پیام ویژه
نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 16:47:32
اخبار ویژه - نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده برای بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری آغاز شد.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ؛ بعد از ظهر امروز (یکشنبه) نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه به دعوت عربستان سعودی در جده آغاز به کار کرد.
به نوشته پایگاه خبری روزنامه الشرق الاوسط، در این نشست که به دعوت دولت سعودی برگزار شده است، شرکت کنندگان قرار است درباره سخنان چندی پیش بنیامین نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی پس از پیروزی در انتخابات سخن بگویند.
موضوع فلسطین، موضوع اصلی جهان عرب است
«ابراهیم العساف» وزیر خارجه سعودی در این نشست گفت که موضوع فلسطین علی رغم تمامی تهدیدات موضوع اصلی جهان عرب باقی می‌ماند و جامعه جهانی باید به مسئولیت‌های خود در قبال موضوع فلسطین عمل کند.
او همچنین خواستار عدم شناسایی هرگونه دست‌اندازی رژیم صهیونیستی به مرزهای خارج از 1967 شد و اقدامات این رژیم را تجاوزکارانه توصیف کرد.
در ادامه «یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است و نشست این سازمان مرکزیت موضوع فلسطین برای جهان اسلام را نشان می‌دهد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوزده شهریور گذشته رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند.
اظهارات نتانیاهو تا کنون با واکنش بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه است و فردای آن روز نیز سازمان همکاری خواستار نشست فوق‌العاده در این خصوص شد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/259556/نشست-فوق‌العاده-سازمان-همکاری-اسلامی-در-خصوص-اقدامات-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ