پیام ویژه
«درخواست سناتور آمریکایی» برای مذاکره با ظریف در نیویورک
پنجشنبه 27 تير 1398 - 11:36:42
اخبار ویژه - دونالد ترامپ با این درخواست موافقت کرده هرچند برخی از مقامات آمریکایی معتقدند چنین اقدامی به رویکرد «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران صدمه خواهد زد.

به گزارش جام نیوز ، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از چهار منبع مطلع نوشت: رند پال، سناتور جمهوری‌خواه، از رئیس جمهوری آمریکا خواسته تا به او اجازه دهد به نمایندگی از کاخ‌ سفید با وزیرخارجه ایران که اکنون در نیویورک است دیدار و مذاکره کند.
هدف چنین مذاکراتی آغاز دور تازه ای از گفت وگو با ایران و همچنین کاهش تنش با جمهوری اسلامی اعلام شده است.
این منابع به پولیتیکو گفته‌اند دونالد ترامپ با این درخواست موافقت کرده هرچند برخی از مقامات آمریکایی معتقدند چنین اقدامی به رویکرد «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران صدمه خواهد زد.
طبق این گزارش هنوز مشخص نیست که سناتور آمریکایی با ظریف در نیویورک دیدار خواهد کرد یا نه.
به گزارش جام نیوز ، درخواست های مکرر مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران در حالی است که به عقیده بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی دولت ترامپ اصلا علاقه ای به مذاکره با ایران ندارد بلکه هدفی که دولت ترامپ آنرا دنبال میکند تسلیم کردن ایران است.
در همین رابطه حسین آرین، افسر پیشین نیروی دریایی و کارشناس امور دریایی در گفتگو با بی‌بی‌سی می گوید: «اینکه آیت الله خامنه‌ای گفتگو با آمریکا و ترامپ را «سمّ مهلک» میخواند یک مساله بدیهی است چون هدف آمریکا این است که ایران با امضای مطالبات 12 گانه آمریکا #تسلیم شود و این خودکشی سیاسی برای جمهوری اسلامی است.
وی تاکید کرد آمریکا بدنبال از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران و کاهش بُرد موشک‌های آن به زیر 300 هزار کلومتر است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/240014/«درخواست-سناتور-آمریکایی»-برای-مذاکره-با-ظریف-در-نیویورک
بستن   چاپ