پیام ویژه
دو کارمند سازمان ملل در بین قربانیان انفجار در لیبی
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 11:12:24
اخبار ویژه - انفجاری که ساعاتی پیش در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی رخ داد، دو کارمند سازمان ملل را نیز به کام مرگ کشاند.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ؛ منابع بیمارستانی و امنیتی لیبی شامگاه شنبه اعلام کردند که بعد از تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شد دو کارمند سازمان ملل نیز در بین کشته‌های انفجار چند ساعت پیش در شهر بنغازی هستند.
عصر شنبه (به وقت تهران) بود که یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در یکی از خیابان‌های پر ازدحام بنغازی منفجر شد و علاوه بر تلفات متعدد، خسارات مادی زیادی نیز برجای گذاشت. گفته می‌شود هدف این انفجار، کاروان امنیتی در آن منطقه بود.
خبرنگار خبرگزاری «رویترز» نیز که به بیمارستان محل انتقال تلفات این انفجار رفته می‌گوید لیست اسامی کشته‌های این حادثه را مشاهده کرده که در آن دو نفر به عنوان اعضای هیأت اعزامی سازمان ملل به لیبی وجود دارد.
شهر بنغازی زادگاه سرهنگ «معمر القذافی»، رهبر سابق لیبی است و هم‌اکنون تحت کنترل نیروهای شرقی لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» است.
«احمد مسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی در نشست خبری که درباره این انفجار داشت با تایید کشته‌شدن دو عضو «هیأت سازمان ملل در لیبی» گفت ده غیرنظامی دیگر نیز مجروح شدند که در بین آنها کودکان نیز حضور دارند.
این در حالی است که سازمان ملل از چند ماه پیش و پس از افزایش درگیری‌ها بین نیروهای حاکم بر شرق و غرب لیبی، تلاش می‌کند تا توافق آتش‌بس و آشتی ملی در این کشور ایجاد کند.
خلیفه حفتر اما ضمن نپذیرفتن طرح آتش‌بس سازمان ملل، پیش از وقوع این انفجار گفته بود با توقف درگیری‌ها در روز عید قربان موافق است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/248359/دو-کارمند-سازمان-ملل-در-بین-قربانیان-انفجار-در-لیبی
بستن   چاپ