خواند و اعلام کرد که وضعیت بر اساس سناریوی بسیار بد پیش می رود.
وزیر امور خارجه روسیه تحریم های آمریکا علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان سپاه را اقدامی نادرست خواند و اعلام کرد که وضعیت بر اساس سناریوی بسیار بد پیش می رود.
به گزارش  تاس، سرگئی لاوروف روز سه شنبه گفت: مسکو و واشنگتن تماس‌ها درباره اوضاع پیرامون ایران را ادامه خواهند داد.
وی پیش از این نیز با انتقاد از رویکرد آمریکا و اسراییل دربرابر ایران، تلاش برای منزوی کردن تهران و متهم کردن آن را غیرسازنده خوانده بود.
لاوروف گفت: ما بر این باوریم که اسراییل و آمریکا نگران ایران و نه فقط در سوریه بلکه در کل منطقه و در حوزه جغرافیایی وسیع تر هستند.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این گونه رویکرد را غیرسازنده می دانیم و تمرکز دادن همه سیاست های خود در منطقه برای مبارزه با یک کشور و منزوی کردن آن و متهم کردن این کشور به اتهامات مختلف و خودداری از انجام تحقیقات در حوادث مختلف غیرسازنده است.
لاوروف افزود: همان گونه که من گفتم ما خواهان گفت وگو بین کشورهای عربی با ایران ازجمله در مساله اعتمادسازی و تامین امنیت خلیج فارس هستیم.
وی ادامه داد: ما سیر اوضاع در این منطقه و در کشور سوریه را بسیار خطرناک می دانیم؛ تلاش ها برای تبدیل سوریه به میدان رویارویی ایران و اسراییل و شیعیان و سنی ها بد است.این رویکرد فقط بحران را تشدید می کند.
لاوروف خاطرنشان کرد که طرف روسی در نشست سه جانبه روسیه، آمریکا و اسراییل بر ضرورت تمرکز بر اجرای مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید خواهد کرد که در آن در وهله نخست خواستار احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و واگذاری تعیین راه حل ها برای حل و فصل سیاسی تمام مسائل سوریه به ملت این کشور شده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: ما با موافقت دولت سوریه به این اقدامات می پردازیم و به همان گونه ایران نیز در این کشور حضور دارد و به مبارزه با تروریسم بر اساس قانونی و با دعوت دولت قانونی این کشور کمک می کند.
وی ادامه داد: این موضع ما در دیدارها در اورشلیم (بیت المقدس) و در سایر مذاکرات درخصوص مساله سوریه خواهد بود. همه شرکای خود را که به موضع ما علاقه مند می شوند متقاعد می کنیم که باید از طریق گفت وگو و نه تلاش برای گرایش های جدایی طلبانه در بخش های مختلف سوریه یا منع روابط خارجی برای دولت مرکزی دمشق اقدام کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/230923/روسیه-تحریم-های-جدید-علیه-ایران-را-سناریویی-بد-خواند
بستن   چاپ