پیام ویژه
احتمال امضای توافق نظامی دوجانبه میان واشنگتن و رژیم صهیونیستی
شنبه 23 شهريور 1398 - 23:58:50
اخبار ویژه - رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود از گفت‌و‌گوهایش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای امضای یک توافق نظامی احتمالی میان واشنگتن و تل‌آویو خبر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در صفحه توئیتر خود از برداشتن گام‌های اولیه برای امضای یک توافق نظامی با رژیم صهیونیستی خبر داد.
ترامپ امروز در پیامی توئیتری تایید کرد با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفتگو‌هایی برای امضای یک توافق نظامی پیش از انتخابات این رژیم داشته است. او نوشت: «چنین پیمانی باعث تحکیم بیشتر و اتحاد بین ما خواهد شد. مشتاقانه منتظر ادامه این گفتگو‌ها در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر ماه جاری (پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در 17 سپتامبر) هستم!»
این اظهارات ترامپ پس از گزارش روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری میلادی مطرح می‌شود که در آن اشاره شده بود مشاوران نتانیاهو با همتایان آمریکایی خود در حال لابی‌گری هستند تا پیش از امضای پیمان مشترک نظامی رسمی، کاخ‌سفید را متقاعد کنند برای «محافظت از اسرائیل در برابر هرگونه تهدید وجودی» به صورت کلامی متعهد شود.
نتانیاهو در واکنش به این توئیت ترامپ، در توئیتی نوشت: «ترامپ‌، دوست عزیز از تو تشکر می‌کنم. دولت یهودی تاکنون دوست بزرگی همانند تو در کاخ سفید نداشته است. منتظر دیدارمان در مقر سازمان ملل برای پیشبرد توافق دفاعی مشترک تاریخی میان آمریکا و اسرائیل هستم.»
براساس گزارش این روزنامه، تل‌آویو به دنبال اطمینان یافتن از «ژست بزرگ ریاست‌جمهوری» از سوی دونالد ترامپ است تا چشم‌انداز موفقیت نتانیاهو را در انتخابات آتی این رژیم تقویت کند. از سوی دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال یک حرکت دیپلماتیک دیگر از جمله دیدار با رئیس‌جمهور روسیه است تا «چهره نتانیاهو را به دلیل داشتن روابط با رهبران بزرگ جهان تقویت کند».
این در حالی است که بنی گانتز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، به شدت از این توافق نظامی دوجانبه میان واشنگتن و تل‌آویو انتقاد کرده و گفته است این توافق «یک اشتباه جدی» است که توانایی آسیب‌زدن به امنیت اسرائیل را دارد. استدلال گانتز آن بوده است که «در پیمان متقابل ما ملزم می‌شویم تا امنیت خود را با آمریکا هماهنگ کنیم … این چیزی نیست که به دنبال آن هستیم و می‌خواهیم».
نتانیاهو روز 12 سپتامبر، درست 5 روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای دیدار با پوتین عازم روسیه شد. اما بنا به نوشته پایگاه آمریکایی المانیتو، از دیدار با پوتین چیزی به دست نیاورد.
این رسانه نوشت نتانیاهو ابتدا از این دیدار خواسته‌ای کاملاً متفاوت داشت. او خواستار برگزاری دیدار سه‌جانبه‌ای میان مشاوران امنیت داخلی روسیه، اسرائیل و آمریکا با حضور خودش، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود. این خواسته او به دلیل امتناع پوتین از همکاری ناکام ماند.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/259333/احتمال-امضای-توافق-نظامی-دوجانبه-میان-واشنگتن-و-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ