پیام ویژه
گوترش اجرای توافق حاصل‌شده بین طرف‌های سودانی را خواستار شد
شنبه 15 تير 1398 - 16:28:22
اخبار ویژه - آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طرف‌های توافق سودان را به اجرای سریع، جامع و شفاف این توافقنامه فراخواند.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آنتونیو گوترش از توافق روز جمعه ائتلاف آزادی و تغییرات سودان با شورای نظامی موقت این کشور برای ایجاد نهاد دولت انتقالی ابراز خرسندی کرد.
فرهان حق، معاون سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای که در روز امضای این توافق انتشار یافت، اعلام کرد: «دبیرکل همه طرف‌های ذینفع را به اجرای سریع، جامع و شفاف این توافق و همچنین حل‌وفصل مشکلات مانده از طریق گفتگو تشویق می‌کند».
افزون بر این، دبیرکل سازمان ملل متحد از تعهد طرف‌ها برای تحقیقات مستقل درباره اعمال خشونت ضد تظاهرکنندگان مسالمت جو، از جمله در تظاهرات سوم ژوئن (13 خرداد)، ابراز خرسندی کرد. بر اساس اعلام مطبوعات، در این روز بیش از 120 نفر در جریان اقدامات نیرو‌های امنیتی برای پراکنده کردن تحصن تظاهرکنندگان در خارطوم کشته شدند.
این سخنگو تصریح کرد گوترش همبستگی خود را با مردم سودان ابراز و بار دیگر پایبندی سازمان ملل متحد را برای کمک به روند انتقالی این کشور اعلام می‌کند.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/234948/گوترش-اجرای-توافق-حاصل‌شده-بین-طرف‌های-سودانی-را-خواستار-شد
بستن   چاپ