پیام ویژه
مقام ارشد آمریکایی: با نفوذ شرورانه روسیه در اروپا مقابله می کنیم
شنبه 15 تير 1398 - 13:51:41
اخبار ویژه - مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا اعلام کرد از نفوذ روسیه در اروپا جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، به نقل ازتاس، «مارک گرین» مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) اعلام کرد نفوذ کرملین در اروپا شرورانه است و آمریکا با این نفوذ مقابله خواهد کرد.
گرین اظهار داشت: آمریکا تصمیم دارد با تقویت دموکراسی و وضعیت اقتصادی در کشورهای مورد هدف روسیه در اروپا از نفوذ مسکو در اروپا و به ویژه در اوکراین و مولداوی جلوگیری کند.
وی افزود: اروپای قدرتمند، موفق و آزاد از منافع استراتژیک آمریکا است ولی روسیه و نایبانش در تلاشند نفوذ آمریکا در جهان را تضعیف کنند و ما را از متحدان و شریکانمان جدا سازند.
گرین همچنین افزود مقاوم ساختن شریکانمان در برابر روسیه از استراتژی‌های اصلی آمریکا است و واشنگتن تلاش می‌کند با مستقل ساختن کشورهای اروپایی از نظر اقتصاد و انرژی مانع نفوذ روسیه در اروپا شود. وی ایجاد دموکراسی، حاکمیت قانون و مطبوعات آزاد را از دیگر استراتژی‌های آمریکا برای مقابله با مسکو در این زمینه خواند
گفتنی است آمریکا پیشتر نیز با تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه نورد استریم 2 و دامن زدن به بحران شرق اوکراین سعی در جلوگیری از گسترش نفوذ روسیه در اروپا داشته است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/234903/مقام-ارشد-آمریکایی--با-نفوذ-شرورانه-روسیه-در-اروپا-مقابله-می-کنیم
بستن   چاپ