پیام ویژه
لاوروف: تنش کنونی نتیجه سیاست‌های کوته فکرانه آمریکا در قبال ایران است
پنجشنبه 27 تير 1398 - 11:35:42
اخبار ویژه - وزیر خارجه روسیه با اشاره به تنش آفرینی آمریکا در منطقه به ویژه با ایران به شدت از رویکرد واشنگتن انتقاد کرد و بر روابط راهبردی با تهران تاکید کرد.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اوضاع در منطقه خلیج فارس را نگران کننده خواند.
وی افزود: تنش کنونی در منطقه را در نتیجه سیاست کوته بینانه دولت آمریکا در قبال ایران است.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: استقرار کشتی‌های جنگی احتمال وقوع درگیری که نمی‌توان تبعات ویرانگر آن را پیش بینی کرد را افزایش می‌دهد. این سبب نگرانی مسکو می‌شود به ویژه که ایران کشور همسایه است و ما روابط قوی و راهبردی در زمینه‌های مختلف با آن داریم و همکاری دوجانبه برقرار است. مسکو به دنبال قطع این روابط یا توقف همکاری با ایران نیست.
لاوروف گفت: آمریکا با اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام مخالفت کرده است و این نمونه آشکاری از بی ثباتی قوانین بین المللی به ویژه در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت جهانی است.
وزیر خارجه روسیه بیان کرد: همه طرف‌ها باید گام‌های لازم را برای کاهش تنش و حل و فصل از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک بردارند.
وی در ادامه درباره وضع ادلب سوریه هم گفت: تا ابد نمی توانیم اجازه بدهیم که دهها افراطی مرتبط با القاعده در منطقه کاهش تنش در ادلب بمانند و در عین حال به دنبال راه حلی هستیم که به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود.
لاوروف اظهار داشت: غلبه بر کانون تروریسم در سوریه به نفع اتحادیه اروپاست زیرا سطح تهدید تروریستی از منطقه را کم می کند و روند مهاجرت را کاهش می دهد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/239997/لاوروف--تنش-کنونی-نتیجه-سیاست‌های-کوته-فکرانه-آمریکا-در-قبال-ایران-است
بستن   چاپ