پیام ویژه
قهقهه‌های آزاردهنده در نیویورک!
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 12:56:52
اخبار ویژه - در دو روز اخیر تصاویر و ویدیوهایی از دیدار حسن روحانی با امانوئل مکرون و بوریس جانسون منتشر شده است که در آن رئیس جمهور کشورمان را با خنده هایی فراتر از حد طبیعی و رفتارهای دیپلماتیک می توان مشاهده کرد.

به گزارش جام نیوز ، روز دوشنبه سران سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان با انتشار بیانیه ای، ایران را عامل حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان دانستند. این ادعای بی اساس در حالی مطرح می شود که ایران بارها نقش خود در این حمله را رد کرده و انصار الله یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.
با این وجود حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان که این روزها برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد طی دو روز اخیر دیدارهایی با سران این سه کشور اروپایی ترتیب داده است.
فارغ از درستی و یا نادرستی دیدار با سران کشورهایی که در روزهای اخیر کماکان به اتهام زنی های بی اساس علیه ایران ادامه می دهند، زبان بدن و رفتارهای حسن روحانی در این دیدارها جای تامل دارد.
در دو روز اخیر تصاویر و ویدیوهایی از دیدار حسن روحانی با امانوئل مکرون و بوریس جانسون منتشر شده است که در آن رئیس جمهور کشورمان را با خنده هایی فراتر از حد طبیعی و رفتارهای دیپلماتیک می توان مشاهده کرد.

قهقهه های نیویورک در حالی در جریان است که سران سه کشور اروپایی همواره در سالیان اخیر و علی الخصوص پس از خروج آمریکا از برجام، نه تنها اقدامی عملی برای حفظ این توافق بین المللی انجام نداده اند بلکه با مواضع خصمانه ایالات متحده همراه شده و ضمن موافقت با تحریم های ظالمانه، اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کرده اند.

نکته جالب توجه آنجاست پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دیدار حسن روحانی با بوریس جانسون را یک دیدار انتقادی توصیف کرده است، حال اینکه تصاویر منتشر شده از این دیدار پیام دیگری را به مخاطبان - والبته سیاستمداران- القا خواهد کرد! این در حالی است که حسن روحانی نیز به عنوان فردی که روزگاری از مذاکره کنندگان ارشد ایران بوده از قواعد دیدارهای دیپلماتیک آگاه است.

با این وجود زبان بدن و رفتار غیرکلامی از جمله مواردی است که نقش مهمی در دیدارهای بین المللی داشته و یکی از عوامل انتقال پیام به شمار می رود که با این تعریف و مشاهده رفتارهای رئیس جمهور کشورمان، نمی توان چندان به این خنده ها خوشبین بود!

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/263222/قهقهه‌های-آزاردهنده-در-نیویورک!
بستن   چاپ