پیام ویژه
ترکیه به مقر نیرو‌های قسد در راس العین سوریه حمله کرد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 01:20:37
اخبار ویژه - ترکیه در نخستین حمله ارتش خود در خاک سوریه به مقر نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه موسوم به قسد در منطقه راس العین حمله کرد.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، ترکیه در نخستین حمله ارتش خود در خاک سوریه به مقر نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه موسوم به قسد در راس العین حمله کرد که این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت.
نیرو‌های قسد اعلام کردند به این حمله پاسخ ندادند.
در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد نیرو‌های سپر فرات و نیرو‌های آزادی‌بخش عفرین در اطراف منطقه مرعناز در حومه شمالی حلب سوریه به شدت درگیر شدند.
درگیری نیرو‌های سپر فرات و آزادی‌بخش عفرین در سوریه
با نگاهی دقیق به روابط پیچیده جهانی به راحتی می‌توان فهمید اقدامات احتمالی ترکیه در خاک سوریه که همواره با همکاری آمریکا همراه بوده، تنش‌های منطقه را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند.
مقامات ترکیه قصد دارند یک منطقه امن 32 کیلومتری در مرز مشترک این کشور با سوریه ایجاد کنند که خالی از کُرد‌های سوری باشد.
آن‌ها اسکان سه و نیم میلیون پناهنده سوری در این منطقه را بهانه اهداف سیاسی خود کرده اند.
با اینکه تنها چند روز از ورود خودرو‌های زرهی ترکیه به خاک سوریه می‌گذرد، آنچه از حمله آنکارا به عفرین به یاد داریم نشان می‌دهد طنین ناخوشایند تجاوز آنکارا به حاکمیت دمشق مدت‌هاست که شنیده می‌شود. در این میان، آمریکا که همیشه دستی در تنش‌های منطقه دارد گاهی دایه‌ای دلسوزتر از مادر برای کرد‌ها می‌شود، گاهی شریک ترکیه می‌شود و گاهی ناجی سوریه از دست تروریست‌ها.
ترکیه نیرو‌های دموکراتیک سوریه را تروریست می‌خواند، اما این گروه سکوی آمریکا برای حمله به گروه تروریستی داعش و حفظ حضورش در خاورمیانه بوده است. تجربه نشان داده واشنگتن همیشه به بهانه‌های مختلف سعی کرده لنگری در خاورمیانه انداخته باشد، مبادا از سفره گسترده این منطقه بی نصیب بماند.
آن زمانی که سران کرد‌ها از پیمان بستن با دمشق سر باز زدند و به آغوش به ظاهر امن آمریکا پناه بردند، فکرش را نمی‌کردند که واشنگتن علناً از حمایت آن‌ها دست بکشد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود به کرد‌های سوریه اعلام کرد در مقابل حمله احتمالی ترکیه از آن‌ها حمایت نمی‌کند و نیروهایش را از مناطق مرزی سوریه خارج می‌کند. این در حالی است که نظامیان آمریکایی در سالیان گذشته برای رسیدن به اهداف خودشان در کنار کرد‌ها جنگیده اند.
بیشتر بخوانید:
مجوز عملیات نظامی فرامرزی ترکیه تمدید شد
ترکیه: قصد تغییر ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه را نداریم
اعزام کماندوهای ترکیه به مرز سوریه
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/268650/ترکیه-به-مقر-نیرو‌های-قسد-در-راس-العین-سوریه-حمله-کرد
بستن   چاپ