پیام ویژه
پلوسی: کاخ سفید می‌خواهد بر خیانت ترامپ سرپوش بگذارد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 09:44:59
اخبار ویژه - رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا گفت رئیس‌جمهور آمریکا با امتناع از همکاری در خصوص آغاز فرایند استیضاح سعی دارد بر خیانت خود به دموکراسی آمریکا سرپوش بگذارد.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به بیانیه‌ کاخ سفید در خصوص عدم همکاری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در فرایند استیضاح گفت دولت در تلاش است تا اقدامات «غیرقانونی» ترامپ را اقدامی صحیح جلوه دهد.
به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پلوسی گفت: «برای یک مدت، رئیس‌جمهور سعی داشت، بی‌قانونی را عادی جلوه دهد، هم‌اکنون تلاش می‌کند بی‌قانونی را یک خصلت نیکو جلوه دهد».
کاخ سفید روز سه شنبه در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که تحقیقات آنها برای آغاز استیضاح رئیس جمهور آمریکا فاقد پایه‌های قانونی و مشروع است.
این نامه خطاب به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، «الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجی، «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات و «الیجه کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است.
پلوسی در بیانیه‌ای در پاسخ به نامه کاخ سفید گفت: «نامه کاخ سفید جدیدترین تلاش برای سرپوش گذاشتن بر خیانت وی (ترامپ) به دموکراسی ما است و اصرار دارد که رئیس‌جمهور بالاتر از قانون است».
رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهر به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌ جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌ شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد. رسانه‌ها نیز گزارش کردند که ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرد رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.
فرایند استیضاح، از مجلس نمایندگان آمریکا آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد. در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح، از مجلس سنا می‌خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس‌جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتورها (67 نماینده) به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.
پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش داده ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است که او درباره لکه ننگی که استیضاح بر روی میراث ریاست جمهوری او خواهد گذاشت، نگرانی دارد.
انتهای پیام/ق

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/268699/پلوسی--کاخ-سفید-می‌خواهد-بر-خیانت-ترامپ-سرپوش-بگذارد
بستن   چاپ