پیام ویژه
نتانیاهو: ممکن است ناچار به اقدام نظامی علیه غزه شویم
دوشنبه 10 تیر 1398 - 12:21:54 AM
اخبار ویژه - نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه به مجازات‌های اخیر این رژیم علیه غزه اشاره کرد و گفت، تل‌آویو ممکن است در نهایت امر مجبور به انجام عملیات نظامی علیه نوار غزه شود.
به گزارش مشرق ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه در امروز (یکشنبه) به نوار غزه و تشریح وضعیت آن پرداخت.
بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم» نتانیاهو گفت: اسرائیل اخیراً مجازات‌هایی علیه غزه تحمیل کرده که بارزترین آن توقف ورود سوخت است؛ در صورت لزوم در آینده اقدامات سخت‌تری نیز در پیش خواهیم گرفت و ممکن است در پایان امر ناچار به عملیات نظامی (علیه غزه) بشویم.
در این زمینه:

وی افزود: از انتقاد معارضان دولت در نحوه تعامل با غزه تعجب نمی‌کند، کسانی که از ما می‌خواهند عملیات نظامی علیه غزه انجام دهیم اولین کسانی هستند که در صورت انجام این موضوع توسط ما، دست به انتقاد خواهند زد. من رنج ساکنان مجاوز غزه (شهرک‌نشینان شهرک‌های مجاور غزه) را درک می‌کنم و تا حد امکان برای کاهش آن تلاش می‌کنم.
در همین راستا، یک مقام دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گفت، در صورت عدم تداوم آرامش در مرز غزه و آغاز مجدد راهپیمایی‌های روز جمعه، گزینه نظامی اجرا می‌شود.
نتانیاهو درباره نشست منامه هم گفت: وزیر خارجه بحرین پس از نشست منامه به من گفت اسرائیل بخشی از خاورمیانه و ملت یهود بخشی از ماست؛ امروز به کشورهای عرب از گذشته نزدیکتریم.
روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) در راستای اجرایی کردن طرح موسوم به «معامله قرن» نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.
اظهارات نتانیاهو درباره احتمال حمله نظامی به غزه در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیراً مدعی شدند، با کمک سازمان ملل توافقی حاصل شده که در مقابل توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه، دامنه صید ماهیگیران فلسطینی، بیشتر و تأمین سوخت نیروگاه برق غزه از سر گرفته شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/232788/نتانیاهو--ممکن-است-ناچار-به-اقدام-نظامی-علیه-غزه-شویم
بستن   چاپ