پیام ویژه
دستور روحانی برای تشکیل ستاد الحاق به سازمان تجارت جهانی
سه شنبه 16 مهر 1398 - 11:40:12
اخبار ویژه - سرپرست سازمان توسعه تجارت ضمن اعلام وضعیت تراز تجاری کشور در نیمه نخست امسال، از دستور رئیس جمهور برای تشکیل ستاد الحاق به سازمان تجارت جهانی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، حمید زادبوم در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، رقم صادرات در شش ماهه اول امسال را 20 میلیارد و 948 میلیون دلار اعلام کرد که از نظر ارزشی 10.5 درصد کاهش و از نظر وزنی 22.5 درصد افزایش داشته است. به گفته وی، میزان واردات نیز در شش ماهه اول امسال 21 میلیارد و 221 میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی 5.5 درصد کاهش و از نظر وزنی 0.5 درصد رشد داشته است.
زادبوم درپاسخ به پرسش خراسان که تفاوت فاحش رشد منفی ارزش دربرابر رشد مثبت وزنی صادرات ممکن است به دلیل کم اظهاری برخی از صادرکنندگان برای فرار از پیمان سپاری(تعهد) ارزی باشد، گفت: الان چیزی به نام پیمان سپاری ارزی نداریم بلکه تعهد ارزی است. بخشی از قیمت های پایه صادراتی کاهش یافته است چون برخی از صادرکنندگان می گویند که قیمت پایین تری برای من بزنید چون تعهد ارزی وجود دارد. خیلی ها معتقدند که ارزش را واقعی کرده اند نه این که پایین تر آمده باشد، یعنی قبلا بالا بوده است.
معاون وزیر صنعت همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای تشکیل ستاد الحاق ایران به WTO خبر داد. زادبوم افزود: سال قبل به درخواست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور خارجه از رئیس جمهور بنا بر این شد که ستاد الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت تشکیل شود.
آخرین خبر
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/268352/دستور--روحانی--برای--تشکیل--ستاد--الحاق--به--سازمان--تجارت--جهانی
بستن   چاپ