پیام ویژه
در صورت اجرای برگزیت، رکود اقتصادی در انتظار انگلیس است
پنجشنبه 27 تير 1398 - 11:36:01
اخبار ویژه - اداره بودجه انگلیس اعلام کرد در صورتیکه این کشور بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، به نقل از اسپوتنیک، اداره مسئولیت‌های بودجه انگلیس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد در صورت خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، لندن در سال 2020 با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.
بنا بر گزارش روزنامه تایمز، این اداره به تازگی تاثیر برگزیت بدون توافق بر اقتصاد انگلیس را در پنج سال آینده بررسی و پیش‌بینی کرده است در سال 2020 اقتصاد این کشور دچار رکود می‌شود و سال 2021 دوباره بهبود می‌یابد. برآورد‌های نشان می‌دهد میزان رکود 3 درصد بیشتر از حالتی خواهد بود که برگزیت با توافق صورت پذیرد.
در سال 2016، مردم انگلیس در یک همه‌پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. قرار بود این خروج در ماه مارس اتفاق بیفتد؛ اما نمایندگان پارلمان این کشور موافقت‌نامه‌ای را که مقامات لندن با بروکسل به دست آورده بودند به تصویب نرساندند. به این ترتیب اجرای برگزیت به 31 اکتبر موکول شد. به دلیل پیشرفت نداشتن حل اختلافات میان انگلیس و اتحادیه اروپا، هر دو طرف از احتمال خروج بدون توافق صحبت می‌کنند و بسیار در این خصوص نگران هستند.
هفته گذشته، گرگ کلارک، وزیر کسب و کار انگلیس، گفت در صورتیکه جانشین ترزا می‌ برگزیت را بدون توافق اجرا کند این کشور «هزارن شغل» را دست خواهد داد. او با اشاره به اینکه کاهش رقابت در نتیجه تضعیف تجارت ناگزیر منجر به کاهش شغل خواهد شد هشدار داد کاهش شغل تقریبا تمامی بخش‌های اقتصاد را متاثر خواهد کرد.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/240002/در-صورت-اجرای-برگزیت،-رکود-اقتصادی-در-انتظار-انگلیس-است
بستن   چاپ