پیام ویژه
بولتون و معاون اردوغان درگفتگوی تلفنی درباره منطقه امن شمال سوریه رایزنی کردند
شنبه 19 مرداد 1398 - 14:58:05
اخبار ویژه - معاون ریاست جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی آمریکا در تماسی تلفنی درباره منطقه امن شمال سوریه گفت‌وگو کردند و در این خصوص به توافق رسیدند.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، بنا بر اعلام ریاست جمهوری ترکیه، ابراهیم کالین، معاون رئیس جمهوری این کشور و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی تلفنی توافق کردند که ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، با توجه به نگرانی‌های امنیتی ترکیه باید به زودی انجام شود.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، این دو همچنین موافقت کردند که گذرگاه تروریست‌ها در این منطقه امن به گذرگاه صلحی برای آوارگان سوری تبدیل خواهد شد که می‌خواهند به خانه‌هایشان بازگردند.
کالین و بولتون همچنین درباره تشکیل “مرکز عملیات مشترک” گفت‌وگو کردند تا روند ایجاد این منطقه امن را مدیریت و در خصوص آن ایجاد هماهنگی کنند.
روز چهارشبه مقامات نظامی ترکیه و همتایان آمریکایی آنان توافق کردند که ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه می‌تواند “گذرگاه صلح” بازگشت آوارگان سوری باشد.
دو طرف همچنین درباره اعمال سریع تدابیری در راستای برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی ترکیه به توافق رسیدند.
بولتون و کالین همچنین درباره راه‌های تسریع روند تشکیل کمیته قانون اساسی و گذار سیاسی در سوریه صحبت کردند.
اقداماتی برای افزایش حجم معاملات تجاری دوجانبه، دیدار برنامه‌ریزی شده وزیر تجارت آمریکا از ترکیه در ماه سپتامبر و جزئیات دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ترکیه در اواخر سال جاری میلادی دیگر موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/248210/بولتون-و-معاون-اردوغان-درگفتگوی-تلفنی-درباره-منطقه-امن-شمال-سوریه-رایزنی-کردند
بستن   چاپ