پیام ویژه
آمریکا خریداران نفت ایران را تهدید کرد
جمعه 7 تير 1398 - 17:01:35
اخبار ویژه - نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران: آمریکا هر کشوری که از ایران نفت بخرد را تحریم خواهد کرد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، به نقل از بی بی سی، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفت که آمریکا هر کشوری را که از ایران نفت وارد کند تحریم خواهد کرد و هیچ استثنایی وجود ندارد.
او که در لندن با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت که آمریکا گزارش‌ها درباره انتقال نفت خام ایران به چین را بررسی می‌کند و آمریکا در تلاش است تا به تنهایی 50 میلیارد دلار عایدی ایران از فروش نفت را قطع کند.
هوک همچنین باردیگر تاکید کرد که آمریکا به دنبال تغییر دادن رفتار ایران است نه تغییر رژیم ایران و تحریم‌ها تا زمانی که ایران مانند یک کشور عادی رفتار کند، تشدید می‌شوند
او گفت: شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران.
به گزارش جام نیوز ، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در تاریخ 18 اردیبهشت سال قبل با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌هایی را که ذیل برجام لغو شده بودند (از جمله تحریم‌های حوزه نفتی و بانکی) در دو بازه 80 و 90 روزه علیه تهران احیا کرد. اتحادیه اروپا نیز بعد از یک سال انفعال، نهایتا یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تبادلات تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» ثبت کرد اما هنوز اقدام خاصی در آن صورت نگرفته است.
ترامپ همچنین شامگاه دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده بود، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد. به گفته استو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا، واشنگتن دفتر رهبر انقلاب، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/231953/آمریکا-خریداران-نفت-ایران-را-تهدید-کرد
بستن   چاپ