پیام ویژه
اعزام جنگنده‌های آمریکایی «اف-22» به قطر
شنبه 8 تير 1398 - 15:20:12
اخبار ویژه - یورونیوز: نیروی هوایی آمریکا همزمان با افزایش تنش ها بین این کشور و ایران چند جنگنده رادارگریز «اف-22» را برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه به قطر اعزام کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از یورونیوز، نیروی هوایی آمریکا همزمان با افزایش تنش ها بین این کشور و ایران چند جنگنده رادارگریز «اف-22» را برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه به قطر اعزام کرد.
بنا به اعلام نیروی هوایی ایالات متحده این جنگنده ها روز پنجشنبه به پایگاه هوایی العدید در قطر اعزام شدند. هر چند تعداد جنگنده های آمریکایی که به قطر ارسال شده اند اعلام نشده اما در یکی از تصاویری که نیروی هوایی ایالات متحده منتشر کرده است دستکم پنج جنگنده در آسمان دیده می شوند.
در بیانیه نیروی هوایی آمریکا در مورد اعزام جنگنده های «اف-22» به قطر آمده است: «این هواپیماها برای اولین بار به قطر اعزام شده اند تا از نیروهای آمریکایی و منافع ایالات متحده در محدوده اختیارات ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا دفاع کنند.»
خبر اعزام این جنگنده های رادارگریز به قطر تنها یک هفته پس از تنش بین ایران و آمریکا بر سر سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در نزدیکی تنگه هرمز منتشر می شود. در حالی که ایران تاکید می کند که این هواپیمای بدون سرنشین وارد حریم هوایی این کشور شده بود آمریکا محل سرنگونی آن را محدوده هوایی بین المللی اعلام می کند.
بنوشته یورونیوز، تحلیلگران نظامی بر این باور هستند که هدف آمریکا از اعزام جنگنده های «اف-22» به منطقه استفاده از آنها در درگیری احتمالی برای هدف گیری سامانه دفاع هوایی ایران است.
به گزارش جام نیوز ، به عقیده تحلیل گران، ترامپ به دنبال حمله نظامی به ایران نیست و هدف از اعزام ناوهواپیما بر و ببم افکن های آمریکایی به منطقه تحت فشار قرار دادن ایران برای بازگشت به مذاکره با امریکاست.
در همین زمینه فرانک گاردنر، خبرنگار امور امنیتی بی‌بی‌سی جهانی در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت: ترامپ به دنبال مذاکره است نه جنگ اما مطالبات آمریکا برای ایران مثل محدود کردن برنامه موشکی وحمایت از شبه نظامیان در سوریه و عراق و کاهش حمایت از حزب‌الله غیر قابل قبول است، زیرا اینها بخشی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی های نظامی ایران برای رویارویی با جنگ احتمالی آمریکا گفت: احمقانه خواهد بود برای آمریکایی ها اگر بخواهند توانایی ایران برای صدمه زدن به اقتصاد جهانی را دست کم بگیرند. ایران قدرت سایبری بسیاری قوی دارد و از موشک‌های‌بالستیک بسیار زیادی برخودار است که میتواند پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/232178/اعزام-جنگنده‌های-آمریکایی-«اف-22»-به-قطر
بستن   چاپ