پیام ویژه
دبیرکل ناتو: ترکیه یکی از متحدان مهم در مبارزه با تروریسم است
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 16:29:52
اخبار ویژه - دبیرکل ناتو تأکید کرد، ترکیه یکی از متحدان مهم در تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بوده است.
این اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان مراسمی مطرح شد که روز گذشته به مناسبت سالروز حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در مقر ناتو در بروکسل برگزار شده بود.
استولتنبرگ گفت: من با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تماس تلفنی داشتم و ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در افغانستان است.
وی افزود: ترکیه یکی از کشورهای کلیدی در مبارزه با داعش در عراق و سوریه نیز محسوب می‌شود و بدون همکاری‌های آنکارا حصول پیشرفت‌ علیه داعش بسیار سخت‌تر می‌شد.
دبیرکل ناتو همچنین همکاری میان ترکیه و آمریکا در شمال سوریه را تحسین کرد.
وی که در مقابل بقایای برج‌های دوقلوی آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت: این یادبود نشان می‌دهد اگرچه حمله 11 سپتامبر حمله‌ای به آمریکا بود اما این اقدام حمله به تمامی متحدان ناتو نیز محسوب می‌شد.
استولتنبرگ افزود: در پی حملات 11 سپتامبر برای نخستین بار در تاریخ ناتو این ائتلاف به ماده 5 قانون دفاع جمعی خود استناد کرد که تأکید دارد حمله به یکی از کشورهای این ائتلاف به معنای حمله به تمامی کشورهای ناتو است.
دبیرکل ناتو تأکید کرد: در تاریخ 11 سپتامبر سال 2001 میلادی تروریست‌ها برج‌های دوقلوی آمریکا را نابود کردند اما آن‌ها هرگز نخواهند توانست روش زندگی و جوامع آزاد ما را نابود کنند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/258587/دبیرکل-ناتو--ترکیه-یکی-از-متحدان-مهم-در-مبارزه-با-تروریسم-است
بستن   چاپ