پیام ویژه
دزدی نقاشی عاشورا چطور به نام جوان مسیحی تمام شد؟
پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 11:46:07 AM
اخبار ویژه - از روز گذشته خبری کذب و شایعه در فضای مجازی مربوط به نقاشی با موضوع عاشورا و منتسب به یک جوان تازه مسلمان شده ایتالیایی منتشر شده، در حالیکه این نقاشی متعلق به «حسن روح‌الامین»‌نقاش معروف ایرانی است.
به گزارش مشرق ، از روز گذشته خبری کذب در فضای مجازی و از سوی برخی سایت‌های معتبر و غیر معتبر رسانه‌ای درباره نقاشی با موضوع عاشورا به نام یک جوان تازه مسلمان شده اروپایی به همراه ماجرای خواب این نقاش منتشر شده است، در حالیکه این نقاشی اثر حسن روح‌الامین نقاش متبحر ایرانی است که با نام «عرش بر زمین افتاد» در سال 1395 در موزه هنرهای معاصر رونمایی شد.

حال اینکه چطور شده برخی سایت‌ها حتی سایت‌های مذهبی ما متوجه این اشتباه نشده‌اند، جای بسی تعجب دارد که هم این نقاش ایرانی و هم نقاشی او بسیار معروف هستند. نقاشی «عرش بر زمین افتاد» شاهکاری با موضوع آخرین ساعات زندگی امام حسین(ع) است که در سال 95 رونمایی شد. این اثر در ابعاد سه در چهار متر و با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده است.

به گفته روح‌الامین، این نقاشی طی مدت هفت ماه به اتمام رسیده است و افراد و شخصیت‌های بسیاری در آن دیده می‌شوند که هر کدام نماینده یک قشر از انسان‌های جامعه هستند.

براساس اخبار کذب برخی رسانه‌ها، «دیوانچی بسکوال» یک تازه مسلمان ایتالیایی است که براساس خوابی که دیده صحنه عاشورا و هجوم به طرف امام حسین(ع) را ترسیم کرده است.

براساس این مطالب دیوانچی پس از آن صحنه رویایی خود را نقاشی کرده و این کار او شش ماه طول کشیده است چرا که هر بار با یادآوری آن به رعشه می‌افتاده است و اخیرا به زیارت امام حسین(ع) رفته و مسلمان شده است. جالب است که خود کاربران فضای مجازی در برخی از این رسانه‌ها که چنین مطلبی منتشر کرده‌اند، به این اشتباه پی برده و متوجه شدند که نقاشی برای نقاش ایرانی است!
حال نکته جالب این است که بررسی کنیم، خود دیوانچی بسکوآل واقعا چه شخصیتی است. تصویری که مربوط به دیوانچی منتشر شده است، نیز کذب است و این عکس مربوط به یک جوان آمریکایی به نام لوکاس برونک است که در سال 2015 مسلمان شده است.
حال می‌بایست بررسی کرد که این خبر کذب همراه با دست به دست شدن این شایعه در فضای مجازی از کجا نشأت گرفته و در ایام محرم بین کاربران فضای مجازی در حال گردش است.


http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/256422/دزدی-نقاشی-عاشورا-چطور-به-نام-جوان-مسیحی-تمام-شد؟
بستن   چاپ